Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9205015432021 | Türk Dünyasında Çocuk Folkloru II (Balkanlar) | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin Türk Dünyası çocuk folkloruyla ilgili araştırma yöntemlerini kavrayabilmelerini, sahadan derlenen yazılı ve sözlü malzemeyi karşılaştırmalı olarak analiz edebilmelerini sağlamaktır. Türk dünyası çocuk folklorunda türler ve bu türlerin özellikleri, çocuk oyunları ve oyuncaklarıyla ilgili çalışmalar hakkında bilgi vermek; Türk dünyasındaki benzer örneklerle karşılaştırarak yorumlayabilmeleri sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Nagihan Baysal
1 | 1. Türk Dünyası çocuk folkloru üzerine bağımsız alan araştırması yapabilme becerisini kazanır. |
2 | 2. Bilimsel araştırma ve inceleme yöntemlerini etkin kullanabilir. |
3 | 3. Türk Dünyası çocuk folkloruyla ilgili anlatma ve uygulamaları, benzer örneklerle karşılaştırmalı olarak analiz edebilir. |
4 | 4. Türk kültüründe çocuk oyunlarının ve oyuncaklarının yapısını, bağlamını, içeriğni ve işlevlerini açıklar. |
Birinci Öğretim
yok
[Yok]
Türk çocuk kültürü (gelenekler, geçiş dönemleri, uygulamalar, inançlar, sağaltmalar vd.) Oyun ve oyuncak kavramı, oyun ve oyuncağın çocuk gelişimi ve kültürlenme sürecindeki işlevi, çocuk folklorunda türler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Türk Kültüründe Çocuğun Yeri ve Önemi | ||
2 | Çocuk Folklorunun Tanımı ve Türk Dünyası Çocuk Folkloru Üzerine Yapılan Çalışmalar | ||
3 | Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncaklarıyla İlgili Kavram ve Terimler | ||
4 | Türk Dünyasında Çocuk Oyunları ve Oyuncaklarının Sınıflandırılması | ||
5 | Çocuk Oyun ve Oyuncaklarının İşlevleri | ||
6 | Çocuk Oyunları ve Oyuncak Müzeleri | ||
7 | Çocuk Folklorunda Türler: Masal | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Tekerleme, Sayışma, Yanıltmaca | ||
10 | Ninni, Bilmece, Alkış - Kargış | ||
11 | Türkiye’de Çocuk Folkloru | ||
12 | Balkan Türklerinin Çocuk Folkloru | ||
13 | Azerbaycan ve Türkmenistan’da Çocuk Folkloru | ||
14 | Özbekistan’da Çocuk Folkloru | ||
15 | Kazakistan ve Kırgızistan’da Çocuk Folkloru | ||
16 | Final |
AND, Metin. Oyun ve Bügü Türk Kültüründe Oyun Kavramı, İstanbul: YKY, 2002, CAHANGİROV, Gani. Özbek Balalar Folklori. Taskent: Okıtuvçi Nesriyatı, 1975. ELÇİN, Sükrü. Türk Bilmeceleri. Kültür ve Turizm Bakanlıgı Yay. , II. Baskı, Ankara, 1983. HUİZİNGA, J. (2006). Homo Ludens: Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme. İst: Ayrıntı Yay. İSLAMJANULI, Kencehan. Ruhani Uvız (Balalar Folklorı). Almatı: Ana Tili Nesriyatı, 1995. KAYA, Doğan. “Dualar ve Beddualar.” Sivas: Türklük Bilimi Arastırmaları, Sayı: 4, 1997, ss. 99-121. KAYA, Doğan.“Folklorumuzda Yanıltmacalar.” Sivas Kültürü, Ocak-Subat 1979, ss. 72-73. OĞUZ, Öcal. Türkiye’de 2004 Yılında Yaşayan Geleneksel Çocuk Oyunları, Ankara: THBMER Yayınları, 2005. OROZOVA, G. Baldar Folklorı, Kırgız El Adabiyatı 20. Cilt. Biskek: Sam Basması, 1998. ÖZDEMİR, N, Türk Çocuk Oyunları (II. Cilt). Ankara: Akçag Yayınları, 2006. (I. Baskı) TEZEL, Naki. Türk Halk Bilmeceleri. Ankara: Milli Egitim Basımevi, 1969. TÜRKİYE ÇOCUK KÜLTÜRÜ BİBLİYOGRAFYASI (2001) (haz. S. Karakaş, yay. B. Onur). Ankara:
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 18 | 18 |
Rapor Sunma | 4 | 2 | 8 |
Seminer | 7 | 1 | 7 |
Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 25 | 2 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 |