Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204055232016 | Liderlik ve Yöneticilik Geliştirme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
• Geçmişte ve günümüzde kullanılan liderlik tanımlarını ortaya koyarak liderliğin ne anlama geldiğini belirlemek • Günümüz örgütsel yaşamında yönetim sürecini ve yöneticilerin işlevlerini anlamak • Küresel Bağlamda Yönetim Fonksiyonlarını tartışmak
ASSOC. PROF. DR. NAZLI AYŞE AYYLDIZ ÜNNÜ
1 | Liderliğin organizasyonlar içerisindeki yerini, rollerini ve diğer çalışanlar ile ilişkilerini açıklayabilmek. |
2 | Yönetim sürecini, süreci etkileyen faktörleri ve yönetsel fonksiyonları anlayabilmek. |
3 | Yöneticilerin işlevlerinive karşılaştıkları sorunları anlayabilmek.. |
Yok
Yok
Bu derste yönetimin temel fonksiyonları olan planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon ve kontrol faaliyetleri ileliderlik perspektifleri ve yaklaşımları detayları ile alınacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Liderlik Perspektifleri :• Özellik Yaklaşımları • Davranışsal Yaklaşımlar • Michigan Çalışmaları • Ohio State Liderlik Çalışmaları • Liderlik Izgarası | ||
2 | Fiedler'inKoşulsallık Teorisi - Araç-Amaç Teorisi -Vroom-Yetton-Jago Modeli | ||
3 | Liderliğin İkamesi | ||
4 | Dönüştürümcü Liderlik | ||
5 | Liderlikte Nitelik Modeli | ||
6 | Liderlik Ve Örgütsel Kültür, Saçılmış Liderlik | ||
7 | Yönetim Ve Yönetici Kavramlarının Tanımı Ve Kapsamı | ||
8 | Vize | ||
9 | Yönetim Kavramının Tarihsel Gelişimi | ||
10 | Planlama Ve Planlama Teknikleri | ||
11 | Örgütleme | ||
12 | Yöneltme | ||
13 | Koordinasyon | ||
14 | Kontrol Ve Kontrol Teknikleri | ||
15 | Yönetsel Karar Verme Süreci | ||
16 | Final |
Yukl, G.A.,(2002), “Leadership In Organizations”, Fifth Edition, Pearson Edu. Stephen Robbins and Mary Coulter, Management, 8th Ed., International Edition, Pearson. Peter F. Drucker, Management, 8th Ed.,Pearson.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Seminer | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 126 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |