GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201165532021 Studies in Transnationalism Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı farklı dünya yazarlarının romanlarında ulusötesi kavramını ve değişken ulusötesi kimlikleri yakın okuma yoluyla analiz etmektir.


Prof. Dr. Şebnem Toplu


1 Edebi metinleri eleştirel olarak analiz edebilme.
2 Ulusötesi kavramı ve ulusötesi kimlik kavramını eserlerde sorgulayabilme.
3 Değişen kimlik yapılarını ve farklarını ulusötesi bağlamda analitik olarak eleştirebilme.
4 Edebi eser ve ulusötesi kimlik arasındaki bağlantıyı analitik olarak analiz edebilme.
5 Metinler üzerinden ulusötesi kimlik bağlamında argüman üretebilme ve argümanları destekleyebilme.
6 Farklı eserlerdeki farklı ulusötesi kimlikleri anlayabilme ve karşılaştırabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ulusötesi kavramı, ulusötesi kimlik teorileri,, ulusötesi kimlik, değişken kimlik, üçüncü ve dördüncü dünya yazarları ve romanları, vb.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş. Ders planı ve okuma listesinin incelenmesi.
2 Ulusötesi kavramı nedir? Ulusötesi kimlik nedir?
3 Roma Tearne, Bone China.
4 Roma Tearne, Bone China.
5 Tim Parks, Destiny.
6 Tim Parks, Destiny.
7 Ruth Prawer Jhabvala, Heat and Dust.
8 Ruth Prawer Jhabvala, Heat and Dust.
9 Ara Sınav.
10 Debborah Moggach, Hot Water Man.
11 Debborah Moggach, Hot Water Man.
12 Andrea Levy, Small Island.
13 Andrea Levy, Small Island.
14 Aminatta Forna, Memory of Love.
15 Aminatta Forna, Memory of Love.
16 Final Sınavı.

Friedman, May and Silvia Schultermandl, eds. Growing Up Transnational: Identity and Kinship in a Global Era. Toronto: University of Toronto Press, 2011. Toplu, Şebnem and Silvia Schultermandl, eds. A Fluid Sense of Self: The Politics of Transnational Identity. Vienna: LIT Verlag, 2010. Mohsin Hamid, The Reluctant Fundamentalist Hari Kunzru- The Impressionist Levy, Andrea. Small Island. Picador, 2010. Moggach, Deborah. Hot Water Man. Vintage Books, 2006.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 15 15
Final Sınavı 1 15 15
Derse Katılım 15 2 30
Tartışma 15 2 30
Makale Yazma 2 10 20
Bireysel Çalışma 15 2 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 6 10 60
Toplam İş Yükü (saat) 245

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 5 4 4 5 4
ÖÇ 2 5 4 5 3
ÖÇ 3 5 3 5 3 5
ÖÇ 4 4 5 5 5 4
ÖÇ 5 4 4 4 4
ÖÇ 6 3 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek