GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201165622016 Araştırma Teknikleri ve Etik Ders 1 2 2,00

Yüksek Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı öğrencilere tez yazma süreçleri hakkında bilgilendirmek, kaynak tarama, taranan kaynakları kullanma yöntemleri ve araştırma yöntemlerini tanıtarak bir tezi oluşturan temel dinamikleri tanıtmaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Önder ÇETİN


1 Tezin dinamiklerini belirleyebilme ve bu dinamikleri tanıyabilme
2 Eleştirel düşünebilme ve argüman üretebilme
3 Araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu yöntemleri farklı bağlamlarda kullanabilme
4 Tez yazma sürecini organize edebilme ve örnek tez öneri metni oluşturabilme
5 Kaynak gösterme türlerini tanıyabilme ve kaynak gösterebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Örnek tezler ve özet yazma Kaynak tarama yöntemleri Tezin dinamikleri Araştırma yöntemleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin ve ders içeriğinin tanıtılması
2 Tezi oluşturan ögeler ve tezin dinamikleri
3 Örnek tez özetleri ve argüman oluşturma süreçleri
4 Tezin bölümleri: giriş, gelişme ve sonuç Kaynakça
5 Örnek tezler ve bölümlerinin incelenmesi
6 Kaynak tarama yöntemleri: basılı, elektronik, vb. Kütüphane taramaları, veritabanlarının kullanılması
7 Farklı kaynak gösterme yöntemleri, kaynakça oluşturma süreçleri, metin içi kaynak kullanımı
8 Ara Sınav
9 Tez önerisi yazma süreçleri: araştırma ve tartışma
10 Tez önerisi yazma süreçleri: argüman oluşturabilme ve tezin basamaklarının belirlenmesi
11 Tez konusu belirleme çalışmaları: örnek okumalar ve tezler
12 MLA, Chicago Manual of Style ve APA tarzı kaynak gösterme yöntemleri: avantajlar ve dezavantajlar
13 Örnek tezler ve yazılan tezlerde izlenen adımlar
14 Örnek tez konuları ve öğrenci sunumları
15 Örnek tez konuları ve öğrenci sunumları
16 Final Sınavı

John Creswell, Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. MLA Handbook for Writers of Research Papers, 7th edition.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 0 0 0
Tartışma 0 0 0
Proje Hazırlama 2 5 10
Proje Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 71

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3 3 5 5 4 5 5 5
ÖÇ 2 3 5 3 5 4 5 5 4 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 3 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek