Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201475012002 | Sanatın Karşılaştırmalı Tarihi I | Ders | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, kültürel etkileşim konusunda öğrencilere daha geniş bir bakış açısı kazandırmak, çeşitli alanlardaki sanat eserleri üzerine ayrıntılı çalışmalar yapılmasını sağlamaktır.
Prof. Dr. İnci KUYULU ERSOY
1 | Aynı dönemde ancak farklı bölgelerde ortaya çıkan sanat üzerinde durarak genel bir sanat tarihi karşılaştırması yapabilmesi. |
2 | Sanatın karşılaştırmalı tarihi ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
3 | Dünya sanatı ile ilgili literatür bilgisinin kazanılması. |
4 | Sanatsal tarzların çeşitli bölgeler ve ülkeler arasındaki benzerlik ve farklarının kavranması. |
5 | Sanatın karşılaştırmalı tarihi ile ilgili internet ve kütüphane araştırması yaparak yeni yayınları takip edebilme. |
Yok
Yok
Dünya Sanat tarihi karşılaştırmalı olarak ele alınarak incelenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
2 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Araştırma sırasında kullanılan kaynakların belirlenmesi. Kaynak araştırmasının yapılma yöntemleri. | ||
3 | Ders ile ilgili genel tartışma ve karşılaştırmalı sanat tarihi yöntemine giriş. | ||
4 | Ders kapsamında çalışma yapılacak alanların belirlenmesi. Konuların öğrencilere dağıtımı. | ||
5 | Öğrenci Sunumları | ||
6 | Öğrenci Sunumları | ||
7 | Öğrenci Sunumları | ||
8 | Öğrenci Sunumları | ||
9 | Vize | ||
10 | Öğrenci Sunumları | ||
11 | Öğrenci Sunumları | ||
12 | Öğrenci Sunumları | ||
13 | Öğrenci Sunumları | ||
14 | Öğrenci Sunumları | ||
15 | Araştırmalar sonucu elde edilen bilgilerin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi. | ||
16 | Final |
Gardner, H., Art Through the Ages, New York Burlingame 1948. Hattsteın, M.-Delıus, M. (ed.), Islam Art and Architecture, France 2000. Pevsner, N., An Outline of European Architecture, Great Britain 1990.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 3 | 1 | 3 |
Seminer | 1 | 7 | 7 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 14 | 6 | 84 |
Toplam İş Yükü (saat) | 248 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 3 | 4 |