[DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
---|---|---|---|---|---|
9203025292022 | Temel Reklamcılık | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
[YuksekLisans]
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencilerin reklamcılıkla ilgili temel kavramlara, kurumlara ve karar alanlarına yönelik bilgilerini tazeleyerek reklamcılıktaki yeni eğilimleri ve uygulamaları derinlemesine incelemelerini ve yorumlamalarını sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi. Murat Çelik
1 | Reklamcılıkla ilgili yapılmış akademik çalışmaları yorumlayabilme |
2 | Temel reklamcılık bilgisi |
3 | Reklamcılıktaki yeni eğilimleri ve gelişmeleri yorumlayabilme |
4 | Reklamcılıktaki yeni eğilimlerin öneminin farkında oluş |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Temel Reklamcılık Bilgileri. Reklam İşleyiş Süreci. Geleneksel Reklam Mecraları. Reklam Kampanyası Kavramı ve Aşamaları. Reklamcılıkla İlgili Kurum ve Kuruluşlar. Reklamcılıktaki Yeni Eğilimler.
[Hafta] | [Teorik] | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı • Kapsamı • Gerekçesi • Önemi • Kural ve Gerekleri Temel Kavramlar • İletişim, pazarlama iletişimi ve reklama ilişkin temel kavramlar | ||
2 | Reklamın İşleyiş Süreci | ||
3 | Geleneksel Reklam Ortamları ve Özellikleri | ||
4 | Reklam Kampanyası Kavramı Reklam Kampanyası Aşamaları | ||
5 | Reklamcılıkla İlgili Kurumlar Reklamcılıkla İlgili Ulusal ve Uluslararası Sektörel Kuruluşlar | ||
6 | Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması | ||
7 | Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması | ||
8 | Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması | ||
9 | Örnek kampanya analizi | ||
10 | Örnek kampanya analizi | ||
11 | E-Pazarlama, İnternet ve Reklam | ||
12 | Advergaming | ||
13 | İzinli Pazarlama ve Reklam | ||
14 | Mobil Pazarlama ve Reklam | ||
15 | Gerilla Pazarlama ve Reklam | ||
16 | Yeşil Pazarlama, Yeşil Reklam |
Aitchison, Jim; Televizyon Reklamı Böyle Yapılır, Çev.: Aytül Özer, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2009. Aitchison, Jim; Basın İlanı Böyle Yapılır, Çev.: Serkan Balak, Okuyan Us Yayınları, İstanbul, 2006. Arens, William, F.; Contemporary Advertising, 8th Edition, Mc.Graw Hill Inc., New York, U.S.A., 2002. Batra, Rajeev vd..; Advertising Management, 5th Edition, Prentice Hall Inc., New Jersey, 1996. Belch, George E. ve Belch, Michael A.; Introduction to Advertising and Promotion Management, 6th Edition, Richard D. Irwin Inc.,USA, 2003. Boyd, Harper W. ve Walker, Orville C.; Marketing Management -A Strategic Approach-, Irwin Inc., Boston, 1990. Briggs, Rex ve Stuart, Greg, What Sticks? Akılda Kalan Nedir?, Çev.: Şeyda Odabaş, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2007. Clow, Kenneth E. ve Baack, Donald; Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communications, Pearson Education Inc., New Jersey, 2002. Dunn, S. Watson vd.; Advertising-Its Role In Modern Marketing, 7th Edition, The Dryden Press, U.S.A., 1990. Elden, Müge; Reklam Yazarlığı, İletişim Yayınları, İstanbul, 2003. Elden, Müge; Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, İstanbul, 2009. Elden, Müge vd., Şimdi Reklamlar, 4. Baskı, İletişim Yayınları, İstanbul, 2009. Kotler, Philip ve Armstrong, Gary; Principles of Marketing, 5th ed. Englewood Cliffs, Prentice Hall, Inc., NJ, 1991. Mooij, Marieke De; Global Marketing and Advertising -Understanding Cultural Paradoxes-, Sage Publications, London, 1998. Sullivan, Luke; Satan Reklam Yaratmak, Çev.: Sevtap Yaman, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2002.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
Final Sınavı | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
[Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Örnek Vaka İncelemesi | 14 | 1 | 14 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Makale Yazma | 2 | 20 | 40 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 10 | 5 | 50 |
[ToplamIsYuku] | 180 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
[OC] 3 | 5 | 5 | ||||||||||||
[OC] 4 | 5 | 5 |