GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9204095102015 Coğrafya ve Planlama Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencinin, global şehirlerin kalkınma ve planlama konusundaki sorunlarının analiz ve sentezini yapabilmesini sağlamaktır.


Prof. Dr. Neşe Kumral


1 1- Kalkınma ve planlama konularını kavrayabilme.
2 2- Global şehirlerin kalkınma ve planlama konularındaki sorunlarını analiz edebilme.
3 3- Kalkınma ve planlama alanlarındaki örnek çalışmalardan yola çıkarak, ideal bir kentsel kalkınma planının sentezini yapabilme


Yok


Yok


İstanbul gibi global şehirlerin kalkınma ve planlama konusunda sorunları. Bu alandaki örnek çalışmalar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bölgesel kalkınma ve planlama
2 Kentsel kalkınma ve planlama
3 Küresel şehirlerde kalkınma ve planlama çalışmaları
4 Küresel şehirlerde kalkınma ve planlama çalışmaları
5 Küresel şehirlerde kalkınma ve planlama çalışmaları
6 Küresel şehirlerde kalkınma ve planlama çalışmaları
7 Küresel şehirlerde kalkınma ve planlama çalışmaları
8 Ara Sınav
9 Kentsel kalkınma ve planlama alanında örnek çalışmalar
10 Kentsel kalkınma ve planlama alanında örnek çalışmalar
11 Kentsel kalkınma ve planlama alanında örnek çalışmalar
12 Kentsel kalkınma ve planlama alanında örnek çalışmalar
13 Kentsel kalkınma ve planlama alanında örnek çalışmalar
14 Kentsel kalkınma ve planlama alanında örnek çalışmalar
15 Kentsel kalkınma ve planlama alanında örnek çalışmalar
16 Final Sınavı

A O'Sullivan, Urban Economics (5th edn), 2003. J F McDonald, Fundamentals of Urban Economics, 1997. P C Cheshire & E S Mills, Handbook of Regional and Urban Economics Vol III: Applied Urban Economics, North Holland, 1999. M Fujita, Urban Economic Theory, 1988. Harvey Armstrong and Jim Taylor, Regional Economics and Policy, Blackwell, 2000. Ash Amin Nigel Thrift, Globalization,Institutions,and Regional Development in Europe, 1996, European Science Foundation. Ben Fine, Endogenous Growth Theory: a critical Assessment, Cambridge Journal of Economics, 2000.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Seminer 2 5 10
Bireysel Çalışma 16 5 80
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 182

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 5 5 5 4 3 5 2 2
ÖÇ 2 5 5 5 4 3 5 2 2
ÖÇ 3 5 5 5 4 3 5 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek