GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201165362024 Critical Theory in Praxis II Ders 1 2 4,00

Yüksek Lisans


İngilizce


Bu yüksek lisans dersinin amacı, yirminci yüzyılın başlangıcından günümüze kadar ortaya çıkmış edebiyat eleştirisi kuramlarını incelemek ve bu kuramları seçilmiş edebiyat eserlerine uygulamaktır. Bu şekilde, öğrencilerin temel yazınsal kuramlar hakkında bilgi sahibi olmaları ve bu kuramları edebi metinleri çözümlemek ve yorumlamakta kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Dilek Direnç


1 Edebiyat eleştirisi kuramlarına dair ileri düzeyde bilgi sahibi olabilmeleri.
2 Kendilerine özgü, bağımsız düşünceler ortaya koyabilmeleri ve eleştirel yorumlar yapabilmeleri.
3 Metinleri analizinde karşılaştırmalı ve metinlerarası yaklaşımlar kullanabilmeleri.
4 Dil, din, kültür, toplumsal cinsiyet, ırk ve sınıf farklılıkları ile ilgili farkındalık geliştirerek, sorgulayıcı bir dünya görüşüne sahip olabilmeleri.
5 Seçilmiş metinlere edebiyat eleştirisi kuramlarını uygulayarak etkili araştırma ve yorumlama becerileri geliştirebilmeleri.
6 Metinler ve kuramlar üzerinde eleştirel tartışmalar yürüterek çıkarımlarda bulunabilmeleri.
7 Kendilerine verilen herhangi bir edebiyat eleştirisi kuramına dair araştırma projesi, yazılı ve sözlü sunumlar yapabilmeleri.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Feminist Eleştiri, Marksist Eleştiri, Yeni Tarihselci Eleştiri, Postkolonyal Eleştiri ve Çokkültürcülük, Postmodernizm, Ekokritisizm; D.H. Lawrence’ın Lady Chatterley’s Lover adlı romanı, J.M. Coetzee’nin Disgrace adlı romanı ve Herman Melville’in Moby Dick adlı romanı.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve içeriği
2 Feminist Eleştiri
3 Feminist Eleştiri
4 Marksist Eleştiri
5 Marksist Eleştiri
6 Yeni Tarihselci Eleştiri
7 Yeni Tarihselci Eleştiri
8 Vize Ödevi
9 Postkolonyalizm ve Çokkültürcülük
10 Postkolonyalizm ve Çokkültürcülük
11 Postmodernizm
12 Postmodernizm
13 Ekoeleştiri
14 Ekokritisizm
15 Dönemin değerlendirilmesi
16 Final Ödevi

Temel Kaynaklar: Coetzee, J. M. Disgrace. New York: Penguin Books, 2000. Lawrence, D. H. Lady Chatterley’s Lover. El Paso: El Paso Norte Press, 2009. Melville, Herman. Moby Dick. New York: Oxford University Press, 2008. Rivkin, Julie and Michael Ryan, eds. Literary Theory: An Anthology. Oxford: Blackwell, 1998. Waugh, Patricia. Literary Theory and Criticism: An Oxford Guide. Oxford and New York: Oxford University Press, 2006. Yardımcı Kaynaklar: Adams, Hazard, ed. Critical Theory Since Plato. New York: Harcourt, 1971. Bressler, Charles E. Literary Criticism: An Introduction to Theory and Practice. New Jersey: Prentice Hall, 1994.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 5 5
Final Sınavı 1 5 5
Derse Katılım 14 4 56
Okuma 10 5 50
Toplam İş Yükü (saat) 116

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 3 4 4 5
ÖÇ 2 5 3 4
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 5 3 5
ÖÇ 5 4 5
ÖÇ 6 4 5
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek