| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9203095252016 | Etkinlik Ölçümleme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; pazarlama iletişimi uygulamalarının etkinliğinin değerlendirilmesi ve ölçümlenmesi konusunda öğrencilerin bilgilenmelerinin sağlanmasıdır.
Doç. Dr. Hidaye Aydan Bilgilier
| 1 | İletişim faaliyetlerine yönelik uygun ölçümleme sürecini planlayabilme |
| 2 | İletişim faaliyetlerinin etkinliklerini değerlendirebilmek, öneriler geliştirebilmek |
| 3 | Toplumsal yaşamda konuları iletişimsel olarak çözümleyebilmek |
| 4 | Pazarlama iletişimi sürecindeki basamakları değerlendirebilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
• Ölçümleme Kavramı • Ölçümlemenin Amaçları • Ölçümleme Prensipleri • Ölçümlendirme Modelleri * Cutlip, Center ve Broom Modeli * Ölçümleme Ağacı Modeli * PRCA, IPR, Prweek Halkla İlişkiler Araştırma ve Değerlendirme Modeli * IPRA Modeli * Medya İçerik Çözümlemesi * Macnamara Modeli • Pazarlama İletişime Yapılan Yatırımların Geri Dönüşümü • Uygulama Örneklerinin Paylaşılması
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. | ||
| 2 | Ölçümleme Kavramının tanımlanması. Ölçümlemenin öneminin aktarılması. | ||
| 3 | Ölçümlemenin amaçlarının ölçümleme ile elde edilecek verilerin kullanım alanlarının açıklanması. | ||
| 4 | Ölçümleme prensiplerinin açıklanması. | ||
| 5 | Ölçümlendirme modellerinin sıralanması. Kullanım alanlarının açıklanması. | ||
| 6 | Cutlip, Center ve Broom Modelinin tanımlanması ve sürecin açıklanması | ||
| 7 | Ölçümleme Ağacı Modelinin tanımlanması ve sürecin açıklanması | ||
| 8 | Arasınav (Vize) | ||
| 9 | PRCA, IPR, Prweek Halkla İlişkiler Araştırma ve Değerlendirme Modelinin tanımlanması ve sürecin açıklanması. | ||
| 10 | IPRA Modelinin tanımlanması ve sürecin açıklanması. | ||
| 11 | Medya içerik çözümlemesinin tanımlanması ve sürecin açıklanması. | ||
| 12 | Macnamara Modelinin tanımlanması ve sürecin açıklanması. | ||
| 13 | Pazarlama İletişime Yapılan Yatırımların Geri Dönüşümünün açıklanması. İletişim alanına katkılarının değerlendirilmesi | ||
| 14 | Uygulama Örneklerinin Paylaşılması ve tartışılması. Faaliyetlerin başarılarının tartışılması. | ||
| 15 | Uygulama Örneklerinin Paylaşılması ve tartışılması. Faaliyetlerin başarılarının tartışılması. | ||
| 16 | Final |
Ders Kitabı /Malzemesi/Önerilen Kaynaklar Ders Kitabı: Paul Noble, Tom Watson, Evaluating Public Relations: A Best Practice Guide to Public Relations Planning, Research and Evaluation (PR in Practice) , U.S.A., 2007. Yardımcı Kaynaklar: V. Çakmak, Ölçümleyemiyorsanız O İşi Yapmayın, Reklam, Halkla İlişkiler ve Ötesi, Mediacat Yayınları, Ankara, 1998. S. M. Cutlip, A. H. Center, G. M. Broom, Effctive Public Relations, The Process: Evaluating The Program-The Foutrh Step, Prentice Hall Inc., New Jersey, 1985. J. Moore., E. Thorson, Integrated Communication:Synergy of Persuasive Voices, Lawrence Erlbaum Associates, New Jersey, 1996. D.E., Schultz P. J. Kitchen, Communication Globally:An Integrated Marketing Approach, Basingstoke:Palgrave, 2000. Aylin Göztaş Pira, E. Pelin Baytekin, Halkla İlişkiler Neyi, Nasıl Yapmalı, Dönence, İstanbul, 2007.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Rapor Hazırlama | 6 | 10 | 60 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
| Okuma | 6 | 18 | 108 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 240 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |