[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
9203025292022 Temel Reklamcılık Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

[YuksekLisans]


Türkçe


Bu dersin amacı; öğrencilerin reklamcılıkla ilgili temel kavramlara, kurumlara ve karar alanlarına yönelik bilgilerini tazeleyerek reklamcılıktaki yeni eğilimleri ve uygulamaları derinlemesine incelemelerini ve yorumlamalarını sağlamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi. Murat Çelik


1 Reklamcılıkla ilgili yapılmış akademik çalışmaları yorumlayabilme
2 Temel reklamcılık bilgisi
3 Reklamcılıktaki yeni eğilimleri ve gelişmeleri yorumlayabilme
4 Reklamcılıktaki yeni eğilimlerin öneminin farkında oluş

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Temel Reklamcılık Bilgileri. Reklam İşleyiş Süreci. Geleneksel Reklam Mecraları. Reklam Kampanyası Kavramı ve Aşamaları. Reklamcılıkla İlgili Kurum ve Kuruluşlar. Reklamcılıktaki Yeni Eğilimler.


[Hafta] [Teorik] [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin Tanıtımı • Kapsamı • Gerekçesi • Önemi • Kural ve Gerekleri Temel Kavramlar • İletişim, pazarlama iletişimi ve reklama ilişkin temel kavramlar
2 Reklamın İşleyiş Süreci
3 Geleneksel Reklam Ortamları ve Özellikleri
4 Reklam Kampanyası Kavramı Reklam Kampanyası Aşamaları
5 Reklamcılıkla İlgili Kurumlar Reklamcılıkla İlgili Ulusal ve Uluslararası Sektörel Kuruluşlar
6 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
7 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
8 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
9 Örnek kampanya analizi
10 Örnek kampanya analizi
11 E-Pazarlama, İnternet ve Reklam
12 Advergaming
13 İzinli Pazarlama ve Reklam
14 Mobil Pazarlama ve Reklam
15 Gerilla Pazarlama ve Reklam
16 Yeşil Pazarlama, Yeşil Reklam

Aitchison, Jim; Televizyon Reklamı Böyle Yapılır, Çev.: Aytül Özer, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2009. Aitchison, Jim; Basın İlanı Böyle Yapılır, Çev.: Serkan Balak, Okuyan Us Yayınları, İstanbul, 2006. Arens, William, F.; Contemporary Advertising, 8th Edition, Mc.Graw Hill Inc., New York, U.S.A., 2002. Batra, Rajeev vd..; Advertising Management, 5th Edition, Prentice Hall Inc., New Jersey, 1996. Belch, George E. ve Belch, Michael A.; Introduction to Advertising and Promotion Management, 6th Edition, Richard D. Irwin Inc.,USA, 2003. Boyd, Harper W. ve Walker, Orville C.; Marketing Management -A Strategic Approach-, Irwin Inc., Boston, 1990. Briggs, Rex ve Stuart, Greg, What Sticks? Akılda Kalan Nedir?, Çev.: Şeyda Odabaş, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2007. Clow, Kenneth E. ve Baack, Donald; Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communications, Pearson Education Inc., New Jersey, 2002. Dunn, S. Watson vd.; Advertising-Its Role In Modern Marketing, 7th Edition, The Dryden Press, U.S.A., 1990. Elden, Müge; Reklam Yazarlığı, İletişim Yayınları, İstanbul, 2003. Elden, Müge; Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, İstanbul, 2009. Elden, Müge vd., Şimdi Reklamlar, 4. Baskı, İletişim Yayınları, İstanbul, 2009. Kotler, Philip ve Armstrong, Gary; Principles of Marketing, 5th ed. Englewood Cliffs, Prentice Hall, Inc., NJ, 1991. Mooij, Marieke De; Global Marketing and Advertising -Understanding Cultural Paradoxes-, Sage Publications, London, 1998. Sullivan, Luke; Satan Reklam Yaratmak, Çev.: Sevtap Yaman, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2002.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Ara Sınav 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Örnek Vaka İncelemesi 14 1 14
Rapor Sunma 2 1 2
Makale Yazma 2 20 40
Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 10 5 50
[ToplamIsYuku] 180

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14
[OC] 1 4 4 4 4 4
[OC] 2 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5
[OC] 4 5 5
[PCOCAciklama]