[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
9203025212020 Postmodern Pazarlama Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

[YuksekLisans]


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler; modernizm ve postmodernizm kavramlarını tanımlayabilecek, kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrayabilecek, postmodernizm ile ilgili kuramcıların farklı bakış açılarını açıklayabilecek ve postmodernizmin pazarlama ve pazarlama iletişiminde yarattığı değişimi kavrayabilecektir.


Prof. Dr. Sinem YEYGEL ÇAKIR


1 Postmodernizmin pazarlamada yarattığı değişim ve yeni yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme.
2 Postmodernizm kavramını tanımları ve kapsamı bağlamında açıklayabilme.
3 Modernizm ve postmodernizm arasındaki farklılıkları ve ilişkiyi yorumlayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


* Postmodernizm kavramını farklı kuramcıların bakış açıları ile irdeleme: Postmodernizmin kapsamı, özellileri temel bileşenleri * Modernizmi kapsamı, özellikleri ve postmodernizmden farklılıkları bağlamında açıklama. * Postmodernizm etkisinde pazarlamada ortaya çıkan değişimleri ve yeni trendleri açıklama ve örnek pazarlama uygulamalarını yorumlama: Deneyimsel pazarlama, eğlence pazarlaması, yeşil pazarlama, üstgerçeklik, sanallaşma ve internet üzerinden kurgulanan pazarlama iletişimi uygulamaları


[Hafta] [Teorik] [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin tanıtımı: Dersin kapsamı, işlenişi, gereklilikleri
2 Modernizm, postmodernizm olgularına yönelik kapsamları ve farklı kuramcıların bakış açılarından genel bilgi verilmesi
3 Postmodernizmi oluşturan temel bileşenler: Üstgerçeklik, parçalanma, üretimle tüketim yer değiştirmesi, pastiş, kronoloji, kurumsalcılık karşıtlığı, çoğulculuk
4 Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması
5 Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması
6 Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması
7 Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması
8 Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması
9 Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması
10 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
11 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
12 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
13 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
14 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
15 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
16 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması

Bocock R. (Ekim 1997). Tüketim, Dost Kitabevi: Ankara. Brown S. (1993). “Postmodern Marketing?”, Europesn Journal of Marketing, Vol.27, No.4. Chaney D. (1999). Yaşam Tarzları, Dost Kitabevi Yayınları: Ankara. Featherstone M. (2005). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayınları: İstanbul. Fırat A.F. (1991). “The Consumer in Postmodernity”, Advances in Consumer Research, Vol.18. Fırat A.F. (1992). “Postmodernism and the Marketing Organization”, Journal of Organizational Change Management, Vol.5, No.1. Grant J. (2004). Post-İmaj Devri: Pazarlamada İmaj Çağından Akıl Çağına Geçiş, Çev:Dinç Tayanç, İstanbul: MediaCat Kitapları. Harvey D. (2006). Postmodernliğin Durumu, Metis Yayınları: İstanbul. Odabaşı Y. (2004). Postmodern Pazarlama: Tüketim ve Tüketici, İstanbul: MediaCat Kitapları. Solomon M.R. (2003). Tüketici Krallığının Fethi: Markalar Diyarında Pazarlama Stratejileri, Çev:Selin Çetinkaya, İstanbul: MediaCat Kitapları. Şaylan G. (2006), Postmdernizm, İmge Kitabevi:Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Ara Sınav 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Tartışma 2 10 20
Rapor Hazırlama 4 10 40
Rapor Sunma 2 2 4
Makale Yazma 2 15 30
Makale Kritik Etme 2 8 16
Bireysel Çalışma 4 10 40
Okuma 3 10 30
[ToplamIsYuku] 180

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14
[OC] 1 3 4 5 5
[OC] 2 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 4 4 4 5 4
[PCOCAciklama]