[DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
---|---|---|---|---|---|
9203025332022 | Nicel Araştırma | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
[YuksekLisans]
Bu dersin sonunda Sosyal bilimlerde araştırma sistematiği ve bilimsel yaklaşım kazandırarak, bilimsel tutum geliştirmek, araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgi kazandırarak, araştırmada kullanma, uygulama ve yorumlama becerisi kazandırmak.
Prof. Dr. Nahit Erdem Köker
1 | 1. Bilimsel araştırmaların yerini ve önemini kavrayabilme |
2 | 2. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili temel kavramların anlam bilgisi. |
3 | 3. Bilim ve felsefe arasındaki ilişkiyi açıklayabilme |
4 | 4. Bilimsel yöntemin aşamalarını uygulamaya istekli oluş. |
5 | 5. Alan yazın tarama ve raporlaştırabilme |
6 | 6. Nicel araştırma modelleri, desenleri ve özelliklerini bilme |
7 | 7. Veri, veri türlerini ve özelliklerini ayırt edebilme. |
8 | 8. Evren, çalışma evreni, örneklem, örnekleme türleri ve çalışma grubunun özelliklerini ve kullanıldığı durumları açıklayabilme. |
9 | 9. Bilimsel etik kurallarını tanıyabilme. |
10 | 10. Bir araştırma önerisi yazabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilgi, bilgi türleri ve bilimsel bilgi, Bilim ve Felsefe İlişkisi, Bilimsel Yöntem, Araştırma ve Araştırma modelleri, Araştırma süreci ve aşamaları, Evren Örneklem, Veri ve Veri Türleri, Veri Çözümleme Yöntemleri, Rapor yazma ve APA standartları
[Hafta] | [Teorik] | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Bilim ve bilimsel araştırma yöntemlerine genel bir bakış. | ||
2 | Bilimimin tanımı, işlevleri, bilgi ve türleri, bilim ve felsefe İlişkisi | ||
3 | Bilimsel Yöntemin tanımı, aşamaları, nitelikleri, dayandığı temel varsayımlar. Diyalektik yöntem ve bilimsel yöntemle ilşkisi. Tüme varım ve tümden gelim. | ||
4 | Betimsel araştırmalar: Tarama, etnografik, tarihi ve eylem araştırmaları | ||
5 | Korelasyonel araştırmalar | ||
6 | Nedensel karşılaştırma araştırmaları | ||
7 | Deneysel araştırmalar: Tek denekli desenler | ||
8 | Deneysel araştırmalar: Grup temelli desenler | ||
9 | Problem durumu, problem cümlesi, alt problemler, hipotezler bölümlerinin özellikleri ve yazımı. | ||
10 | Sayıtlı ve sınırlılıklar, amaç ve önem bölümlerinin özellikleri ve yazımı. | ||
11 | Evren ve evrenden örneklem çekme yöntemleri: Olasılığa dayalı örnekleme yöntemleri. | ||
12 | Evren ve evrenden örneklem çekme yöntemleri: Olasılık dışı örnekleme yöntemleri ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. | ||
13 | Veri ve veri türleri, ölçek türleri, ölçme hatası ve güvenirlik, geçerlik, veri toplama araçları. | ||
14 | Veri çözümleme yöntemleri ve araştırma desenleri ile ilişkilendirilmesi | ||
15 | Bilimsel Çalışmalarda ve yayımlanmasında etik. Araştırmalarda rapor yazma süreci, aşamaları ve APA standartları. | ||
16 | Yıl sonu sınavı |
Balcı, Ali. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara : PegemA Yayıncılık. Barzun, Jacques and Henri F. Graff. (2001). Modern Araştırmacı. Ankara : Tübitak Popüler Bilim Kitapları. Bogdan, R.C. and S.K. Biklen. (1992). Qualitative Research for Education. USA : Allyn and Bacon Bordens, Kenneth S. And Bruce B. Abbott. (2002). Research Design and Methods. USA : McGraw Hill. Büyüköztürk, Şener. (2001). Deneysel Desenler: Öntest-Sontest Kontrol Grubu Desen ve Veri Analizi. Ankara : PegemA Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
Final Sınavı | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
[Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
[ToplamIsYuku] | 178 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | |
[OC] 1 | 3 | 5 | 4 | |||||||||||
[OC] 2 | 4 | 5 | 4 | |||||||||||
[OC] 3 | 5 | 5 | ||||||||||||
[OC] 4 | 5 | 5 | ||||||||||||
[OC] 5 | 3 | 5 | ||||||||||||
[OC] 6 | 4 | 5 | ||||||||||||
[OC] 7 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
[OC] 8 | 5 | 5 | ||||||||||||
[OC] 9 | 3 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
[OC] 10 | 5 | 5 | 5 |