Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
92SE100152022 | Seminer Çalışmaları | Ders | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin kendi araştırma alanlarıyla ilgili bir konuyu seçerek derinlemesine incelemeleri, bilimsel literatürü eleştirel biçimde değerlendirmeleri ve elde ettikleri sonuçları akademik standartlara uygun biçimde sözlü ve yazılı olarak sunabilmelerini sağlamaktır. Seminer dersi, lisansüstü öğrencilerin bağımsız araştırma yürütme, kaynak kullanma, analiz yapma ve akademik iletişim becerilerini geliştirmeyi hedefler.
1 | Bilimsel literatürü eleştirel bir yaklaşımla tarayabilme ve değerlendirebilme. |
2 | Bir araştırma problemini bağımsız biçimde kurgulayıp çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 | Elde edilen sonuçları akademik yazım ve sözlü sunum standartlarına uygun biçimde aktarabilme. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Ders boyunca öğrenciler, danışman öğretim üyesiyle belirledikleri bir konuyu araştırır; ilgili literatür taraması yapar; arşiv belgeleri, birincil ve ikincil kaynaklar üzerinden çalışır. Hazırladıkları araştırmayı rapor, makale veya tez ön çalışması niteliğinde yazılı bir metin olarak sunar ve dönem sonunda sözlü sunumla tartışmaya açar. Seminerlerde ayrıca akademik etik, kaynak gösterme kuralları, bilimsel yazım standartları ve sunum teknikleri de işlenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş: Seminer dersinin amacı, işleyişi ve beklentiler | ||
2 | Araştırma yöntemleri, kaynak kullanımı ve akademik etik | ||
3 | Literatür taraması ve kaynakça hazırlama teknikleri | ||
4 | Seminer konularının belirlenmesi ve bireysel araştırma planlarının hazırlanması | ||
5 | Öğrencilerin konu ve yöntem üzerine ön sunumları | ||
6 | Birincil kaynaklarla çalışma ve analiz teknikleri | ||
7 | Ara rapor: İlk bulguların tartışılması | ||
8 | Ara değerlendirme: Sunum teknikleri üzerine uygulamalı oturum | ||
9 | Yazılı metin hazırlama: akademik üslup ve yapı | ||
10 | Öğrencilerin taslak rapor sunumları | ||
11 | Eleştirel tartışma: sunulan çalışmalar üzerine geri bildirim | ||
12 | Görsel materyallerin (harita, tablo, görsel kaynak) kullanımı | ||
13 | Nihai rapor taslağının hazırlanması | ||
14 | Öğrencilerin tam sunum provaları | ||
15 | Genel seminer sunumları | ||
16 | Final Değerlendirme: Yazılı rapor teslimi ve sözlü savunma |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Hazırlama | 1 | 25 |
Rapor Sunma | 1 | 75 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Seminer | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 14 | 3 | 42 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Seminer | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 170 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |