GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203065112016 Pazar ve Pazarlama Araştırmaları Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Öğrencilerin pazar ve pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve pratik bilgilenmelerinin sağlanmasıdır.


Prof. Dr. Füsun Topsümer


1 Pazar ve pazarlama araştırması sürecini tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlarını değerlendirebilme
2 Nitel ve nicel araştırma yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olabilme
3 Takım olarak çalışabilme
4 Araştırma sürecinde etik ilkeler konusunda bilgi sahibi olabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Pazar ve Pazarlama Araştırması kavramları, Pazar ve Pazarlama Araştırması Süreci, Uygulama Örneklerinin Paylaşılması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri.
2 Pazar Kavramı Pazar Araştırması Kavramı Pazar Araştırmasının Önemi
3 Pazar Araştırması Süreci * Problemin Tanımlanması * Araştırmanın Planlanması
4 * Araştırma Planının Uygulanması(Veri Toplama) -Veri Toplama Teknikleri
5 Veri Toplama Teknikleri (Devam) -Araştırma Planının Uygulanması İle İlgili Hususlar(Güvenirlik, Geçerlik vb.)
6 Veri Analizi ve Yorumu Araştırma Raporunun Hazırlanması Pazarlama Araştırması Kavramı Pazarlama Araştırmalarının Önemi
7 Pazarlama Araştırması Konuları Pazarlama Araştırmaları İşlevinin Organizasyonu Pazarlama Araştırması Süreci (Planlama, Uygulama, Raporlama)
8 Vize sınavı
9 Proje Yazımı
10 Ödev Sunumları
11 Ödev Sunumları
12 Ödev Sunumları
13 Ödev Sunumları
14 Ödev Sunumları
15 Ödev Sunumları
16 Final

Kurtuluş, Kemal Pazarlama Araştırmaları, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2006. McQuarrie Edward F. , The Market Research Toolbox: A Concise Guide for Beginners, Second Edition, 2005. Beall Anne, Strategic Market Research: A Guide to Conducting Research that Drives Businesses, 2008. İslamoğlu Ahmet Hamdi, Pazarlama Yönetimi, Stratejik ve Global Yaklaşım, 2. Bası, Beta Yayınları, İstanbul, 2000. Yardımcı Kaynaklar: Yükselen, Cemal Pazarlama Araştırmaları, Detay Yayıncılık, Ankara, 2003. Gegez Ercan, Pazarlama Araştırmaları, Beta, İstanbul, 2007. Nakip Mahir, Pazarlama Araştırmalarına Giriş (SPSS Destekli), Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2004. Bradley Nigel, Marketing Research: Tools and Techniques, U.S.A. Gilbert A. Churchill and Tom J. Brown, Basic Marketing Research, U.S.A.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Alan Çalışması 5 10 50
Rapor Hazırlama 3 20 60
Proje Hazırlama 5 6 30
Okuma 10 10 100
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 4 4
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek