GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9205025522017 Çağdaş Uygur Edebiyatı Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencinin Türk edebiyatının Orta Asya kollarını belirleyebilmesi, çağdaş Uygur edebiyatının oluşum ve gelişim çizgisini izleyebilmesi, eski edebiyat ile çağdaş edebiyat arasındaki organik ilişkileri saptayabilmesi, karşılaştırmalı edebiyat araştırmalarının yeni alanlarını tespit edebilmesi, Türk dünyasındaki edebi faaliyetleri takip edebilmesi, çağdaş Uygur şiirinin şekil, tür ve tematik özelliklerini ve önemli şahsiyetlerini tanıyabilmesi, şiir tahlili yapabilmesini sağlamaktır.


Prof. Dr. Alimcan İnayet


1 1- Türk edebiyatı ile Türk dünyası edebiyatları arasındaki organik ilişkileri tanımlayabilme
2 2- Türk dünyasındaki edebi etkileşimleri tespit edebilme
3 3- Çağda Uygur edebiyatının tarihi kaynakları ve oluşum sürecini izleyebilme
4 4- Çağdaş Uygur şiirinin üslup özelliklerini tespit edebilme
5 5- Uygur Türkçesiyle yazılmış metinleri çözümleyebilme
6 6- Şiir ve hikaye-roman tahlili yöntemlerini uygulayabilme

Birinci Öğretim



Türk edebiyatı ile ilgili dersleri takip etmek.


Bu derste çağdaş Uygur edebiyatının oluşumu, türleri, önemli temsilcileri; çağdaş Uygur şiiri ve hikaye-romanlarının özellikleri anlatılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Türk edebiyatının kökleri, kolları ve bugünkü durumu
2 Çağdaş Uygur edebiyatıyla ilgili terim ve kavramların tanıtımı
3 Ceditçilik hareketi ve bu hareketin çağdaş Uygur edebiyatının oluşumu ve gelişimindeki etkisi
4 Abdülhaluk Uygur ve şiirleri
5 Lütfullah Mutalip ve Şiirleri
6 Nimşehit ve Şiirleri
7 Tayipcan Aliyev ve şiirleri
8 Ara sınav
9 Zunun Kadiri ve “Kuvetten Düşerken” adlı öyküsünün tahlili -I
10 Zunun Kadiri ve “Çenıkış” adlı öyküsünün tahlili - I
11 Zunun Kadiri ve “Çenıkış” adlı öyküsünün tahlili - II
12 Erşidin Tatlık ve “Çıkmaz Sokaktan Dönerken” adlı öyküsünün tahlili
13 Abdurahim Ötkür ve “İz” Romanının Tahlili - 1
14 Abdurahim Ötkür ve “İz” Romanının Tahlili - 11
15 Değerlendirme
16 Final

1. İsmail, Ablimit, Mahmutcan İslam, Hazirkı Zaman Uygur Edibliri, Şincang Helk Neşriyatı, 1993 2. Kaşgarlı, Sultan Mahmut, Çağdaş Uygur Türklerinin Edebiyatı, T. C. Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1998. 3. Sultan, Azad Bügünki Zaman Uygur Edebiyatı Toğrisida, Şincang Helk Neşriyatı, Urumçi, 1997. 4. Uygur Edebiyatı Tarihi 3, Milletler Neşriyatı, Pekin, 2006. 5. Alimcan İnayet, Abdulhaluk Uygur ve Şiirleri, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, 2007 6. Erkin Emet, Çağdaş Uygur Şiiri Antolojisi, T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1997 7. Zunun Kadiri, Çenıkış, Şincang helk Neşriyatı, urumçi, 1998. 8. Abdurahim Ötkür, İz, Şincang Helk Neşriyatı, Urumçi, 2006



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 1 1 1
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 2 1 2
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 17 2 34
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 2 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 2 6
Okuma 14 6 84
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4
ÖÇ 6 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek