GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201195112018 Psikopataloji: Yetişkinlik Ders 1 1 7,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı yetişkinlerde görülen ruhsal bozuklukların DSM 5 çerçevesinde semptomlarını, tanı ölçütlerini, sıklıklarını ve yaygınlıklarını öğrenmek ve farklı etiyolojik yaklaşımları irdelemektir.


Prof.Dr. Serap Tekinsav Sütcü


1 Bir vakaya DSM-V sistemine göre tanı koyabilme
2 Bir tanıyı yakın tanılardan ayırt edebilme
3 Ruhsal Bozuklukların temel etiyolojik açıklamalarını bilme
4
5

Birinci Öğretim


yok


[Yok]


Anormal nedir, kriterleri nelerdir Ruhsal bozuklukları sınıflandırma sistemleri, bu sistemlerin avantaj ve dezavantajları Kaygı bozuklukları OKB ve ilişkili bozukluklar Travma ve stresler ilişkili bozukluklar Depresyon ve Bipolar Bozukluk Somatik Bozukluklar Yeme Bozuklukları Madde Kullanımı ve Bağımlılık Bozuklukları Cinsel Bozukluklar Şizofreni ve İlişkili Bozukluklar Kişilik Bozuklukları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Anormal nedir, anormal kriterleri Sınıflandırma sistemlerinin avantaj ve dezavantajları Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır. İlgili kaynaklar okunacaktır
2 Kaygı bozuklukları Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır. İlgili kaynaklar okunacaktır
3 OKB ve ilişkili bozukluklar Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır.
4 Depresyon ve Bipolar Bozukluklar Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır. İlgili kaynaklar okunacaktır
5 Yeme bozuklukları Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır.
6 Somatik Belirtiler ve İlişkili bozukluklar Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır.
7 Travma ve Stres Bozuklukları Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır.
8 Ara Sınav
9 Cinsel Bozukluklar Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır.
10 Şizofreni ve İlişkili Bozukluklar Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır.
11 Kişilik Bozuklukları Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır.
12 Kişilik bozuklukları 2 Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır.
13 vaka çalışması
14 vaka çalışması
15 Final Sınavı
16

DSM 5 Tanı Ölçütleri Başvuru El Kitabı (APA) HYB Comer ve Comer (2022) Anormal Psikolojinin Temelleri. Nobel Akademik Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

3. dönem alınacak uygulama dersleri bu dersin stajı niteliğindedir.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 2 5 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 166

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek