[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
92030105382020 Kültürlerarası Reklam Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

[YuksekLisans]


Türkçe


Uluslar arası Reklamcılık Dersi kapsamında öğrencilerin; Uluslararası reklamcılığın temel ilkelerine ilişkin analiz yapabilme, uluslararası çevre ve Pazar koşullarına bağlı olarak global iletişim stratejileri ile reklam programlarını uyumlaştırabilme, uluslararası reklamın değişkenlerini sentezleyebilmesi hedeflenmektedir.


Prof.Dr. Işıl Aktuğlu


1 Uluslararası reklam kavramını algılama ve iletişim teorileri ile ilişki kurabilme
2 Uluslararası Pazar ortamı ve hedef kitle özelliklerini ve bu unsurların farklılıklarını reklam stratejilerine aktarabilme
3 Global iletişim stratejilerine ilişkin görüşleri aktarabilme ve bunları bir kampanya dahilinde inceleyebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


* Uluslar arası reklamcılık kavramının kapsamı ve gelişimine yönelik literatür taraması * Uluslararası pazar ortamı ve hedef kitle analizi * Uluslararası reklamda kültürel farklılıklar * Başarılı küresel iletişim stratejilerine ilişkin güncel kampanya örneklerinin analiz edilmesi


[Hafta] [Teorik] [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin tanıtımı: Dersin kapsamı, işlenişi, gereklilikleri
2 Uluslararası reklam kavramı ve gelişimine yönelik giriş bilginin verilmesi
3 Uluslararası Pazarlama stratejileri ve uluslararası pazarlama karması elemanlarının kapsamlarında tarihsel süreçte yaşanan değişimler ve reklama etkisi
4 Uluslararası reklam- kültür etkileşimi, kültürler arası iletişim
5 Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması
6 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
7 Uluslararası pazarlama kavramı ve reklamcılık açısından uluslararasılaştırma teorileri
8 Uluslararasılık ve işletmelerin rekabet gücü
9 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
10 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
11 Global bir markanın başarılı kampanya analizi
12 Yerelden evrensele bir uygulamanın analizi
13 Glocal(küresel düşün yerel davran temalı) reklam kampanya analizi
14 Uluslararası reklamcılıkta medya planlamanın önemi
15 Uluslararası reklam kampanyalarının etkiliğinin belirlenmesi izlenecek yöntemler
16 Uluslararası reklam ve kültür etkileşimi kapsamında global marka değerinin belirleyicileri

* M.K. Mooij.2009; Global Marketing and Advertising: Understanding Cultural Paradoxes - Business & Economics *Hollensen,S.(2004); Global Marketing-A Decision- Oriented Approach, Pearson Education, England. * Keegan, W. J.& Gren, M(2000); Global Marketing (6th Edition),Prentice Hall. * Doole,I&lowe,R.(2008) International Marketing Strategy: Analysis, Development and Implementation.Cengage Learning EMEA. * Philip Cateora,P&Graham,J. (2006);International Marketing, Mcgraw Hill/Irwin Series in Marketing. * Kozlu, C.2000; Uluslararası Pazarlama İlkeler ve Uygulamalar,Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları * Mattelart,A(1995);Beyin İğfal Şebekesi, , Ayrıntı Yayınları, * Mattelart,A(2001);İletişimin Dünyasallaşması, İletişim yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Makale Yazma 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Makale Yazma 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Derse Katılım 16 3 48
Makale Yazma 2 27 54
Bireysel Çalışma 16 1 16
Okuma 16 4 64
[ToplamIsYuku] 182

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14
[OC] 1 5 5 3 4 5 3 5 4 3
[OC] 2 4 5 3 4 5 3 5 5 4
[OC] 3 5 5 5 3 4 5 5
[PCOCAciklama]