| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9201165652024 | Climate Fiction | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı farklı dünya yazarlarının romanlarında ulusötesi kavramını ve değişken ulusötesi kimlikleri yakın okuma yoluyla analiz etmektir.
Prof. Dr. Şebnem Toplu
| 1 | Edebi metinleri eleştirel olarak analiz edebilme. |
| 2 | Ulusötesi kavramı ve ulusötesi kimlik kavramını eserlerde sorgulayabilme. |
| 3 | Değişen kimlik yapılarını ve farklarını ulusötesi bağlamda analitik olarak eleştirebilme. |
| 4 | Edebi eser ve ulusötesi kimlik arasındaki bağlantıyı analitik olarak analiz edebilme. |
| 5 | Metinler üzerinden ulusötesi kimlik bağlamında argüman üretebilme ve argümanları destekleyebilme. |
| 6 | Farklı eserlerdeki farklı ulusötesi kimlikleri anlayabilme ve karşılaştırabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ulusötesi kavramı, ulusötesi kimlik teorileri,, ulusötesi kimlik, değişken kimlik, üçüncü ve dördüncü dünya yazarları ve romanları, vb.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Derse giriş. Ders planı ve okuma listesinin incelenmesi. | ||
| 2 | Ulusötesi kavramı nedir? Ulusötesi kimlik nedir? | ||
| 3 | Roma Tearne, Bone China. | ||
| 4 | Roma Tearne, Bone China. | ||
| 5 | Tim Parks, Destiny. | ||
| 6 | Tim Parks, Destiny. | ||
| 7 | Ruth Prawer Jhabvala, Heat and Dust. | ||
| 8 | Ruth Prawer Jhabvala, Heat and Dust. | ||
| 9 | Ara Sınav. | ||
| 10 | Debborah Moggach, Hot Water Man. | ||
| 11 | Debborah Moggach, Hot Water Man. | ||
| 12 | Andrea Levy, Small Island. | ||
| 13 | Andrea Levy, Small Island. | ||
| 14 | Aminatta Forna, Memory of Love. | ||
| 15 | Aminatta Forna, Memory of Love. | ||
| 16 | Final Sınavı. |
Friedman, May and Silvia Schultermandl, eds. Growing Up Transnational: Identity and Kinship in a Global Era. Toronto: University of Toronto Press, 2011. Toplu, Şebnem and Silvia Schultermandl, eds. A Fluid Sense of Self: The Politics of Transnational Identity. Vienna: LIT Verlag, 2010. Mohsin Hamid, The Reluctant Fundamentalist Hari Kunzru- The Impressionist Levy, Andrea. Small Island. Picador, 2010. Moggach, Deborah. Hot Water Man. Vintage Books, 2006.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
| Tartışma | 15 | 2 | 30 |
| Makale Yazma | 2 | 10 | 20 |
| Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Okuma | 6 | 10 | 60 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 245 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | |||||
| ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 3 | |||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | ||||||
| ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||
| ÖÇ 6 | 3 | 5 | 5 | 4 |