[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
9203028022022 Reklam Stratejileri Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

[YuksekLisans]



Bu dersin amacı; öğrencilerin reklamda yaratıcılığın önemini kavrayarak reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejiler hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmaları ve bu bilgileri çeşitli pazarlama problemlerini çözmede kullanabilmelerinin sağlanmasıdır.


Prof. Dr. Sinem Yeygel Çakır


1 Reklamda yaratıcılığın önemini kavrayabilme
2 Yaratıcı reklamı oluşturan unsurları sıralayabilme
3 Temel yaratıcı stratejileri açıklayabilme
4 Temel yaratıcı stratejileri pazarlama problemlerini çözmede kullanabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Yaratıcılık Kavramı. Reklamda Yaratıcılık. Yaratıcı Reklamı Oluşturan Unsurlar Mesaj Stratejisi Geliştirme Süreci. Yaratıcı İş Özeti Sunumu / Briefing. Reklamcılıkta Yaratıcı Strateji Kavramı ve Reklam Kampanya Amaçlarıyla İlişkisi. Temel Yaratıcı Stratejiler. Mesaj Çekicilikleri.


[Hafta] [Teorik] [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin Tanıtımı •Kapsamı •Gerekçesi •Önemi •Kural ve Gerekleri
2 Reklam Stratejileri ve Kapsamları
3 Reklam Stratejileri ve Kapsamları
4 Reklam Stratejileri ve Kapsamları
5 Reklam Stratejileri ve Kapsamları
6 Kitap İnceleme
7 Kitap İnceleme
8 Ara Sınav
9 Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması
10 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
11 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
12 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
13 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
14 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
15 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
16 Yıl sonu sınavı

Ders Kitabı: Kocabaş, Füsun ve Elden, Müge; Reklam ve Yaratıcı Strateji-Konumlandırma ve Star Stratejisinin Analizi, Yayınevi Yayıncılık, 1997. Yardımcı Kaynaklar: Baker, Stephen; Reklamcılıkta Yaratıcılık, Çev: Dilek Şendil, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul, Ekim 1996. Jewler, A. Jerome. Creative Strategy in Advertising, 3rd Edition, Wadsworth Publishing Company, 1989



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Ara Sınav 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Proje Sunma 1 1 1
Makale Yazma 2 20 40
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 14 4 56
[ToplamIsYuku] 183

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14
[OC] 1 5 5 4
[OC] 2 4 5 4
[OC] 3 4 5 4
[OC] 4 4 5 4
[PCOCAciklama]