Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204015152019 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Günümüzde iletişim çabalarının bütünleştirilmesi ve senkronize olması gerektiğinin önemi vurgulanmaktadır. Bu ders ile pazarlama iletişimi konuları irdelenmektedir. Bu süreçte ölçümlenebilir amaçlar ortaya koymanın önemi ve yöntemleri açıklanmaktadır
Dr. Öğr. Üyesi Elif Ü. ERTEN
1 | Pazarlama iletişimi çevresini analiz etmek |
2 | Pazarlama iletişimi karmasını kullanarak bir organizasyonun pazarlarıyla nasıl iletişime geçtiğini açıklayabilmek |
3 | Reklamcılığın rollerini ve amaçlarını açıklayabilmek |
4 | İletişim stratejilerini değerlendirmek, ölçmek ve kontrol etmek için sistemler kurabilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders kapsamında öncelikle Pazarlama ve Pazarlama İletişimi, Pazarlama ve Pazarlama İletişiminin Tarihsel Gelişim Süreci ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Özellikleri ele alınacak olup, bütünleşik Pazarlama İletişimi Planlama Modelleri, ölçme Kavramı ve Pazarlama İletişiminde Ölçümlemenin Önemi, ölçümleme Teorilerinin Gelişimi, yeni Ölçümleme Yaklaşımlarını Ortaya Çıkaran Nedenler, yeni Teknolojilerin Ölçüm Kuralları Üzerindeki Etkisi ve Veri Tabanları, geleneksel Pazarlama İletişimi Ölçümleme Yöntemleri, Bütünleşik Pazarlama İletişimi Ölçümleme süreci , Pazarlama ve Marka İletişimine Yapılan Yatırımların Geri Dönüşümün Ölçümlenmesi Sürecinin Değerlendirilmesi konuları aktarılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş | ||
2 | İletişim ve İletişim Süreci | ||
3 | Bütünleşik Pazarlama İletişim Modelleri | ||
4 | Amaç Belirleme ve Tutundurma Programı için Bütçeleme | ||
5 | Reklam | ||
6 | Halkla İlişkiler | ||
7 | Satış Tutundurma | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Kişisel Satış | ||
10 | Ürün, Fiyat ve Dağıtımın İletişim Yönünden Değerlendirilmesi | ||
11 | İnternet ve İnteraktif Medya | ||
12 | Bütünleşik Pazarlama İletişimini Ölçmek | ||
13 | Örnek Olay Çalışması | ||
14 | Sunumlar | ||
15 | Sunumlar | ||
16 | Final Sınavı |
Yurdakul Başok, Nilay, Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Ölçümleme Süreci, , Nobel Yayınları Ankara 2006. Kadıbeşegil, Salim, Halkla İlişkilere Nereden Başlamalı?, Mediacat Yayınları, 2001 Demir, Filiz Otay, “Halkla İlişkilerde Ölçümleme ve Değerlendirme”,vYayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003. Gürgen, Haluk, Halkla İlişkiler Ortam ve Araçları, A.Ü. Yayınları, Eskişehir, 2000. Peltekoğlu, Filiz Balta, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Basım Dağıtım, İstanbul, 1998. Pritchitt, Jimm, Halkla İlişkilerde Değerleme: Profesyonel Sorumluluk , Altın Kitap sayı:11, Rota Yayınları 1998. Halkla İlişkiler Araştırmaları, Altın Kitap Sayı, 10, Rota Yayınları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Proje Hazırlama | 1 | 60 | 60 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 165 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |