GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203025462022 Stratejik Medya Planlama Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı öğrencilerin; medya planı süreci ve basamaklarına ilişkin bileşenleri tanımasını, söz konusu bileşenlerin reklam medya planlama sürecindeki rol ve etkinliklerinin stratejik bakış açısından ilişkilendirilerek yapılandırılmasına ilişkin süreci kavramasını ve sürecin çalışma mantığının kavranması paralelinde bir reklam kampanya medya planı tasarlamasıdır.


Prof.Dr.F.Belma FIRLAR


1 Reklam medya planı ve stratejik bakış açısının tanımlanarak kavranması
2 Reklam medya planlama süreci elemanları ve bu elemanların özelliklerinin kavranması
3 Reklam medya planlama süreci bileşenleri arasındaki ilişkinin yaratıcılık ve etkinlik itibarıyla bütünsel etki yaratımına uyarlanmasının kavranması
4 Bir reklam medya planı tasarlanması

Birinci Öğretim


Yok


Yok


* Pazarlama ve medya kavramlarının tanımlanarak tarihsel süreçteki farklılaşma noktalarının tanımlanarak değişimin kavranması, * Medya planlama kavramının tanımı ve reklam medya planlama sürecinin işleyiş mantığının kavranması, * Reklam kampanya planlama sürecinde medya planlama aşamasının rol ve öneminin tanımlanarak medya planlama sürecinin basamaklarının kavranması * Reklam kampanyasının bütünsel etkinliğinde önemli rol oynayan ve medya planlama sürecine ait değişkenlerin tanımlanması; erişim, yayın sıklığı, yoğunluk, devamlılık, taktikler, taktiksel farklılıklar ve medya planlamada yaratıcılık * Medya planlama sürecinde ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin tanımlanması *Örnek medya planı hazırlanması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. Pazarlama ve medya ile ortam ve araç kavramlarının tanımlanarak sürecin genel işleyişinin aktarımı
2 Medya planlama kavramının tanımlanması. İletişim kampanyalarında bütünsel etkinin yaratılarak hedeflere erişimde medya planlama sürecinin rol ve öneminin kavranması
3 Reklam kampanya planında medya planının rolünün tanımlanması. Reklam medya planlama sürecinin basamaklarının açıklanarak aralarındaki ilişkinin kavranması
4 Bütünleşik pazarlama iletişimi sürecinde medya planının; değişim, veri tabanlı yönetimin bileşenleri ve etkisi, bütünleşik pazarlama iletişimi stratejileri, tüketici, kampanya hedefleri bağlamında kavranması. Medya planının yapılandırılması; Pazar analizi, medya planlama sürecinde hedef belirleme, medya stratejisi belirleme kavramlarının açıklanması
5 Stratejik medya planı bileşeni olarak erişim; erişim türleri, erişim belirleme stratejileri, erişim değeri hesaplama yöntemleri, erişim belirleme sürecinde bütünsel etkinlik kriterleri
6 Stratejik medya planı bileşeni olarak frekans; frekans düzeyinin belirlenmesi ve seviye belirlemede etkin faktörler, frekans değeri belirleme yöntemleri ve hesaplamalar, frekans belirleme sürecinde bütünsel etkinlik kriterleri
7 Stratejik medya planı bileşeni olarak; yoğunluk, devamlılık, uçuş ve nabız taktik belirleyicileri, taktik belirleme yöntemleri, taktiksel farklılaşmanın medya planının başarısına etkisinin kritize edilmesi.
8 Rapor hazırlama ve sunum
9 Reklam ortamlarının yapısal özellikleri ve medya planlama sürecindeki belirleyici rolleri; Basın, Yayın, Basılı, Yeni ve Alternatif Reklam Ortamları
10 Medya planlama sürecinde reklam ortamları seçim kriterleri; medya değerinin tespiti, erişim ve maliyet etkinliğinin hesaplanması, stratejik baskılar ve çözümlerin aktarımı. Medya planlama sürecinde kullanılan bilgisayar programlarının aktarımı
11 Medya planlama sürecinde ölçme ve değerlendirme; ölçümleme kriterleri, ölçümleme araçları, değerlendirmede kullanılan kavramların aktarımı
12 Medya planlama sürecinde hesaplama kavramları ve işlem analizleri; maliyet etkinliği, izlenme oranı, izlenme payı, ATS, GRP’s, GI, TRP, OTS, Hedef Kitle Profilinin Belirlenmesinin kavratılması.

*Fırlar Güneri, F. Belma. Reklamda Rekabetin Anahtarı; Medya Planlama, Nobel Y.D., İstanbul, 2008 *Barban, A.M.; Cristol, S.M.; Kopec, F.J.; Medya Planlama, Epsilon, İstanbul, 1997. Yardımcı Kaynaklar: *Sissors J. Z.; Baron, R.B.; Medya Planı Nasıl Hazırlanır?, MediaCat, İstanbul, 2008 *Göksel, Ahmet B. Güneri, Belma. Reklam Kampanyaları ve Medya Planlaması, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları No: 2, İzmir, 1993. *Başal, Bilgen (2018); Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları, Çantay



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Okuma 17 3 51
Toplam İş Yükü (saat) 179

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 4 5 4 4 3 4 5
ÖÇ 2 4 4 5
ÖÇ 3 4 5
ÖÇ 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek