[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
9203025522020 Dijital İletişim Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

[YuksekLisans]


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler bilgi iletişim teknolojilerinin iletişim alanında, toplumsal yapıda ve pazarlama iletişiminde meydana getirdiği değişimi yorumlayabileceklerdir.


Prof. Dr. Sinem Yeygel Çakır


1 1. Bilgi iletişim teknolojilerinin toplumsal yapıda meydana getirdiği değişimi yorumlayabilme
2 2. Bilgi iletişim teknolojilerinin pazarlama iletişimi alanında meydana getirdiği değişimi analiz edebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


• Dijital iletişim kavramı ve toplumsal değişim (Sanal topluluklar ve sosyal sermaye ilişkisi) • Enformasyon toplumu kavramı • Web 2.0, Web 3.0 kavramları ve yeni iş modelleri • Bilgi iletişim teknolojileri ve pazarlama iletişimindeki yeni yönelimler


[Hafta] [Teorik] [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin tanıtımı: Dersin kapsamı, işlenişi, gereklilikleri
2 Dijital iletişim ve toplumsal değişim
3 Enformasyon toplumu ve kuramsal bakışın aktarımı
4 Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması
5 Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması
6 Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması
7 Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması
8 Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması
9 Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması
10 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
11 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
12 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
13 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
14 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
15 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
16 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması

Sinem Yeygel Çakır, Web Siteleri ve İkna: Teknolojinin İkna Gücü, Tablet Yayınları, Konya, 2010 Haluk Geray, İletişim ve Teknoloji Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları, Ütopya Yayınevi, İstanbul, 2003 Manuel Castells, Ağ Toplumunun Yükselişi Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, İstanbul Bilgi Üniversitesi yayınları, İstanbul, 2008 Jhon Field, Sosyal Sermaye, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2008 İbrahim Kırcova, İnternette Pazarlama, Beta Yayınları, İstanbul, 2012



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Ara Sınav 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Ara Sınav 1 5 5
Final Sınavı 1 5 5
Derse Katılım 5 9 45
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 5 6 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 11 5 55
[ToplamIsYuku] 182

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14
[OC] 1 5 5 5 4 5 4 4
[OC] 2 5 5 5 4 4
[PCOCAciklama]