GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201335052021 Ortaçağ Türk Tarihinin Farsça Kaynakları I (Erken Dönem) Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilerin, Ortaçağ Türk tarihi ile ilgili bilgi veren Farsça kaynakları öğrenme, bu kaynaklarda mevcut olan bilgilere ulaşabilme ve bu bilgileri değerlendirebilmesini sağlamaktır.


Prof. Dr. Mehmet ERSAN


1 Farsça kaynakları tanıyabilme. PÇ: 1, 4, 5, 6
2 Farsça kaynakların Ortaçağ Türk tarihi açısından önemini kavrayabilme. PÇ: 4, 5, 6
3 Farsça kaynaklarda bulunan Ortaçağ Türk tarihi ile ilgili bilgilere erişebilme. PÇ: 5, 6
4 Farsça kaynaklarda bulunan Ortaçağ Türk tarihi ile ilgili kayıtları değerlendirebilme. PÇ: 6, 7, 8

Birinci Öğretim


-


-


-


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ortaçağ ve Ortaçağ’da tarihin mahiyeti Tanışma
2 Ortaçağ’da Türklerin siyasal konumları Teorik ders, okuma, kaynak tarama
3 Fars kültürü ve Ortaçağ’daki konumu Teorik ders, okuma, kaynak tarama
4 Farisîler ile Türkler arasındaki ilişkiler Teorik ders, okuma, kaynak tarama
5 Farsça kaynakların mahiyeti ve çerçevesi Teorik ders, okuma, kaynak tarama
6 Farsça kaynakların müellifleri Teorik ders, okuma, kaynak tarama
7 Farsça kaynak müelliflerinin dünya görüşü ile metinleri arasındaki ilişkiler Teorik ders, okuma, kaynak tarama
8 Ortaçağ Farsça kaynaklarında metodoloji Teorik ders, okuma, kaynak tarama
9 Vize sınavı -
10 Farsça kaynakların içeriğine dair tasnif denemeleri Teorik ders, okuma, kaynak tarama
11 Ortaçağın Farsça kaynaklarında bulunan Türklerle ilgili kayıtlar Teorik ders, okuma, kaynak tarama
12 Farsça kaynaklarda Türk algısı Teorik ders, okuma, kaynak tarama
13 Farsça kaynakların Ortaçağ Türk tarihi açısından önemi Teorik ders, okuma, kaynak tarama
14 Ortaçağ Türk tarihçiliğinde Farsça kaynakların kullanımı Teorik ders, okuma, kaynak tarama
15 Ortaçağ Türk tarihinin Farsça kaynaklarının değerlendirilmesi Teorik ders, okuma, kaynak tarama
16 Final sınavı

1. Ramazan Şeşen, Müslümanlarda Tarih ve Coğrafya Yazıcılığı 2. Reşidüddin Fazlullah, Camiüttevarih, neşr. Ahmet Ateş 3. Cüveyni, Tarih-i Cihangüşay 4. Aksarayî, Müsameretü’l-Ahbar


-


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 4 56
Tartışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 174

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek