Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201195312006 | Temel Klinik Beceriler: Görüşme ve Davranış Değiştirme Teknikleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere 1) danışanlarını dinlemeyi ve onlarla olumlu bir ilişki kurmayı, 2) bir insanın içinde yaşadığı aile ve kültürün onun değerlerini ve davranışlarını nasıl şekillendirdiğini fark etmeyi, 3) tanı koyarken kullanılan teknikleri öğretmek ve klinik görüşme ve tanısal değerlendirme konularında pratik yaparak tecrübe kazandırmaktır.
Prof. Dr. Oya SORİAS
1 | Klinik psikoloğun sahip olması gereken temel görüşme becerilerini geliştirmek |
2 | Hem tanısal değelendirme hem de terapi yaparken kullanılabilecek bir dizi müdahale öğrenmek |
3 | İlişki kurmayı, çalışma ittifakını geliştirmeyi, değişim için istek yaratmayı kolaylaştıran ileri görüşme becerilerini kazanmak |
4 | Cinsiyet, ırk, din, etnik köken, cinsel yönelim ve kültürle ilişkili farklılıkları göz önünde bulunduran ve bunlara saygı gösteren müdahaleler öğrenmek. |
5 | Klinik uygulamalarda temel alınacak, adli, etik ve mesleki ilkeleri öğrenmek |
Yok
Yok
İlişki Kurma ve Dinleme; Sorunları ve Tedavi odağını Belirleme; Direnç ve İsteksizlik Üzerinde Çalışma; Değerlendirme; Çocuk ve Ergenlerle Görüşme; Çift ve Ailelerle Görüşme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Kapsamı ve Yapılacaklar | ||
2 | Dinleme ve ilişki kurma becerileri | ||
3 | Bilgi toplama, sorunları ve tedavi hedeflerini belirleme | ||
4 | İleri Beceriler : Empati, Yorumlama, ve Destekleyici Yüzleştirme | ||
5 | Motivasyonel Görüşme | ||
6 | Değerlendirme | ||
7 | Çocuk ve Ergenlerle Görüşme | ||
8 | Çift ve Ailelerle Görüşme | ||
9 | Vize Sınavı | ||
10 | Rol Canlandırma Alıştırmaları 1.Olgu: Okul başarısı ve aileyle ilgili sorunlar | ||
11 | 2.Olgu: Travma sonrası stres bozukluğu | ||
12 | 3.Olgu: Şizofreni ve madde kötüye kullanımı | ||
13 | 4.Olgu: Madde kötüye kullanımı ve Öfke ve Saldırganlıkla İlişkili Sorunlar | ||
14 | 5.Olgu: Yeme Bozukluğu (Bulimia Nervoza) | ||
15 | 6.Olgu : Üniversite yaşamına uyum güçlüğü | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı: Berman P.S. & Shopland S. N. (2009). Interviewing and diagnostic Exercises for Clinical and Counseling Skills Building. Taylor &Francis e Library. Yardımcı Kitaplar: Cormier S. & Nurius P. S. (2003) Interviewing and change strategies for helpers: Fundamental skills and cognitive behavioral interventions. Thomson Brooks/Cole. Young, M.E. ( 2001) Learning the Art of Helping (2nd ed.). Merrill Prentice Hall. Hackney, H. & Cormier, S. (2008) Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri: Psikolojik Yardım Süreci El Kitabı (Çev. T. Ergene ve S. A. Sevim). Mentis Yayıncılık. Cepeda, C. (2010). Clinical Manual for the Psychiatric Interview of Children and Adolescents. American Psychiatic Publishing Inc. Miller R. M. & Rollnick, S. (2002). Motivasyonel Görüşme: İnsanları Değişime Hazırlama. (Çev.Ed. F. Karadağ, K. Ögel ve A.E. Tezcan). Hekimler Yayın Birliği. Ivey A. E. & Ivey M. B.,(2003). Intentional Interviewing and Counseling. (5th ed). Thomson Brooks/Cole. Geldart, K. & Geldart, D. (1999) Çocukla Psikoterapötik Görüşme: Giriş Niteliğinde Uygulamalı Rehber (Çev Ed.G. Erden ve Ç. Kudiaki) Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 33 | 33 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |