GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201165232024 Critical Theory in Praxis I Ders 1 1 6,00

Yüksek Lisans


İngilizce


Bu yüksek lisans dersinin amacı, yirminci yüzyılın başlangıcından günümüze kadar ortaya çıkmış edebiyat eleştirisi kuramlarını incelemek ve bu kuramları seçilmiş edebiyat eserlerine uygulamaktır. Bu şekilde, öğrencilerin temel yazınsal kuramlar hakkında bilgi sahibi olmaları ve bu kuramları edebi metinleri çözümlemek ve yorumlamakta kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Dilek Direnç


1 Edebiyat eleştirisi kuramlarına dair ileri düzeyde bilgi sahibi olabilmeleri.
2 Metinleri analizinde karşılaştırmalı ve metinlerarası yaklaşımlar kullanabilmeleri.
3 Dil, din, kültür, toplumsal cinsiyet, ırk ve sınıf farklılıkları ile ilgili farkındalık geliştirerek, sorgulayıcı bir dünya görüşüne sahip olabilmeleri.
4 Kendilerine verilen herhangi bir edebiyat eleştirisi kuramına dair araştırma projesi, yazılı ve sözlü sunumlar yapabilmeleri.
5 Seçilmiş metinlere edebiyat eleştirisi kuramlarını uygulayarak etkili araştırma ve yorumlama becerileri geliştirebilmeleri.
6 Metinler ve kuramlar üzerinde eleştirel tartışmalar yürüterek çıkarımlarda bulunabilmeleri.
7 Kendilerine özgü, bağımsız düşünceler ortaya koyabilmeleri ve eleştirel yorumlar yapabilmeleri.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Yeni Eleştiri, Okur Odaklı Eleştiri Kuramlar, Arketipçi Eleştiri, Yapısalcılık, Yapıbozum, Psikanalitik Eleştiri; Samuel Taylor Coleridge’in “The Rhyme of the Ancient Mariner” adlı şiiri, William Shakespeare’in Hamlet adlı oyunu ve Kazuo Ishiguro’nun A Pale View of Hills adlı romanı.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve içeriği
2 Yeni Eleştiri
3 Yeni Eleştiri
4 Okur Odaklı Eleştiri
5 Okur Odaklı Eleştiri
6 Arketipçi Eleştiri
7 Arketipçi Eleştiri
8 Vize Ödevi
9 Yapısalcılık
10 Yapısalcılık
11 Yapıbozum
12 Yapıbozum
13 Psikanalitik Eleştiri
14 Psikanalitik Eleştiri
15 Dönemin değerlendirilmesi
16 Final Ödevi

Temel Kaynaklar: Coleridge, Samuel Taylor. The Complete Poems. London and New York: Penguin Books, 1997. Ishiguro, Kazuo. A Pale View of Hills. New York: Vintage, 1990. Rivkin, Julie and Michael Ryan, eds. Literary Theory: An Anthology. Oxford: Blackwell, 1998. Shakespeare, William. Hamlet. New York: W. W. Norton & Company, 1992. Waugh, Patricia. Literary Theory and Criticism: An Oxford Guide. Oxford and New York: Oxford University Press, 2006. Yardımcı Kaynaklar: Adams, Hazard, ed. Critical Theory Since Plato. New York: Harcourt, 1971. Bressler, Charles E. Literary Criticism: An Introduction to Theory and Practice. New Jersey: Prentice Hall, 1994.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 8 8
Makale Yazma 2 15 30
Bireysel Çalışma 1 10 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 182

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4 5 4 5 5
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 3 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 4 5
ÖÇ 5 4 5 4 5 4
ÖÇ 6 4 5
ÖÇ 7 4 5 4 5 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek