GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204087122014 Avrupa Birliği'nin Balkan Politikası Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı AB'nin Balkanlara yönelik politikası ve nedenlerini açıklamaktır. Türkiye'nin Balkanlar ile arasındaki kültürel, ekonomik ve tarihi yakınlığını ve bunun etkilerini açıklamak ise diğer bir amaçtır.


Doç. Dr. Altuğ Günal


1 AB'nin kurumlarını ve işleyişini anlatabilmek
2 Balkanların AB ve Türkiye açısından önemini kavrayabilmek
3 AB'nin Balkan politikasını analiz edebilmek

İkinci Öğretim


Yok


Yok


Ders süresince, Avrupa Birliği’nin temel felsefesi, önemli kurumları, politika belirleme süreci ve yöntemi, AB’nin bölgelere yönelik politikası, Balkanların Avrupa Birliği ve Türkiye için önemi ve nihayetinde Avrupa Birliği’nin Balkanlar’a yönelik politikası işlenecek konulardan bazılarıdır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel açıklamalar
2 AB'nin kuruluşu
3 AB kurumları
4 Balkanların kısa tarihi
5 Eski Yugoslavya ülkelerinin politikası: Sırbistan ve Karadağ
6 Eski Yugoslavya ülkelerinin politikası: Hırvatistan
7 Eski Yugoslavya ülkelerinin politikası: Slovenya
8 Eski Yugoslavya ülkelerinin politikası: Arnavutluk
9 Eski Yugoslavya ülkelerinin politikası: Makedonya
10 Eski Yugoslavya ülkelerinin politikası: Kosova
11 Vize sınavı
12 AB üye ülkeleri politikası: Hırvatistan, Slovenya
13 AB politikası: Sırbistan, Kosova, Makedonya ve Arnavutluk
14 AB politikası: Sırbistan, Kosova, Makedonya ve Arnavutluk
15 Genel değerlendirmeler
16 Final sınavı

1. Federiga Bindi, The Foreign Policy of the European Union, Brooking Institution Press, 2010 2. Challenges for European Foreign Policy in 2013: Renewing the EU’s Role in the World, (ed. Giovanni Greci and Daniel Keohane), FRIDE, 2013 3. The Western Balkans and the EU: The Hour of Europe, (ed. Jacques Rupnik), Chaillot Papers, ISS, June 2011 4. EU and the Balkans: Policies of Integration and Disintegration, (ed. Leila Simona Talani), Cambridge Scholars Publishing, 2008


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 16 3 48
Tartışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 9 9
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 0 4 4 3 4 4 2 4 4
ÖÇ 1 4 5 5 3 4 4 4 4
ÖÇ 2 3 4 4 3 4 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek