Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203025282020 | Siyasal İletişim ve Reklamcılık | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; değişen dünya düzeni paralelinde farklılaşan rekabet olgusunun politik arenalardaki iletişim kampanyaları ile bütünleştirilerek siyasal reklam çalışmalarına etkisinin aktarılması, siyasal reklamın hedef, amaç, tür ve uygulama formları itibarıyla farklılaşma noktalarının kavranması ve stratejik yaklaşımlarla farklı kuramsal bakış açılarının dikkate alınması suretiyle siyasal reklam örneklerinin incelenmesi doğrultusunda siyasal reklam kampanya planı tasarlamalarıdır
Prof. Dr. Belma Güneri Fırlar
1 | Örnek bir siyasal reklam kampanya planı tasarlayabilme |
2 | Siyasal reklam kampanya kriterlerinin tanımlanarak ticari reklamdan farklılaşma noktalarının kavranması. |
3 | Siyasal iletişim ve farklılaşan boyutlarının global ölçekli değişimler bağlamında kavranması |
4 | Siyasal iletişim sürecinde reklamın rolünün tanımlanarak siyasal reklamın kavranması |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
* Siyasal iletişim kavramı ve tarihsel süreçte siyasal iletişimin değişim noktaları. * Siyasal iletişim sürecinde siyasal reklam ve bileşenlerinin açıklanması * Reklam kampanya planlama süreci bileşenlerinin ilişki ve etkileşiminin siyasal reklam uygulamaları bağlamında kavranması * Örnek siyasal reklam kampanya planının yapılandırılması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, siyasal iletişim kavramı ve süreci | ||
2 | Siyasal propaganda ve değişim | ||
3 | Kamuoyu ve katılım süreçlerinin tartışılması ve kavranması | ||
4 | Siyasal iletişim süreci ve aktörler | ||
5 | Siyasal pazarlama süreci, basamakları ve sürece etki eden faktörlerin kavranması | ||
6 | Siyasal ikna kavramı, siyasal ikna süreci ve stratejilerinin aktarılması | ||
7 | Siyasal kampanya planlama süreci, basamakları ve sürece etki eden faktörlerin aktarılması | ||
8 | Vize | ||
9 | Reklam, siyasal reklam kavramlarının tanımlanarak siyasal reklam planlama süreci ve süreç bileşenlerinin kavranması | ||
10 | İmaj, siyasal imaj kavramlarının tanımlanarak siyasal imaj oluşturma süreci ve süreç bileşenlerinin kavranması | ||
11 | Dijitalleşme ve siyasal kampanyalardaki dijital dönüşümün değerlendirilmesi ve kavranması | ||
12 | Siyasal iletişim sürecinde markalama ve marka oluşturma sürecinin basamaklarının kavranması | ||
13 | Dünyadan siyasal reklam örneklerinin incelenerek farklılaşma noktalarının rekabet ve değişim olguları çerçevesinde analizinin aktarımı | ||
14 | Türkiye'den siyasal reklam örneklerinin incelenerek farklılaşma noktalarının rekabet ve değişim olguları çerçevesinde analizinin aktarımı | ||
15 | Siyasal reklam türleri sınırlılığında Dünyadan ve Türkiye'den reklam kampanya örneklerinin değerlendirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
* Yüksel, Haluk, İkna Edici İletişim, Eskişehir, 1994. * Jamieson, Harry; İletişim ve İkna, Eskişehir, 1996. * Ekelund, Robert; Saurman, Davis; Reklam ve Piyasa Süreci, Liberte, Ankara, 1999. * Tokgöz, Oya; Siyasal İletişimi Anlamak, Ankara, 2000. *Zohar, Danah (2018), 21. Yüzyılda Liderlik, the Kitap
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 10 | 9 | 90 |
Rapor | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 177 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | ||||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |