Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203015822021 | İletişim Araştırmaları ve Etiği (E) | Ders | 1 | 1 | 9,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı iletişim alanında etik ve araştırma kavramlarının tartışılması, bilimsel araştırma bilgisinin verilmesi, bilimsel bir makale nasıl yazılacağına dair pratiğin geliştirilmesi ve iletişim araştırmaları etiği hakkında sorgulama yapılması.
Dr.Öğr.Üyesi Soner YAĞLI
1 | Etik ve araştırma kavramlarını bilir. |
2 | İletişim araştırmalarında kullanılan yöntemleri öğrenir. |
3 | Bilimsel makalenin nasıl yazıldığı bilgisini edinir. |
4 | Bilimsel makale incelemelerinin nasıl yapıldığını öğrenir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Etik, araştırma ve epistemoloji kavramları, iletişim alanında etik kavramının tartışılması, iletişim malanına ilişkin genel yaklaşımlar, ideolojinin önemi, bilimsel makale yazımı, araştırma yöntemleri, bilimsel araştırma pratikleri ve makale değerlendirme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin amaç ve tanıtımı | Tanışma | |
2 | Etik ve ahlak kavramları | Değerlendirme, anlatım ve tartışma | |
3 | Etik, Ahlak, Hukuk ve Araştırma | Değerlendirme, anlatım ve tartışma | |
4 | Epistemoloji, Bilimsel Bilgi ve Araştırma | Değerlendirme, anlatım ve tartışma | |
5 | İdeoloji Kavramı | Değerlendirme, anlatım ve tartışma | |
6 | Araştırma Süreci | Değerlendirme, anlatım ve tartışma | |
7 | İletişim araştırmalarında bilgi toplama yöntemleri | Değerlendirme, anlatım ve tartışma | |
8 | Vize | Bilgi Ölçümü | |
9 | Analiz Yöntemleri | Değerlendirme, anlatım ve tartışma | |
10 | Blimsel Yazım Sürecine Giriş | Değerlendirme, anlatım ve tartışma | |
11 | Blimsel Yayın Nasıl Yazılır? | Değerlendirme, anlatım ve tartışma | |
12 | Bilimsel Yayınlarda Kullanılan Yöntemler | Değerlendirme, anlatım ve tartışma | |
13 | Örnek Makaleler Sunumu ve Tartışma | Değerlendirme, anlatım ve tartışma | |
14 | Örnek Makaleler Sunumu ve Tartışma II | Değerlendirme, anlatım ve tartışma | |
15 | Genel değerlendirme | Değerlendirme, anlatım ve tartışma | |
16 | Final Sınavı | Bilgi Ölçme |
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma – Ahmet Güler, Mustafa Bülent Halıcıoğlu, Serkan Taşğın, Seçkin Yayıncılık, 2.Baskı, Ankara, 2015. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri- Ali Yıldırım, Hasan Şimşek, Seçkin Yayıncılık, 12.Basım, Ankara, 2021. Etiğe Giriş, Annemarie Pieper, Çev.Gönül Özen Sezer, Veysel Atayman, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2012. Etik - Ahlak felsefesi, Doğan Özlem, Notos Kitap, İstanbul, 2017. Etik Ahlak felesefesi, Ahmet Cevizci, Say Yayınları, İstanbul, 2024. Etik, İonna Kuçuradi, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara, 2002. İletişim Etiği, Sorunlar ve Sorumluluklar, Ruhdan Uzun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2018. İletişim Etiği, Kavramlar, Olgular ve Tartışmalar, Edit.Z.Burcu Şahin, Literatürk Academia, Konya 2019. ÇAPLI, Bülent; Medya ve Etik, İmge Yayınevi, Ankara, 1.Baskı, Ekim 2002. EAGLETON, Terry, (1996). İdeoloji, M. Özcan (çev.), İstanbul: Ayrıntı Yayınları. ERDOĞAN, İrfan ve ALEMDAR, Korkmaz, (2002). Öteki Kuram: Kitle İletişimine Yaklaşımların Tarihsel ve Eleştirel Bir Değerlendirmesi, Ankara: Erk Yayınları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 3 | 15 |
Proje Hazırlama | 6 | 3 | 18 |
Proje Sunma | 6 | 3 | 18 |
Makale Kritik Etme | 5 | 3 | 15 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 260 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | 1 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 2 | 1 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 5 | 5 | 5 |