Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9204087142016 | Uluslararası Toplum Teorisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı Uluslararası İlişkilerde Britanya Okulunu tanıtmak, ortaya koyduğu teorik yaklaşımları incelemek ve eleştirel bir biçimde bu yaklaşımları tartışmaktır. Bu bağlamda Britanya Okulu geniş Britanya politik düşüncesi içerisinde tanımlanacak, diğer Uluslararası İlişkiler okullarından farklılıkları ortaya konacak ve okulun temsilcisi olan düşünürlerin eserleri kapsamlı ve eleştirel biçimde incelenecektir. Bu inceleme sırasında, “uluslararası sistem, uluslararası toplum ve dünya toplumu kavramları çerçevesinde üçlü bir yapı arz eden uluslararası ilişkiler, bu politik organizasyonların birbirleri ile iç içe geçmeleri neticesinde meydana gelir” şeklinde tanımlanabilecek ontolojik çoğulcu Uluslararası İlişkiler yaklaşımı öğrencilere ayrıntılı olarak aktarılacaktır.
1 | Britanya Okulunun diğer Uluslararası İlişkiler okullarından farklılıklarını ve disipline katkısını ortaya koyabilme |
2 | Uluslararası toplum düşüncesinin pratikte uluslararası toplumun işlerliği ile ilişkisini kavrayabilme |
3 | Uluslararası İlişkiler disiplininin tarih, felsefe, medeniyet ve tarih felsefesi ile ilişkisini Britanya Okulunun bakış açısı ile çözümleyebilme |
4 | Devlet ve devlet dışı aktörlerin uluslararası toplumdaki rollerini karşılaştırabilme |
5 | Uluslararası sistem, uluslararası toplum ve dünya toplumunun fonksiyonlarını teorik olarak algılama becerisi |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Britanya politik düşüncesinin temelleri çerçevesinde Britanya Uluslararası İlişkiler okulunun temel prensipleri incelenecektir. Britanya okuluna mensup düşünürlerin eserleri eleştirel bir biçimde okunacak, uluslararası sistem, uluslararası toplum ve dünya toplumu kavramları ele alınacaktır. Okulun temel kavramlarının pratik dünya siyasetinde nasıl vücut bulduğu örneklerle aktarılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | Britanya Geleneği ve Britanya Okulunun Kökenleri | ||
3 | Britanya Okulu ve Diğer Uluslararası İlişkiler Okulları | ||
4 | Uluslararası Sistem, Uluslararası Toplum ve Dünya Toplumu | ||
5 | Uluslararası İlişkilerde Çoğulcu Yaklaşım | ||
6 | C. A. W. Manning | ||
7 | Herbert Butterfield | ||
8 | Vize | ||
9 | Martin Wight | ||
10 | Hedley Bull | ||
11 | R. J. Vincent | ||
12 | Adam Watson | ||
13 | Michael Donelan | ||
14 | Barry Buzan | ||
15 | Britanya Okulunun Uluslararası İlişkilere Katkısı | ||
16 | Final Sınavı |
A.Nuri Yurdusev, ‘Is There a British School of International Relations?’, The British Council Newsletter (January 1998), pp.14-15. T.Dunne, Inventing International Society: A History of the English School (Basingstoke: Macmillan, 1998), Introduction and ch. 1. Hidemi Suganami, ‘The English School in a Nutshell’, Ritsumeikan Annual Review of International Studies, 2010, Vol.9, pp. 15-28 H. Suganami, ‘The Structure of Institutionalism: An Anatomy of British Mainstream International Relations’, International Relations (Vol. VII, 1983), pp. 2363-2381. C. Brown, ‘International Theory and International Society: The Viability of the Middle Way?’, Review of International Studies (Vol. 21, 1995), pp. 183-196. H.Bull, ‘International Theory: The Case for a Classical Approach’, World Politics (Vol. 18, No. 3, 1966), pp. 361-377. B.Buzan, ‘From International System to International Society: Structural Realism and Regime Theory Meet the English School’, International Organization (Vol. 47, No. 3, 1993), 327-352. H.Butterfield, and M.Wight (eds.), Diplomatic Investigations: Essays in the Theory of International Politics (London: George Allen and Unwin, 1966). M. Wight, ‘Why Is There No International Theory?’, in H. Butterfield and M. Wight (eds.), Diplomatic Investigations: Essays in the Theory of International Politics (London: George Allen and Unwin, 1966). M. Wight, ‘Western Values in International Relations’, in H. Butterfield and M. Wight (eds.), Diplomatic Investigations: Essays in the Theory of International Politics (London: George Allen and Unwin, 1966). M. Wight, Systems of States, ed. by H. Bull (Leicester: Leicester University Press, 1977). H.Bull, The Anarchical Society: A Study of Order in World Politics (London: McMillan, 1977). A.Watson, The Evolution of International Society: A Comparative Historical Analysis (London: Routledge, 1992). M. Donelan, Elements of International Political Theory (Oxford: Clarendon Press, 1990).
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Tartışma | 10 | 2 | 20 |
Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 |
Makale Yazma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Okuma | 8 | 1 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 123 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | |||||
ÖÇ 2 | 3 | 2 | ||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 2 | ||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 |