Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201195112018 | Psikopataloji: Yetişkinlik | Ders | 1 | 1 | 7,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı yetişkinlerde görülen ruhsal bozuklukların DSM 5 çerçevesinde semptomlarını, tanı ölçütlerini, sıklıklarını ve yaygınlıklarını öğrenmek ve farklı etiyolojik yaklaşımları irdelemektir.
Prof.Dr. Serap Tekinsav Sütcü
1 | Bir vakaya DSM-V sistemine göre tanı koyabilme |
2 | Bir tanıyı yakın tanılardan ayırt edebilme |
3 | Ruhsal Bozuklukların temel etiyolojik açıklamalarını bilme |
4 | |
5 |
Birinci Öğretim
yok
[Yok]
Anormal nedir, kriterleri nelerdir Ruhsal bozuklukları sınıflandırma sistemleri, bu sistemlerin avantaj ve dezavantajları Kaygı bozuklukları OKB ve ilişkili bozukluklar Travma ve stresler ilişkili bozukluklar Depresyon ve Bipolar Bozukluk Somatik Bozukluklar Yeme Bozuklukları Madde Kullanımı ve Bağımlılık Bozuklukları Cinsel Bozukluklar Şizofreni ve İlişkili Bozukluklar Kişilik Bozuklukları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Anormal nedir, anormal kriterleri Sınıflandırma sistemlerinin avantaj ve dezavantajları | Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır. | İlgili kaynaklar okunacaktır |
2 | Kaygı bozuklukları | Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır. | İlgili kaynaklar okunacaktır |
3 | OKB ve ilişkili bozukluklar | Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır. | |
4 | Depresyon ve Bipolar Bozukluklar | Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır. | İlgili kaynaklar okunacaktır |
5 | Yeme bozuklukları | Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır. | |
6 | Somatik Belirtiler ve İlişkili bozukluklar | Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır. | |
7 | Travma ve Stres Bozuklukları | Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır. | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Cinsel Bozukluklar | Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır. | |
10 | Şizofreni ve İlişkili Bozukluklar | Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır. | |
11 | Kişilik Bozuklukları | Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır. | |
12 | Kişilik bozuklukları 2 | Yapılan okumalardan hareketle grup tarafından tartışılacaktır. | |
13 | vaka çalışması | ||
14 | vaka çalışması | ||
15 | Final Sınavı | ||
16 |
DSM 5 Tanı Ölçütleri Başvuru El Kitabı (APA) HYB Comer ve Comer (2022) Anormal Psikolojinin Temelleri. Nobel Akademik Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
3. dönem alınacak uygulama dersleri bu dersin stajı niteliğindedir.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 166 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 |