GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201165322024 Studies in Drama II Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


İngilizce


Bu dersin amacı modern Avrupa ve İngiliz tiyatrosundan seçilen örnekler bağlamında tiyatro ve tiyatro ile ilgili kavramları incelemek ve sunulan bağlamlara ilişkin tartışmalar üretmektir. Metinlerin yazıldığı dönemin felsefi ve ideolojik yönleri değerlendirilerek öğrencilerin metinleri farklı bakış açılarıyla incelemeleri amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Aylin Atilla


1 Metinlerin edebi özelliklerini ayırt edebilme
2 Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme
3 Metinlerin tarihsel ve kültürel arka planını tanıyabilme
4 Oyunlar hakkında saptadıkları bir problemin çözümü konusunda makale yazabilme
5 Metinlerin yazıldığı yüzyılın tarihi, politik ve kültürel değerlerinin ve dinamiklerinin farkına varabilme.
6 Seçilen oyunlarını tarz ve stil olarak tanıyabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Modern Avrupa ve İngiliz Tiyatrosu


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders ve ders içeriğinin tanıtılması
2 Aristophanes- Lysistrata / Sophocles- Antigone
3 Shakespeare- As You Like It
4 Strindberg- Miss Julie
5 Ibsen-The Ghosts
6 Albert Camus- Caligula
7 Pirandello – Six Characters in Search of an Author
8 Brecht- The Good Person of Szechwan
9 Ara Sınav
10 T. Williams - Cat On a Hot Tin Roof
11 Arthur Miller- Death of a Salesman
12 David Graig- Dunsinane / The American Pilot
13 Tim Crouch- England
14 Sam Shepard – Buried Child Martin Crimp- The City
15 Caryl Churchill- A Number
16 Final Sınavı

THEORETICAL READING: Books: *George Steiner. The Death of Tragedy. pp. 284-332. *George Steiner. Antigones. 1996. *David Krasner. Ed. Theatre in Theory (1900-2000). An Anthology. *John Russell Brown. The Oxford Illustrated History of the Theatre. *Terry Eagleton. Sweet Violence. Chapter III: “From Hegel to Beckett” and Chapter VIII: “Tragedy and Modernity”. Articles: *Cristopher McCullough. “The Good Person of Szechwan”. pp. 118-131.from The Cambridge Companion to Brecht. *Bjorn Hemmer. “Ibsen and the Realistic Problem Drama”. pp.68-88. from The Cambridge Companion to Ibsen. *Gail Finney. “Ibsen and Feminism”. pp. 89-105. from The Cambridge Companion to Ibsen. *Janelle Reinelt. “Caryl Churchill and the Politics of Style”. pp. 174-193. from The Cambridge Companion to Modern British Women Playwrights. *John Russell Brown. “Modern Theatre”: pp.341-379. And “Theater After Two World Wars” pp. 380-444. from The Oxford Illustrated History of the Theatre. Essays on Drama: (from Theatre in Theory 1900-2000: An Anthology) • Maurice Maeterlink • August Strindberg • Henri Bergson • William B. Yeats • G.B. Shaw • F.T. Marinetti • L. Pirandello • B. Brecht • E. O’Neill • Walter Benjamin • A. Miller • T.S. Eliot • T. Williams • F. Dürrenmatt • Northrop Frye • E. Ionesco • J.P. Sartre • M. Esslin • G. Steiner • R. Barthes • J. Derrida • R. Williams • Peter Brook • J. Butler • Erika Fisher-Lichte • H. Blau THEORETICAL READING: Books: *Middeke, Martin. Contemporary British Playwrights. *Angelaki, Vicky. Contemporary British Theatre. *Luckhurst M, A Companion to Modern British and Irish Drama 1880-2005. *Krasner D., A History of Modern Drama Vol. 1. *Lehmann H., Postdramatic Theatre.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Makale Yazma 1 3 3
Makale Kritik Etme 5 3 15
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 185

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4 5 4 4
ÖÇ 2 5 3 5 5 5 5
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 4 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek