GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203025282020 Siyasal İletişim ve Reklamcılık Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; değişen dünya düzeni paralelinde farklılaşan rekabet olgusunun politik arenalardaki iletişim kampanyaları ile bütünleştirilerek siyasal reklam çalışmalarına etkisinin aktarılması, siyasal reklamın hedef, amaç, tür ve uygulama formları itibarıyla farklılaşma noktalarının kavranması ve stratejik yaklaşımlarla farklı kuramsal bakış açılarının dikkate alınması suretiyle siyasal reklam örneklerinin incelenmesi doğrultusunda siyasal reklam kampanya planı tasarlamalarıdır


Prof. Dr. Belma Güneri Fırlar


1 Örnek bir siyasal reklam kampanya planı tasarlayabilme
2 Siyasal reklam kampanya kriterlerinin tanımlanarak ticari reklamdan farklılaşma noktalarının kavranması.
3 Siyasal iletişim ve farklılaşan boyutlarının global ölçekli değişimler bağlamında kavranması
4 Siyasal iletişim sürecinde reklamın rolünün tanımlanarak siyasal reklamın kavranması

Birinci Öğretim


Yok


Yok


* Siyasal iletişim kavramı ve tarihsel süreçte siyasal iletişimin değişim noktaları. * Siyasal iletişim sürecinde siyasal reklam ve bileşenlerinin açıklanması * Reklam kampanya planlama süreci bileşenlerinin ilişki ve etkileşiminin siyasal reklam uygulamaları bağlamında kavranması * Örnek siyasal reklam kampanya planının yapılandırılması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, siyasal iletişim kavramı ve süreci
2 Siyasal propaganda ve değişim
3 Kamuoyu ve katılım süreçlerinin tartışılması ve kavranması
4 Siyasal iletişim süreci ve aktörler
5 Siyasal pazarlama süreci, basamakları ve sürece etki eden faktörlerin kavranması
6 Siyasal ikna kavramı, siyasal ikna süreci ve stratejilerinin aktarılması
7 Siyasal kampanya planlama süreci, basamakları ve sürece etki eden faktörlerin aktarılması
8 Vize
9 Reklam, siyasal reklam kavramlarının tanımlanarak siyasal reklam planlama süreci ve süreç bileşenlerinin kavranması
10 İmaj, siyasal imaj kavramlarının tanımlanarak siyasal imaj oluşturma süreci ve süreç bileşenlerinin kavranması
11 Dijitalleşme ve siyasal kampanyalardaki dijital dönüşümün değerlendirilmesi ve kavranması
12 Siyasal iletişim sürecinde markalama ve marka oluşturma sürecinin basamaklarının kavranması
13 Dünyadan siyasal reklam örneklerinin incelenerek farklılaşma noktalarının rekabet ve değişim olguları çerçevesinde analizinin aktarımı
14 Türkiye'den siyasal reklam örneklerinin incelenerek farklılaşma noktalarının rekabet ve değişim olguları çerçevesinde analizinin aktarımı
15 Siyasal reklam türleri sınırlılığında Dünyadan ve Türkiye'den reklam kampanya örneklerinin değerlendirilmesi
16 Final Sınavı

* Yüksel, Haluk, İkna Edici İletişim, Eskişehir, 1994. * Jamieson, Harry; İletişim ve İkna, Eskişehir, 1996. * Ekelund, Robert; Saurman, Davis; Reklam ve Piyasa Süreci, Liberte, Ankara, 1999. * Tokgöz, Oya; Siyasal İletişimi Anlamak, Ankara, 2000. *Zohar, Danah (2018), 21. Yüzyılda Liderlik, the Kitap



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 10 9 90
Rapor 3 5 15
Toplam İş Yükü (saat) 177

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 2 2 4 5 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 5 4 2 5 3 4 5
ÖÇ 3 4 3 3 3 4 4 4 3
ÖÇ 4 3 5 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek