GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9205025482017 Çağdaş Kırgız Edebiyatı Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


20. yüzyıl Kırgız Edebiyatını, siyasal, sosyo-kültürel ve ekonomik çerçevede gelişme evrelerini göstererek edebiyattaki önemli şahsiyetlerin eserleri ve sanat anlayışları hakkında bilgi vermek, önemli eserlerini incelemek.


Dr. Öğr. Üyesi Ferah Türker


1 Kırgız Edebiyatının tarihi dönemlerini öğrenme
2 Sözlü edebiyatın yazılı edebiyata olan etkisini kavrayabilme
3 Sosyal ve siyasi olayların edebiyata etkisini açıklayabilme
4 Çağdaş Kırgız edebiyatının önemli temsilcilerini ve eserlerini dönemlerine göre söyleyebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kırgız edebiyatının sözlü gelenekten yazılı edebiyata geçiş süreci, yazılı edebiyatın temsilcileri ve eserleri incelenerek verilecektir. Sosyal ve siyasi gelişmelerin edebiyata yansıması değerlendirilecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı, ilgili kaynakların tespiti
2 Kırgız Türklerinin Tarihine Genel Bakış
3 Kırgız Türklerinin Edebiyat tarihi dönemlerinin genel özellikleri
4 Kırgız Türklerinin sözlü geleneğinin genel özellikleri, temsilcileri, eserlerinden örnekler
5 Kırgız Türklerinin Yazılı Edebiyatının Oluşumu
6 1920’li yıllarda Kırgız Edebiyatı: K. Tınıstanov, S. Karaçev
7 1920’li yıllarda Kırgız Edebiyatı: A.Tokombayev, K. Bayalinov
8 Ara Sınav
9 1930’lı yıllarda Kırgız Edebiyatı: M. Elebayev, C. Bökönbayev
10 1930’lı yıllarda Kırgız Edebiyatı: A.Osmanov
11 İkinci Dünya Savaşı Sırasındaki Kırgız Edebiyatı
12 İkinci Dünya Savaşı Sonrasındaki Kırgız Edebiyatı
13 Stalin Sonrası Kırgız Edebiyatı
14 Bağımsızlık Öncesi Son Dönem Kırgız Edebiyatı
15 Sunum
16 Final Sınavı

1. Akar, Metin – S. Deniz; Türk Dünyası Çağdaş Edebiyatları, Yesevi Yayıncılık, İstanbul, 1994. 2. Artıkbayev, Kaçkınbay, XX kılımdagı kırgız adabiyatının tarıhı, Bişkek, 2004 3. Kolcu, Ali İhsan; Çağdaş Türk Dünyası Edebiyatı, Salkım Söğüt Yayınları, Ankara, 2004. 4. Nurcan Özgen, Yirminci Yüzyılın İlk Yarısında (1900-1950) Kırgız Edebiyatı Tarihi, TDK Yayınları, Ankara 2014. 5. Özkan, Nevzat; Türk Dünyası Nüfus, Sosyal Yapı, Dil, Edebiyat, Geçit Yayınları, Kayseri, 1997. 6. _________Türk Dünyası Edebiyatları, MEB Yayınları, İstanbul, 1998. 7. Söylemez Orhan – Aşlar Halit, Çağdaş Kırgız Hikayeleri Antolojisi, Salkımsöğüt Yay., Erzurum, 2009 8. Türkiye Dışındaki Türk Edebiyatları Antolojisi, C. 31-32, Kültür Bakanlığı, 2005.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Seminer 2 2 4
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 17 2 34
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 2 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 2 6
Okuma 14 6 84
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 5 5 4
ÖÇ 4 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek