Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204087122014 | Avrupa Birliği'nin Balkan Politikası | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı AB'nin Balkanlara yönelik politikası ve nedenlerini açıklamaktır. Türkiye'nin Balkanlar ile arasındaki kültürel, ekonomik ve tarihi yakınlığını ve bunun etkilerini açıklamak ise diğer bir amaçtır.
Doç. Dr. Altuğ Günal
1 | AB'nin kurumlarını ve işleyişini anlatabilmek |
2 | Balkanların AB ve Türkiye açısından önemini kavrayabilmek |
3 | AB'nin Balkan politikasını analiz edebilmek |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Ders süresince, Avrupa Birliği’nin temel felsefesi, önemli kurumları, politika belirleme süreci ve yöntemi, AB’nin bölgelere yönelik politikası, Balkanların Avrupa Birliği ve Türkiye için önemi ve nihayetinde Avrupa Birliği’nin Balkanlar’a yönelik politikası işlenecek konulardan bazılarıdır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve genel bilgi | ||
2 | Avrupa Birliği'nin kuruluşu ve kuruluş nedenleri | ||
3 | AB'nin yapısı, işleyişi ve kurumları | ||
4 | Balkanların kısa tarihi 20.yy öncesi | ||
5 | Balkanların kısa tarihi 20.yy ve sonrası | ||
6 | Yugoslavya'nın dağılması | ||
7 | AB'nin Yugoslavya'ya yönelik politikası | ||
8 | AB'nin genişlemesi ve genişleme politikası | ||
9 | AB'nin Batı Balkanlar politikası | ||
10 | Hırvatistan ve Slovenya'nın AB'ye üyelik süreci | ||
11 | Vize sınavı | ||
12 | AB-Sırbistan ilişkileri | ||
13 | AB-Kosova ilişkileri | ||
14 | AB-Karadağ ilişkileri | ||
15 | AB-Makedonya ve AB-Bosna Hersek İlişkileri | ||
16 | Final sınavı |
1. Federiga Bindi, The Foreign Policy of the European Union, Brooking Institution Press, 2010 2. Challenges for European Foreign Policy in 2013: Renewing the EU’s Role in the World, (ed. Giovanni Greci and Daniel Keohane), FRIDE, 2013 3. The Western Balkans and the EU: The Hour of Europe, (ed. Jacques Rupnik), Chaillot Papers, ISS, June 2011 4. EU and the Balkans: Policies of Integration and Disintegration, (ed. Leila Simona Talani), Cambridge Scholars Publishing, 2008
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 0 | 0 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Tartışma | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 175 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |