Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203065032020 | Nicel İletişim Araştırmaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler, nicel bir araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, niceliksel araştırma yöntemlerini gözden geçirmek ve belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini uygulamalı olarak gerçekleştirebilecekler ve tüm bu süreçlerin analizini bilgisayar ile yapabileceklerdir.
Doç.Dr.Nahit Erdem KÖKER
1 | Nicel araştırma türlerini kavrama |
2 | Araştırma tasarımını gerçekleştirebilme |
3 | Değişkenler arası ilişkileri kurabilme |
4 | Bilgisayar aracılığı ile elde edilen verileri analiz edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
• Araştırma türleri ve sürecinin açıklanması • Değişkenlerin açıklanması, değişken türlerinin ortaya konulması • Ölçme aracının oluşturulması • Veri toplama ve örneklem türlerinin belirlemesi • Analiz yöntemleri ve istatistiksel çıkarımlar • Veri analizinde bilgisayar ve paket istatistik programlarını kullanabilme • Verilerin bilgisayar ile raporlaştırılması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin tanıtımı, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. | ||
2 | Araştırma Türleri ve Süreci : Survey Tekniği , Survey’in Özellikleri , Survey’in Aşamaları | ||
3 | Araştırmanın Planlanması ve Araştırma Önerisi (Problemin tanımlanması, problemin kaynakları) | ||
4 | Araştırma sürecinde bilgisayar kullanımı ve paket programların tanıtılması | ||
5 | Araştırmanın Hipotezleri | ||
6 | Örnekleme Ölçme ve ölçekleme: Ölçme Teknikleri: Bir Ölçme Aracını Geliştirmenin Aşamaları | ||
7 | Güvenilirlik ve Geçerlilik Soru Formunu Geliştirmek Veri toplama süreci, geçerlilik ve güvenilirlik | ||
8 | Nicel verilerin analizinde bilgisayar kullanımı | ||
9 | Nicel verilerin analizinde bilgisayar kullanımına uygun araştırmaların tasarlanması | ||
10 | Nicel verilerin analizinde kullanılan paket programların tanıtılması | ||
11 | Nicel Verilerin Bilgisayar İle Test Edilmesi • Değişkenler Arasındaki İlişkiler • Korelasyon ve Regresyon • Faktör Analizi • İstatistiksel Çıkarım | ||
12 | Nicel araştırma verilerinin analizinde kullanılan test yöntemleri | ||
13 | Uygulamalı veri analizi | ||
14 | Uygulamalı veri analizi | ||
15 | Uygulamalı veri analizi | ||
16 | Nicel Araştırmanın Bilgisayar Aracılığı ile Rapor Edilmesi |
• Punch, Keith P., (2005) Sosyal Araştırmalara Giriş: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar Ankara: Siyasal Kitabevi. • Geray, Haluk (2006) Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş: İletişim Alanından Örneklerle (Geliştirilmiş 2. Baskı) Ankara: Siyasal Kitabevi. • Seyidoğlu, H. (2000). Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı.. 8. bs. İstanbul: Güzem. • Arıkan, R. (2000). Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma , Ankara: Gazi Kitabevi. • Köklü, N. ve Büyüköztürk, Ş. (2000). Sosyal Bilimler İçin İstatistiğe Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık. • Barzun, Jacques-Graff, Henry F. Modern Araştırmacı, Çev. Fatoş Dilber, Ankara: Tübitak,1997. • Balcı, A.(2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje Hazırlama | 5 | 10 | 50 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 |