| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 920405992016 | Liderlik ve Yöneticilik Geliştirme | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
• Geçmişte ve günümüzde kullanılan liderlik tanımlarını ortaya koyarak liderliğin ne anlama geldiğini belirlemek • Günümüz örgütsel yaşamında yönetim sürecini ve yöneticilerin işlevlerini anlamak • Küresel Bağlamda Yönetim Fonksiyonlarını tartışmak
PROF. DR. NAZLI AYŞE AYYILDIZ ÜNNÜ
| 1 | Liderliğin organizasyonlar içerisindeki yerini, rollerini ve diğer çalışanlar ile ilişkilerini açıklayabilmek |
| 2 | Yönetim sürecini, süreci etkileyen faktörleri ve yönetsel fonksiyonları anlayabilmek |
| 3 | Yöneticilerin işlevlerini ve karşılaştıkları sorunları anlayabilmek |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste yönetimin temel fonksiyonları olan planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon ve kontrol faaliyetleri ile liderlik perspektifleri ve yaklaşımları detayları ile alınacaktır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Liderlik Perspektifleri :• Özellik Yaklaşımları • Davranışsal Yaklaşımlar • Michigan Çalışmaları • Ohio State Liderlik Çalışmaları • Liderlik Izgarası | ||
| 2 | Fiedler'in Koşulsallık Teorisi - Araç-Amaç Teorisi -Vroom-Yetton-Jago Modeli | ||
| 3 | Liderliğin İkamesi | ||
| 4 | Dönüştürümcü Liderlik | ||
| 5 | Liderlikte Nitelik Modeli | ||
| 6 | Liderlik Ve Örgütsel Kültür, Saçılmış Liderlik | ||
| 7 | Yönetim Ve Yönetici Kavramlarının Tanımı Ve Kapsamı | ||
| 8 | Vize | ||
| 9 | Yönetim Kavramının Tarihsel Gelişimi | ||
| 10 | Planlama Ve Planlama Teknikleri | ||
| 11 | Örgütleme | ||
| 12 | Yöneltme | ||
| 13 | Koordinasyon | ||
| 14 | Kontrol Ve Kontrol Teknikleri | ||
| 15 | Yönetsel Karar Verme Süreci | ||
| 16 | Final |
- Yukl, G.A.,(2002), “Leadership In Organizations”, Fifth Edition, Pearson Edu. - Stephen Robbins and Mary Coulter, Management, 8th Ed., International Edition, Pearson. - Peter F. Drucker, Management, 8th Ed., Pearson.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
| Okuma | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 126 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |
| ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |
| ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 |