Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201165312024 | Studies in Drama I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Bu ders, antik Yunan dramasından modern Avrupa-İngiliz ve Amerikan dramasına kadar seçilmiş örneklere odaklanmaktadır. Öğrenciler, seçilen eserlerin, metinlerin üretildiği dönemin felsefi ve ideolojik düşüncesini nasıl yansıttığını araştırırlar. Ders, senaryoları çeşitli perspektiflerden analiz etme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Doç. Dr. Aylin Atilla
1 | Metinlerin edebi özelliklerini ayırt edebilme. |
2 | Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme |
3 | Metinlerin tarihsel ve kültürel arka planını tanıyabilme. |
4 | Oyunlar hakkında saptadıkları bir problemin çözümü konusunda makale yazabilme |
5 | Metinlerin yazıldığı yüzyılın tarihi, politik ve kültürel değerlerinin ve dinamiklerinin farkına varabilme. |
6 | Seçilen oyunlarını tarz ve stil olarak tanıyabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
KLASİK TRAJEDİ VE KOMEDİ * Aeschylus'tan Agamemnon. ORTAÇAĞ TİYATROSU *Everyman RÖNESANS VE ELİZABET DÖNEMİ TİYATROSU * Shakespeare'den Kral Lear FRANSIZ NEO-KLASİZMİ, RESTORASYON DÖNEMİ * Moliere'den Miser ROMANTİZM * Faust (Bölüm I), Goethe DOĞACILIK VE SEMBOLİZM: ERKEN MODERNİST UYGULAMASI * Saint Joan, Bernard Shaw * The Family Reunion, T.S. Eliot * The Cherry Orchard, Chekov * Cat on a Hot Tin Roof, T. William TARİHİ AVANGART TİYATRO (Absürt Tiyatro) * Endgame, Beckett * The Room, Pinter.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin içeriğinin tanıtılması | ||
2 | CLASSICAL TRAGEDY AND COMEDY Background: Dionysian Festivity Tragedy: Conventions and staging. Aeschylus, Sophocles and Euripides Comedy: Aristophanes. *Agamemnon by Aeschylus “A show for Dionysus” (in The Cambridge Companion) “Aristotle’s Poetics and Ancient dramatic theory” (in The Cambridge Companion) “Ancient theatre and Performance culture” (in The Cambridge Companion) | ||
3 | MEDIEVAL DRAMA Historical and Social Background. Morality, miracle, mystery plays. *Everyman Commedia dell Arte. “Tragedy” (in The Routledge Companion to Aesthetics) “Humor” (in The Routledge Companion to Aesthetics) | ||
4 | RENAISSANCE AND ELIZABETHAN THEATRE Historical and Social Background Shakespeare, Marlowe, Jonson *King Lear by Shakespeare | ||
5 | FRENCH NEO-CLASSICISM, RESTORATION PERIOD Historical and Social Background Corneille, Moliere, Racine *The Miser by Moliere | ||
6 | ROMANTICISM Historical and Social Background, the French influence. German Strom and Stress Period Goethe, Schiller *Faust (Part I) by Goethe, (in The Norton Anthology of Drama) | ||
7 | NATURALISM AND SYMBOLISM: EARLY MODERNIST PRACTICE Historical and Social Background Ibsen, Strindberg, Shaw, Zola, Chekov, Stanislavsky. * Hedda Gabler by Ibsen “Ibsen and the Realistic Problem Drama” (in The Cambridge Companion) *Saint Joan by Bernard Shaw | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | *The Family Reunion by T.S. Eliot | ||
10 | *The Cherry Orchard by Chekov | ||
11 | *Cat on a Hot Tin Roof by T. Williams “Writing in ‘A place of Stone’: Cat on a Hot Tin Roof” (in The Cambridge Companion) | ||
12 | THE HISTORICAL AVANT-GARDE (The Theatre of the Absurd) Introduction: The Absurd, Theatre of Cruelty *Endgame by Beckett “Waiting for Godot and Endgame: Theatre as Text” (in The Cambridge Companion) | ||
13 | *The Room by Pinter "The Sacred Joke: Comedy and Politics in Pinter’s Early Plays” (in The Cambridge Companion) | ||
14 | Sunumlar | ||
15 | Oyunların genel değerlendirmesi | ||
16 | Final Sınavı |
ESSAYS ON DRAMA (in Theatre in Theory 1900-2000: An Anthology) 1. Henri Bergson 2. Maurice Maeterlink 3. William B. Yeats NATURALISM AND SYMBOLISM 4. G.B. Shaw 5. F.T. Marinetti 6. L. Pirandello 7. B. Brecht 8. E. O’Neill EARLY POLITICAL THEATRES 9. Walter Benjamin 10. A. Miller 11. T.S. Eliot NATURALISM AND SYMBOLISM: EARLY MODERNIST PRACTICE 12. T. Williams 13. F. Dürrenmatt 14. E. Ionesco 15. J.P. Sartre THE HISTORICAL AVANT-GARDE 16. M. Esslin 17. G. Steiner 18. R. Barthes 19. J. Derrida 20. R. Williams 21. Peter Brook CONTEMPORARY DRAMA 22. J. Butler 23. Erika Fisher-Lichte 24. H. Blau 25. M. More. THEORETICAL READING: Books: *George Steiner. The Death of Tragedy. pp. 284-332. *George Steiner. Antigones. 1996. *David Krasner. Ed. Theatre in Theory (1900-2000). An Anthology. *John Russell Brown. The Oxford Illustrated History of the Theatre. *Terry Eagleton. Sweet Violence. Chapter III: “From Hegel to Beckett” and Chapter VIII: “Tragedy and Modernity”.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Problem Çözümü | 1 | 20 | 20 |
Tartışma | 12 | 4 | 48 |
Makale Yazma | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 8 | 10 | 80 |
Okuma | 8 | 3 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 247 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 4 | 5 |