Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201165622016 | Araştırma Teknikleri ve Etik | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilere tez yazma süreçleri hakkında bilgilendirmek, kaynak tarama, taranan kaynakları kullanma yöntemleri ve araştırma yöntemlerini tanıtarak bir tezi oluşturan temel dinamikleri tanıtmaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Önder ÇETİN
1 | Tezin dinamiklerini belirleyebilme ve bu dinamikleri tanıyabilme |
2 | Eleştirel düşünebilme ve argüman üretebilme |
3 | Araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu yöntemleri farklı bağlamlarda kullanabilme |
4 | Tez yazma sürecini organize edebilme ve örnek tez öneri metni oluşturabilme |
5 | Kaynak gösterme türlerini tanıyabilme ve kaynak gösterebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Örnek tezler ve özet yazma Kaynak tarama yöntemleri Tezin dinamikleri Araştırma yöntemleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve ders içeriğinin tanıtılması | ||
2 | Tezi oluşturan ögeler ve tezin dinamikleri | ||
3 | Örnek tez özetleri ve argüman oluşturma süreçleri | ||
4 | Tezin bölümleri: giriş, gelişme ve sonuç Kaynakça | ||
5 | Örnek tezler ve bölümlerinin incelenmesi | ||
6 | Kaynak tarama yöntemleri: basılı, elektronik, vb. Kütüphane taramaları, veritabanlarının kullanılması | ||
7 | Farklı kaynak gösterme yöntemleri, kaynakça oluşturma süreçleri, metin içi kaynak kullanımı | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Tez önerisi yazma süreçleri: araştırma ve tartışma | ||
10 | Tez önerisi yazma süreçleri: argüman oluşturabilme ve tezin basamaklarının belirlenmesi | ||
11 | Tez konusu belirleme çalışmaları: örnek okumalar ve tezler | ||
12 | MLA, Chicago Manual of Style ve APA tarzı kaynak gösterme yöntemleri: avantajlar ve dezavantajlar | ||
13 | Örnek tezler ve yazılan tezlerde izlenen adımlar | ||
14 | Örnek tez konuları ve öğrenci sunumları | ||
15 | Örnek tez konuları ve öğrenci sunumları | ||
16 | Final Sınavı |
John Creswell, Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. MLA Handbook for Writers of Research Papers, 7th edition.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 0 | 0 | 0 |
Tartışma | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 71 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |