Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204015182020 | Stratejik Marka Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, marka, markalama ve marka değeri kavramlarına ilişkin anlayış yaratmak, uygun marka mesaj ve medya stratejileri geliştirecek ve ilgili araçları tanımlayıp marka performansını değerlendirebilecek düzeyde bilgi oluşturmaktır. Ayrıca pazarlama iletişiminin tüm diğer marka mesajları ile bütünleştirilmesi gereken interaktif bir süreç olduğuna ilişkin anlayış yaratmak da hedeflenmektedir
DOÇ. DR. AYKAN CANDEMİR
1 | Marka, markalama ve marka değeri kavramları tanımlayabilmek |
2 | Stratejik marka ve medya stratejilerini belirleyebilme |
3 | Marka mesajlarını geliştirme ve değerlendirebilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Marka, markalama ve marka değeri kavramları, Marka mesajları ve medya stratejileri geliştirme, Stratejik marka yönetimi süreci, uygun araçları tanımlama, marka performansını değerlendirme konuları işlenmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Marka Kavramı | ||
2 | Marka Yönetimi | ||
3 | Müşteri Temelli Marka Değeri | ||
4 | Marka Konumlandırma ve Marka Değerleri | ||
5 | Marka Elemanları | ||
6 | Marka Değeri Geliştirmek için Pazarlama Programları Tasarlamak | ||
7 | Marka Değeri ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | İkincil Marka Çağrışımları | ||
10 | Marka Değeri Ölçümü | ||
11 | Marka Değeri Kaynaklarının Ölçümü | ||
12 | Marka Değeri Çıktılarının Ölçümü | ||
13 | Marka Stratejilerinin Tasarlanması ve Yürütülmesi | ||
14 | Yeni Ürünlerin Markalanması ve Marka Genişleme Stratejileri | ||
15 | Proje Sunumları | ||
16 | Final Sınavı |
• Strategic Brand Management, KevinLane Keller, Prentice-Hall, 2003 (2E) ISBN:0131105833 • Brand Management- A Theoretical and Practical Approach, 2003, Rik Riezebos, Pearson Education, PrenticeHall • Best Practice Cases in Branding, Kevin Keller, Prentice Hall • Building Strong Brands, David A. Aaker, The Free Press, 1996 • Building the Brand-Driven Business, Scott M. Davisand Michael Dunn, Jossey-Bass Publ., 2002. • Bu Topraklardan Dünya Markası çıkar mı? Güven Borça Mediacat Kitapları, Kapital Yayınevi İlgili kitaplar ve yayınlar tavsiye edilir.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Okuma | 8 | 3 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 174 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |