[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
9203025312020 Entegre İletişim Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

[YuksekLisans]


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler; bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı ve bu kavramı oluşturan elemanların birbirileriyle ilişkisini kavrayabilecek, pazarlama karması elamanları arasındaki sinerjik bütünlüğü pazarlama iletişimi kampanyaları bağlamında yorumlayabileceklerdir.


Dr. Öğr. Üyesi Murat Çelik


1 Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramının kapsamı ve kavramı oluşturan elemanlar arasında ilişki kurabilme
2 Tutundurma karması ve diğer pazarlama karması elemanları arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme
3 Örnek kampanyaları bütünleşik pazarlama iletişimi anlayışı bağlamında analiz edebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bütünleşik pazarlama iletişimi anlayışının kapsamı ve gelişimine yönelik literatür taraması Tutundurma karması elemanları arasındaki ilişki Pazarlama karmasının diğer elemanları (mal, fiyat, dağıtım) ve tutundurma karması etkileşimi Bütünleşik pazarlama iletişimi kampanya örneklerinin analiz edilmesi


[Hafta] [Teorik] [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin tanıtımı: Dersin kapsamı, işlenişi, gereklilikleri, makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması
2 Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı ve gelişimi
3 Pazarlama karması elemanlarının kapsamlarında tarihsel süreçte yaşanan değişimler
4 Bütünleşik pazarlama iletişimi ve müşteri odaklı pazarlama anlayışı arasındaki ilişki.
5 Bütünleşik pazarlama iletişiminde reklamın rolü
6 Müşteri merkezli pazarlama anlayışı bağlamında bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyalarının tasarlanmasında dikkat edilmesi gereken faktörler
7 Marka imajının şekillendirilmesi ve bütünleşik pazarlama iletişimi unsurlarının kurumsal marka kimliğini yansıtma biçimleri
8 Ara Sınav
9 Örnek kampanya analizi
10 Örnek kampanya analizi
11 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
12 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
13 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
14 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
15 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
16 Final Sınavı

- Schultz, Don E. Tannenbaum, Stanley I. Lauterborn, Robert F. The New Marketing Paradigm-Integrated Marketing Communications, NTC Business, Lincolnwood, Illinois, U.S.A., 1997 - Bozkurt, İzzet. Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Media Cat Yayınları, 2000 - Göksel, Ahmet B. Kocabaş, Füsun. Elden, Müge. Pazarlama İletişimi Açısından Halkla İlişkiler ve Reklam, Yayınevi Yayıncılık, 1997 - Brannan, Tom. A Practical Guide To Integrated Marketing Communications, Kogan Page Ltd., Marketing In Action Series, London, 1995



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Ara Sınav 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 2 10 20
Örnek Vaka İncelemesi 2 10 20
Rapor Hazırlama 2 2 4
Rapor Sunma 2 10 20
Makale Yazma 2 8 16
Makale Kritik Etme 4 10 40
Bireysel Çalışma 2 10 20
[ToplamIsYuku] 182

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14
[OC] 1 5 5 5 3 3 5 3 2 2 4 2 4 3
[OC] 2 5 5 4 5 2 4 3
[OC] 3 5 5 5 5 5 3 5 5 5 5
[PCOCAciklama]