Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201195102016 | Klinik Psikolojide Araştırma Yöntemleri(E) | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin klinik psikolojide kullanılan farklı araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenmesini sağlamaktır.
Prof. Dr. Haluk Arkar
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 |
Yok
Yok
Tek olgulu deney desenleri ile klinik araştırma ve uygulama, grup karşılaştırmaları, randomize desenler, çok gruplu karşılaştırmalar ve yarı deneysel desenler, epidemiyolojik yöntemler, niteliksel analiz ve söylev analizi, müdahale araştırmaları: gelişim ve el kitabı oluşturma, erişkin psikopatolojisinde araştırma yöntemleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
2 | Tek olgulu deney desenleri: klinik araştırma ve uygulama | ||
3 | Tek denekli verilerin yorumlanması: değişkenliği, düzeyi, eğilimi ve tek denekli verilerde istatistiğin kullanılması | ||
4 | Grup karşılaştırmaları: randomize desenler | ||
5 | Çalışma desenleri Bireysel farklılıklar: hangi müdahale kimler için işler? | ||
6 | Çok gruplu karşılaştırmalar: Yarı deneysel desenler | ||
7 | Ampirik araştırmaların gidişatında desenin mantığı Ölçüt: duyarlılık, geçerlilik ve nedensellik | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Epidemiyolojik yöntemler Oranlar/Morbidite taramaları Maruz kalma ve hastalık | ||
10 | Niteliksel ve söylev analizleri Grounded kuramı | ||
11 | Ethnografya ve katılımcı gözlemi Söylev analizi | ||
12 | Müdahale araştırmaları: el kitabı geliştirme ve oluşturma | ||
13 | Örnek tedavi el kitapları Tedavi el kitaplarının potansiyel dezavantajları ve sınırlılıkları | ||
14 | Yetişkin psikopatolojisinde araştırma yöntemleri Yatkınlık-stres çerçevesi | ||
15 | Yetişkin psikopatolojisinde araştırma yöntemleri Zor kavramsal ve yöntemsel konular | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı: Kendall, P. C., Butcher, J. N. & Holmbeck, G. N. (2005). Handbook of researck methods in clinical psychology Minnesota: Mc Graw-Hill. Yardımcı kitaplar: American Psychological Association (1994). Publication Manual of American Psychological Association, Fourth Edition. Washington.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 117 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 |