GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204046322015 Küresel Pazarlama Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


- Global pazarlama yönetimine ilişkin konuları incelemek - Mevcut global pazarlama gelişmelerini analiz etmek - Hem firmaların hem de hükümetleri de içine alan uluslararası pazar dinamiklerini incelemek


Prof. Dr. Ayla Özhan Dedeoğlu


1 Uluslararası pazarlama karması elemanlarını analiz edebilme
2 Global pazarlama stratejilerini oluşturan ekonomik, yasal, sosyal ve politik güçlerin rolünü açıklayabilme
3 Dış pazarlara giriş stratejilerini açıklayabilme

İkinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders ulusal ve küresel pazarlama arasındaki farklılıkların tespitini, uluslararası ticaretin ulusal ekonomi üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesini, küresel pazarlamayı ve Türkiye’yi etkileyen çevresel faktörlerin ayrıntılı analizinin yapılmasını hedeflemektedir


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Küresel Pazarlamaya Giriş
2 Global Pazarlama Çevresi
3 Global Pazarlama Çevresi
4 Global Pazarlama Çevresi
5 Uluslararası Pazarlara Giriş Süreci
6 Ürün Uyarlama ve Ürün Yönetimi
7 Fiyat Stratejileri
8 ARA SINAV
9 Uluslararası ve Global Pazarlama İletişimi
10 Uluslararası Dağıtım Kanalları
11 Türkiye-AB İlişkileri
12 Türkiye-AB İlişkileri
13 Dönem Ödevi Sunumları
14 Dönem Ödevi Sunumları
15 Dönem Ödevi Sunumları
16 Final sınavı

• Global Marketing, 3rd Ed., Warren J. Keegan and Mark C. Green, Prentice Hall, (2011) • Onkvisit, S., Shaw J. J., International Marketing Analysis and Strategy, Prentice Hall, (1992) • Kozlu, C., Uluslararası Pazarlama, Türkiye İş Bankası Yayınları, (2000) • Albaum, Gerald Edwin Duerr, International Marketing and Export Management 6/E, Prentice Hall Hollensen, Svend Svend Hollensen Global Marketing: A Decision-Oriented Approach, 4/E, Prentice Hall, (2010) • Alparslan Özmen, Necdet Timur (Editörler), Stratejik Küresel Pazarlama, 2. Baskı, Efil Yayın, 2013



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Bireysel Çalışma 15 1 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 10 40
Toplam İş Yükü (saat) 117

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 3 3 3 3 3 3 3 4 3 4 4 3
ÖÇ 2 5 5 4 5 5 4 4 4 4 4 5 4 5
ÖÇ 3 5 4 5 5 5 5 4 5 5 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek