Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201195122011 | Klinik Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı klinik psikolojide ölçme ve değerlendirmede kullanılan temel test ve envanterleri tanıtmaktır
Dr. Umut Yıldız
1 | MMPI ve MMPI-RF testi uygulama materyalleri ve raporları |
2 | WAIS-R ve WAIS-4 testleri uygulama materyalleri ve raporları… |
3 | TAT testi uygulama kayıt ve materyalleri ve raporları |
4 | Nöropsikolojik testler (Bilnot bataryası, Bender Gestalt GMAT vb..) uygulama materyalleri, kayıtları ve raporları |
Yok
Yok
Bu ders kapsamında test ve envanterlerin uygulama ve yorumlamasındaki temel ilkeler üzerinde durulur: a) Zeka Testleri (WAIS ve WISC-R); b) Gelişimsel Testler (AGTE, Denver, ASIEP-II), c) Nöropsikolojik Testler (Bender Gestalt, Benton); d) Kişilik testleri (MMPI, TAT, CAT).
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Klinik psikolojide ölçme ve değerlendirmenin gerekliliği ve tarihçesi | ||
2 | MMPI testinin geliştirilmesi ve psikopatolojiyle beraber gelişmeler MMPI-2 VE MMPI-RF | ||
3 | MMPI uygulama ve yorumlaması | ||
4 | MMPI RF uygulama ve yorumlaması | ||
5 | PROJEKTİF TESTLERİN KURAM VE TARİHÇESİ | ||
6 | TAT-CAT- SAT gelişimi ve tanıtımı | ||
7 | TAT-CAT- SAT uygulaması | ||
8 | TAT-CAT- SAT raporlaması | ||
9 | Zeka kuramları ve zeka testi geliştirme tarihçesi | ||
10 | WAIS-R ve WAIS-IV zeka testlerinin gelişimi ve tanımlaması | ||
11 | WAIS-R uygulanması ve raporlanması | ||
12 | WAIS-IV uygulanması ve raporlanması | ||
13 | Nöropsikolojik değerlendirme tarihçe ve kuramları | ||
14 | Bilnot bataryası | ||
15 | BENDER GESTALT TESTİ | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı: Graham, J.R. (çev. Sorias O.) (1998) MMPI Uygulama ve Yorumlama Rehberi. Savaşır, I. & Şahin, N. (1995) Weschler Çocuklar için Zeka Ölçeği (WISC-R) (Manual fort he Wechsler Intelligence Scale for Children-Revised). Ankara: Türk Psikologlar Derneği. Yardımcı Kitaplar: -The MMPI-2: An Interpretive Manual, Roger L. Greene Allyn and Bacon, 2000 - -Minnesota Multiphasic Personality Inventory-2-RF Carolyn Williams,Yossef S. Ben-Porath, PhD, Auke Tellegen, PhD -(MMPI®-A) Minnesota Multiphasic Personality Inventory®-Adolescent Carolyn Williams,Yossef S. Ben-Porath, PhD, Auke Tellegen, PhD -The T.A.T/C.A.T/S.A.T Clinical Use: Thematic Apperception Test, the Children's Apperception Test, and the Senior Apperception Technique in Clinical Use Hardcover – 1 Nov 1993 by Leopold Bellak (Author) -Essentials of TAT and Other Storytelling Assessments (Essentials of Psychological Assessment) Paperback – 2 Jul 2010 by Hedwig Teglasi (Author) -A visual motor Gestalt test and its clinical use. Bender, L. Bender Visual-Motor Gestalt Test Gary G. Brannigan -The Visual Aural Digit Span Test for Seventh Graders: A Normative Study J Learn Disabil February 1981 14: 93-95, -Bilnot – Yetişkin (Nöropsikolojik Testlerin Yetişkinler İçin Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları)Sirel Karakaş, Elvin Doğutepe Dinçer, Emel Erdoğan Bakar Eğitim Kitabevi Yayınları /
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Uygulama/Pratik | 12 | 3 | 36 |
Okuma | 15 | 3 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | ||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |