Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204105302017 | Değişen Yönetim Rolleri: Liderlik, Koçluk ve Mentorluk | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
• Geçmiştengünümüze değişen yönetim rollerini ve bu dönüşümün arka planını irdelemek • Liderlik, koçluk ve mentorluk kavramlarını ve aralarındaki farklılıkları anlamak • Liderlik, koçluk ve mentorluk uygulamalarını ve süreçlerin doğasını tartışmak
DOÇ. DR. NAZLI AYŞE AYYILDIZ ÜNNÜ
1 | Liderlik, koçluk ve mentorluk kavramlarını, aralarındaki farklılıkları ve değişen söz konusu yönetim rolleri arasındaki etkileşimi kavrayabilmek |
Yok
Yok
Bu derste değişen yönetim rolleri kapsamında değerlendirilebilecek liderlik, koçluk ve mentorluk kavramları derinlemesine tartışılacaktır. Bu tartışmaya temel teşkil etmek üzere liderlik ve yöneticilik arasındaki farklılıklar, liderlik teorilerinde yaşanan dönüşümler ve olumlu / olumsuz liderlik tarzları anlatılacaktır. İlerleyen haftalarda ise koçluk ve mentorluk süreci ve süreçteki temel adımlar uygulamalar ile irdelenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Liderlik, Yöneticilik, Koçluk ve Mentorluk Kavramları ve Aralarındaki Farklılıklar Üzerine Tartışma I | ||
2 | Liderlik, Yöneticilik, Koçluk ve Mentorluk Kavramları ve Aralarındaki Farklılıklar Üzerine Tartışma II | ||
3 | Liderlik Teorileri ve Yaklaşımlarında Yaşanan Dönüşümler | ||
4 | Olumlu ve Olumsuz Liderlik Tarzları | ||
5 | Koçluk Süreci: (Kimya Görüşmesi- İlişkiyi Başlatma ve Sürdürme-Koç ve Danışan Özellikleri ve Beklentileri) | ||
6 | Koçluk Süreci: Hedef Belirleme, Durum ve Koşullar Üzerinde Mutabakat, 3. Düzey Dinleme) | ||
7 | Vize Sınavı | ||
8 | Koçluk Süreci: Engellerle mücadele etmek, Yaratıcı düşünceyi teşvik etmek ve ne Yapılacağına Karar Vermek) | ||
9 | Koçluk Süreci: Faaliyete Geçme, Destek, etki ve öğrenmeye ilişkin daha geniş bağlantılar sağlama ve ilişkiyi sonlandırma | ||
10 | Kurumsal Koçluk Türleri, Uygulamaları ve Koşulları | ||
11 | Mentorluk Süreci: Ön Teşhis ve Teşhis | ||
12 | Koçluk ve Mentorluk Sürecinde Yararlanılan Teknikler I | ||
13 | Koçluk ve Mentorluk Sürecinde Yararlanılan Teknikler II | ||
14 | Konuyla ilişkili sunumların sunumu ve tartışılması | ||
15 | Konuyla ilişkili sunumların sunumu ve tartışılması | ||
16 | Final Sınavı |
- ADAMS, J.D., (1984); (Eds),TransformingWork: A Collection of OrganizationalTransformationReadings, Miles RiverPress, Alexandria, VA. - AVOLIO, B. J., GARDNER, W.L., WALUMBWA F. O., LUTHANS F., & MAY D. R. (2004). UnlockingThe Mask: A Look At TheProcessByWhichAuthenticLeadersImpactFollowerAttitudesAndBehaviors. LeadershipQuarterly, 15, 801-823. - AVOLIO, B. J., & GARDNER, W. L. (2005). AuthenticLeadership Development: GettingToTheRoot Of Positive Forms of Leadership. LeadershipQuarterly, 16, 315-338. - BOTHWELL, L., (1983); The Art of Leadership, EnglewoodCliffs, NJ: Prentice-Hall. - COLLINS, J., PORRAS, J., (1997); BuilttoLast: SuccessfulHabits of VisionaryCompanies, New York, NY: Harper Business. - CAREY, M. R. (1992) Transformationalleadershipandthefundamentaloptionfor self-transcendence. LeadershipQuarterly, 3, 217-236 ve Bass, B.M. (1997) Doesthetransactional/transformationalleadershiptranscendorganizationalandnationalboundaries? - DEHLER, G. E., WELSH, M. A., (1994); “Spirituality and Organizational Transformation: Implications for the New Management Paradigm”, Journal of Managerial Psychology, 9(6): 17-26. - DEPREE, M., (1992); Leadership Jazz, Toronto: Dell Publishing. - DUGNAN, P. A., & BHINDI N. (1997). Authenticity In Leadership: An Emerging Perspective. Journal of Educational Administration, 35, 195-209. - ERICKSON, R. J. (1994). Our Society, Our Selves: Becoming Authentic In an Inauthentic World. Advanced Development, 6, 27–39. - ERICKSON, R. J. (1995). The Importance of Authenticity for Self and Society. Symbolic Interaction, 18, 121–144. - GARDNER, W., & SCHERMERHORN, J. (2004). Unleashing Individual Potential: Performance Gains Through Positive Organizational Behavior and Authentic Leadership. Organizational Dynamics, 33, 270-81 - LUTHANS, F., & YOUSSEF C. M. (2004). Human, Social, and Now Positive Psychological Capital Management: Investing in People for Competitive Advantage. Organizational Dynamics, 33, 143–160. - NAYLOR, T.H, WILLIMON, W.H, OSTERBERG. R., (1996); “TheSearchforMeaning in theWorkplace”, AbingtonPress, Nashville, TN. - PORRAS, J.I., SILVERS, R.C., (1991); "Organization Development andTransformation", in Rosenzweig, M.R., Porter, L.W. (Eds), AnnualReview of Psychology, AnnualReviewsInc., Palo Alto, CA, Vol. 42 s.51-78.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 4 | 80 |
Okuma | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 |