GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203095252016 Etkinlik Ölçümleme Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; pazarlama iletişimi uygulamalarının etkinliğinin değerlendirilmesi ve ölçümlenmesi konusunda öğrencilerin bilgilenmelerinin sağlanmasıdır.


Doç. Dr. Hidaye Aydan Bilgilier


1 İletişim faaliyetlerine yönelik uygun ölçümleme sürecini planlayabilme
2 İletişim faaliyetlerinin etkinliklerini değerlendirebilmek, öneriler geliştirebilmek
3 Toplumsal yaşamda konuları iletişimsel olarak çözümleyebilmek
4 Pazarlama iletişimi sürecindeki basamakları değerlendirebilmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


• Ölçümleme Kavramı • Ölçümlemenin Amaçları • Ölçümleme Prensipleri • Ölçümlendirme Modelleri * Cutlip, Center ve Broom Modeli * Ölçümleme Ağacı Modeli * PRCA, IPR, Prweek Halkla İlişkiler Araştırma ve Değerlendirme Modeli * IPRA Modeli * Medya İçerik Çözümlemesi * Macnamara Modeli • Pazarlama İletişime Yapılan Yatırımların Geri Dönüşümü • Uygulama Örneklerinin Paylaşılması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi.
2 Ölçümleme Kavramının tanımlanması. Ölçümlemenin öneminin aktarılması.
3 Ölçümlemenin amaçlarının ölçümleme ile elde edilecek verilerin kullanım alanlarının açıklanması.
4 Ölçümleme prensiplerinin açıklanması.
5 Ölçümlendirme modellerinin sıralanması. Kullanım alanlarının açıklanması.
6 Cutlip, Center ve Broom Modelinin tanımlanması ve sürecin açıklanması
7 Ölçümleme Ağacı Modelinin tanımlanması ve sürecin açıklanması
8 Arasınav (Vize)
9 PRCA, IPR, Prweek Halkla İlişkiler Araştırma ve Değerlendirme Modelinin tanımlanması ve sürecin açıklanması.
10 IPRA Modelinin tanımlanması ve sürecin açıklanması.
11 Medya içerik çözümlemesinin tanımlanması ve sürecin açıklanması.
12 Macnamara Modelinin tanımlanması ve sürecin açıklanması.
13 Pazarlama İletişime Yapılan Yatırımların Geri Dönüşümünün açıklanması. İletişim alanına katkılarının değerlendirilmesi
14 Uygulama Örneklerinin Paylaşılması ve tartışılması. Faaliyetlerin başarılarının tartışılması.
15 Uygulama Örneklerinin Paylaşılması ve tartışılması. Faaliyetlerin başarılarının tartışılması.
16 Final

Ders Kitabı /Malzemesi/Önerilen Kaynaklar Ders Kitabı: Paul Noble, Tom Watson, Evaluating Public Relations: A Best Practice Guide to Public Relations Planning, Research and Evaluation (PR in Practice) , U.S.A., 2007. Yardımcı Kaynaklar: V. Çakmak, Ölçümleyemiyorsanız O İşi Yapmayın, Reklam, Halkla İlişkiler ve Ötesi, Mediacat Yayınları, Ankara, 1998. S. M. Cutlip, A. H. Center, G. M. Broom, Effctive Public Relations, The Process: Evaluating The Program-The Foutrh Step, Prentice Hall Inc., New Jersey, 1985. J. Moore., E. Thorson, Integrated Communication:Synergy of Persuasive Voices, Lawrence Erlbaum Associates, New Jersey, 1996. D.E., Schultz P. J. Kitchen, Communication Globally:An Integrated Marketing Approach, Basingstoke:Palgrave, 2000. Aylin Göztaş Pira, E. Pelin Baytekin, Halkla İlişkiler Neyi, Nasıl Yapmalı, Dönence, İstanbul, 2007.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Rapor Hazırlama 6 10 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 20 40
Okuma 6 18 108
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek