GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
92SE100152022 Seminer Çalışmaları Ders 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı, öğrencilerin kendi araştırma alanlarıyla ilgili bir konuyu seçerek derinlemesine incelemeleri, bilimsel literatürü eleştirel biçimde değerlendirmeleri ve elde ettikleri sonuçları akademik standartlara uygun biçimde sözlü ve yazılı olarak sunabilmelerini sağlamaktır. Seminer dersi, lisansüstü öğrencilerin bağımsız araştırma yürütme, kaynak kullanma, analiz yapma ve akademik iletişim becerilerini geliştirmeyi hedefler.



1 Bilimsel literatürü eleştirel bir yaklaşımla tarayabilme ve değerlendirebilme.
2 Bir araştırma problemini bağımsız biçimde kurgulayıp çözüm önerileri geliştirebilme.
3 Elde edilen sonuçları akademik yazım ve sözlü sunum standartlarına uygun biçimde aktarabilme.

Birinci Öğretim



[Yok]


Ders boyunca öğrenciler, danışman öğretim üyesiyle belirledikleri bir konuyu araştırır; ilgili literatür taraması yapar; arşiv belgeleri, birincil ve ikincil kaynaklar üzerinden çalışır. Hazırladıkları araştırmayı rapor, makale veya tez ön çalışması niteliğinde yazılı bir metin olarak sunar ve dönem sonunda sözlü sunumla tartışmaya açar. Seminerlerde ayrıca akademik etik, kaynak gösterme kuralları, bilimsel yazım standartları ve sunum teknikleri de işlenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş: Seminer dersinin amacı, işleyişi ve beklentiler
2 Araştırma yöntemleri, kaynak kullanımı ve akademik etik
3 Literatür taraması ve kaynakça hazırlama teknikleri
4 Seminer konularının belirlenmesi ve bireysel araştırma planlarının hazırlanması
5 Öğrencilerin konu ve yöntem üzerine ön sunumları
6 Birincil kaynaklarla çalışma ve analiz teknikleri
7 Ara rapor: İlk bulguların tartışılması
8 Ara değerlendirme: Sunum teknikleri üzerine uygulamalı oturum
9 Yazılı metin hazırlama: akademik üslup ve yapı
10 Öğrencilerin taslak rapor sunumları
11 Eleştirel tartışma: sunulan çalışmalar üzerine geri bildirim
12 Görsel materyallerin (harita, tablo, görsel kaynak) kullanımı
13 Nihai rapor taslağının hazırlanması
14 Öğrencilerin tam sunum provaları
15 Genel seminer sunumları
16 Final Değerlendirme: Yazılı rapor teslimi ve sözlü savunma



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Hazırlama 1 25
Rapor Sunma 1 75
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Seminer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 14 3 42
Rapor Sunma 1 1 1
Seminer 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 3 42
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 170

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek