Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201165232024 | Critical Theory in Praxis I | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Bu yüksek lisans dersinin amacı, yirminci yüzyılın başlangıcından günümüze kadar ortaya çıkmış edebiyat eleştirisi kuramlarını incelemek ve bu kuramları seçilmiş edebiyat eserlerine uygulamaktır. Bu şekilde, öğrencilerin temel yazınsal kuramlar hakkında bilgi sahibi olmaları ve bu kuramları edebi metinleri çözümlemek ve yorumlamakta kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.
Prof. Dr. Dilek Direnç
1 | Edebiyat eleştirisi kuramlarına dair ileri düzeyde bilgi sahibi olabilmeleri. |
2 | Metinleri analizinde karşılaştırmalı ve metinlerarası yaklaşımlar kullanabilmeleri. |
3 | Dil, din, kültür, toplumsal cinsiyet, ırk ve sınıf farklılıkları ile ilgili farkındalık geliştirerek, sorgulayıcı bir dünya görüşüne sahip olabilmeleri. |
4 | Kendilerine verilen herhangi bir edebiyat eleştirisi kuramına dair araştırma projesi, yazılı ve sözlü sunumlar yapabilmeleri. |
5 | Seçilmiş metinlere edebiyat eleştirisi kuramlarını uygulayarak etkili araştırma ve yorumlama becerileri geliştirebilmeleri. |
6 | Metinler ve kuramlar üzerinde eleştirel tartışmalar yürüterek çıkarımlarda bulunabilmeleri. |
7 | Kendilerine özgü, bağımsız düşünceler ortaya koyabilmeleri ve eleştirel yorumlar yapabilmeleri. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yeni Eleştiri, Okur Odaklı Eleştiri Kuramlar, Arketipçi Eleştiri, Yapısalcılık, Yapıbozum, Psikanalitik Eleştiri; Samuel Taylor Coleridge’in “The Rhyme of the Ancient Mariner” adlı şiiri, William Shakespeare’in Hamlet adlı oyunu ve Kazuo Ishiguro’nun A Pale View of Hills adlı romanı.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve içeriği | ||
2 | Yeni Eleştiri | ||
3 | Yeni Eleştiri | ||
4 | Okur Odaklı Eleştiri | ||
5 | Okur Odaklı Eleştiri | ||
6 | Arketipçi Eleştiri | ||
7 | Arketipçi Eleştiri | ||
8 | Vize Ödevi | ||
9 | Yapısalcılık | ||
10 | Yapısalcılık | ||
11 | Yapıbozum | ||
12 | Yapıbozum | ||
13 | Psikanalitik Eleştiri | ||
14 | Psikanalitik Eleştiri | ||
15 | Dönemin değerlendirilmesi | ||
16 | Final Ödevi |
Temel Kaynaklar: Coleridge, Samuel Taylor. The Complete Poems. London and New York: Penguin Books, 1997. Ishiguro, Kazuo. A Pale View of Hills. New York: Vintage, 1990. Rivkin, Julie and Michael Ryan, eds. Literary Theory: An Anthology. Oxford: Blackwell, 1998. Shakespeare, William. Hamlet. New York: W. W. Norton & Company, 1992. Waugh, Patricia. Literary Theory and Criticism: An Oxford Guide. Oxford and New York: Oxford University Press, 2006. Yardımcı Kaynaklar: Adams, Hazard, ed. Critical Theory Since Plato. New York: Harcourt, 1971. Bressler, Charles E. Literary Criticism: An Introduction to Theory and Practice. New Jersey: Prentice Hall, 1994.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Makale Yazma | 2 | 15 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ||||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 7 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 |