Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
92SE150052022 | Seminer Çalışmaları | Ders | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersle mesleki alanda araştırma yapma ve sunma becerisi kazandırılacaktır.
Doç. Dr. E. Özlem Ataman
1 | Katılımcılar kendi seçtikleri bir konu üzerine bağımsız bir araştırma gerçekleştirebileceklerdir. |
2 | Katılımcılar araştırma altyapısını ve ana araştırma konularını açıklayabilecektir. |
3 | Katılımcılar bir araştırmanın sonuçlarını tutarlı ve tatmin edici bir şekilde raporlayabilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
A. Araştırma Süreci ve teknikleri 1. Araştırma türünü belirleme a) Temel araştırmalar b) Uygulamalı araştırmalar 2. Araştırma konusun belirleme a)problem seçimi b) araştırma probleminin tanımlanması 3. Araştırma problemine yönelik kaynakların taranması a)bilimsel yayınlar b)kitaplar c)konu ile ilgili tezler d)bilimsel toplantı kongre raporları B. Araştırma modelini oluşturmak 1)Araştırmanın önemini ortaya koymak 2) Sınırlılıkları belirlemek 3)Varsayımları belirlemek 4)Araştırma Yöntemini belirleme a) Tarama modeli b) Deneme modeli 5)Araştırmanın evrenini ve örneklemini belirleme 6) Araştırma verilerini sonuçlandırmak 7) Araştırma sonuçlarını yorumlamak 8) Araştırma sürecini raporlaştırmak
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dersle ilgili genel bilgiler ve kaynakların önerilmesi | ||
2 | Araştırma Süreci ve teknikler | ||
3 | Temel araştırmalar Uygulamalı araştırmalar | ||
4 | Araştırma konusun belirleme | ||
5 | Problem seçimi ve tanımlanması | ||
6 | Araştırma problemine yönelik kaynakların taranması a)bilimsel yayınlar b)kitaplar c)konu ile ilgili tezler d)bilimsel toplantı kongre raporları | ||
7 | Araştırma modelini oluşturmak | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Araştırmanın önemini ortaya koymak, sınırlılıkları belirlemek, varsayımları belirlemek | ||
10 | Araştırma Yöntemini belirleme | ||
11 | Tarama modeli ve deneme modeli | ||
12 | Araştırmanın evrenini ve örneklemini belirleme | ||
13 | Araştırma verilerini sonuçlandırmak ve yorumlamak | ||
14 | Araştırma sürecini raporlaştırmak | ||
15 | Araştırmaların sunulması | ||
16 | Araştırmaların sunulması |
Karasar, N. (1996). Araştırmalarda Rapor Hazırlama (8. Baskı). Ankara: 3A Araştırma,Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti. Karasar, N. (1996). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler (7.Baskı). Ankara: 3A Araştırma, Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti. Arıkan R. (2004).Araştırma Teknikleri ve Rapor Hazırlama, Asil YayınDağıtım, Ankara. Kaptan S.(1995), Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Tek Işık Ofset Tesisleri, Ankara. Nazik H., Arlı M.(2001), Araştırma Teknikleri, AY-PA Yayınları, İstanbul. Seyidoğlu, H.(1993), Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem,İstanbul. Ünver Ö.(2000), Uygulamalı İstatistik, Bilim Yayınları, Ankara, 1985. Yıldırım A., Şimşek H., Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınları, Ankara. Yıldırım C.(1996), Eğitimde Araştırma Metodları, Ay Yıldız Yayınları,Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Makale Yazma | 2 | 25 | 50 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 35 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 184 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 |