[DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
---|---|---|---|---|---|
9203025212020 | Postmodern Pazarlama | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
[YuksekLisans]
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler; modernizm ve postmodernizm kavramlarını tanımlayabilecek, kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrayabilecek, postmodernizm ile ilgili kuramcıların farklı bakış açılarını açıklayabilecek ve postmodernizmin pazarlama ve pazarlama iletişiminde yarattığı değişimi kavrayabilecektir.
Prof. Dr. Sinem YEYGEL ÇAKIR
1 | Postmodernizmin pazarlamada yarattığı değişim ve yeni yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme. |
2 | Postmodernizm kavramını tanımları ve kapsamı bağlamında açıklayabilme. |
3 | Modernizm ve postmodernizm arasındaki farklılıkları ve ilişkiyi yorumlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
* Postmodernizm kavramını farklı kuramcıların bakış açıları ile irdeleme: Postmodernizmin kapsamı, özellileri temel bileşenleri * Modernizmi kapsamı, özellikleri ve postmodernizmden farklılıkları bağlamında açıklama. * Postmodernizm etkisinde pazarlamada ortaya çıkan değişimleri ve yeni trendleri açıklama ve örnek pazarlama uygulamalarını yorumlama: Deneyimsel pazarlama, eğlence pazarlaması, yeşil pazarlama, üstgerçeklik, sanallaşma ve internet üzerinden kurgulanan pazarlama iletişimi uygulamaları
[Hafta] | [Teorik] | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Dersin kapsamı, işlenişi, gereklilikleri | ||
2 | Modernizm, postmodernizm olgularına yönelik kapsamları ve farklı kuramcıların bakış açılarından genel bilgi verilmesi | ||
3 | Postmodernizmi oluşturan temel bileşenler: Üstgerçeklik, parçalanma, üretimle tüketim yer değiştirmesi, pastiş, kronoloji, kurumsalcılık karşıtlığı, çoğulculuk | ||
4 | Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
5 | Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
6 | Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
7 | Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
8 | Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
9 | Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması | ||
10 | Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması | ||
11 | Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması | ||
12 | Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması | ||
13 | Makale sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
14 | Makale sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
15 | Makale sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
16 | Makale sunumu ve sınıfla tartışılması |
Bocock R. (Ekim 1997). Tüketim, Dost Kitabevi: Ankara. Brown S. (1993). “Postmodern Marketing?”, Europesn Journal of Marketing, Vol.27, No.4. Chaney D. (1999). Yaşam Tarzları, Dost Kitabevi Yayınları: Ankara. Featherstone M. (2005). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayınları: İstanbul. Fırat A.F. (1991). “The Consumer in Postmodernity”, Advances in Consumer Research, Vol.18. Fırat A.F. (1992). “Postmodernism and the Marketing Organization”, Journal of Organizational Change Management, Vol.5, No.1. Grant J. (2004). Post-İmaj Devri: Pazarlamada İmaj Çağından Akıl Çağına Geçiş, Çev:Dinç Tayanç, İstanbul: MediaCat Kitapları. Harvey D. (2006). Postmodernliğin Durumu, Metis Yayınları: İstanbul. Odabaşı Y. (2004). Postmodern Pazarlama: Tüketim ve Tüketici, İstanbul: MediaCat Kitapları. Solomon M.R. (2003). Tüketici Krallığının Fethi: Markalar Diyarında Pazarlama Stratejileri, Çev:Selin Çetinkaya, İstanbul: MediaCat Kitapları. Şaylan G. (2006), Postmdernizm, İmge Kitabevi:Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
Final Sınavı | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
[Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
---|---|---|---|
Tartışma | 2 | 10 | 20 |
Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Rapor Sunma | 2 | 2 | 4 |
Makale Yazma | 2 | 15 | 30 |
Makale Kritik Etme | 2 | 8 | 16 |
Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 |
Okuma | 3 | 10 | 30 |
[ToplamIsYuku] | 180 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | |
[OC] 1 | 3 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
[OC] 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |