Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9206045362020 | Dans Metodolojisine Giriş | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Metodolojik yaklaşımlar konusunda bilgi verilecektir. Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemleri doğrultusunda pozitif bilimlerde kullanılan metotlar geleneksel dans ile ilişkilendirilerek interdisipliner bir evren oluşturulacaktır. Geleneksel dansı, belirlenmiş bir hedef doğrultusunda seçeceği kuramsal çerçeve ve araştırma teknikleri temelinde çözümleyebilme ve uyarlayabilme becerisi kazandırılacak, akademik bilgi üretme konusunda bilinç geliştirilecektir. Bildiri, poster, proje vb. çalışması pratiklerini edinme.
Doç. Dr. Füsun AŞKAR
1 | Metodolojik yaklaşımları kavrayabilme |
2 | Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerini kavrayabilme |
3 | Dans Alanında Bilgi Toplama ve İlişkilendirme becerisi kazanabilme |
4 | Dansta Çağdaş Araştırma Yöntem ve Tekniklerini kavrama ve uygulayabilme |
5 | Çoklu perspektifte geleneksel dans araştırmaları yapabilme (ulusal-uluslararası literatür/netnografik araştırmalar/projeler) |
6 | Performatif sunumları metodolojik kapsamda analiz edebilme |
Birinci Öğretim
[Yok]
Her disiplini birbirinden ayıran, konuyla ilgili güvenirliği ve geçerliliği olan betimlemeler ile kapsamının belirlenmesi, tanımlanması, analiz edilmesi ve yorumlanması sonucunda üretilebilen yöntemleridir. Yöntembilimde tanımlanmış bir çerçeve ya da önerilecek yeni bir yolla hedefe ulaşılması, çalışma alanını daha somut bir hale getirecektir. Performans çalışmalarında yöntem, disiplinlerarası çalışmalarda çeşitlilik kazanır ve her yeni çalışma farklı bir yöntemi ortaya çıkaracaktır. Oluşturulacak kurallar bütünü yöntembilime o disipline dair bir değer katacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Metodolojik Yaklaşımlar | ||
2 | Nitel Araştırmanın mantığını, özelliklerini ve başlıca türlerini tanımlayabilmek | ||
3 | Nitel Araştırmanın mantığını, özelliklerini ve başlıca türlerini tanımlayabilmek | ||
4 | Sosyal Bilimlerde nitel ve nicel araştırmaların karşılaştırmalı çözümlemesi | ||
5 | Sosyal Bilimlerde ölçme ve değerlendirme araçları | ||
6 | Geleneksel dans çalışmalarında kuramsal çerçeve | ||
7 | Geleneksel dans çalışmalarında yöntembilim analizi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Tez okumaları/tartışmaları | ||
10 | Tez okumaları/tartışmaları | ||
11 | Araştırmanın Planlanması ve Araştırma Önerisi (Problemin tanımlanması, problemin kaynakları) | ||
12 | Geçerlilik-Güvenilirlik Testleri | ||
13 | Raporlama | ||
14 | Dönem Seminer Sunumu | ||
15 | Dönem Seminer Sunumu | ||
16 | Final Sınavı |
- Engin Yıldırım ve diğerleri (2001) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Adapazarı: Sakarya Kitabevi. - Halil Seyidoğlu (2000), Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, 8. bs. Güzem Yayınları, No. 15, İstanbul. - İbrahim Armağan, (1983) Bilimsel Araştırma Yöntemleri I-II, DEÜ GSF Yayınları No:16/b, İzmir. - Niyazi Karasar, (1995) Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, 7. bs. Ankara: 3A Araştırma Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti.. - Ali Yıldırım ve Hasan Şimşek, (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 9. bs. Ankara: Seçkin,. - Türkkaya Ataöv,( 1989) Bilimsel Araştırma El Kitabı, Savaş yayınları, 2.bs.. - Arthur H.Cole, Karl W Bigelow, Tez hazırlama el kitabı, İnkılap yayınları, 2bs. - http://journals.tubitak.gov.tr - FMRI çalışmalarına dair yapılmış tezler - Adnan Baki& Tuba Gökçek (2012), Karma Yöntem Araştırmalarına Genel Bir Bakış, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi - Rosaline Barbour (2008), Introducing Qualitative Research, Los Angeles: Sage - B. Berg (2009). Qualitative Research Methods for the Social Sciences. Boston: Allyn & Bacon. - N.L.Leech ve A. J. Onwuegbuzie (2009). A typology of mixed methods research designs. Quality and Quantity. - J.Mason (2006). Qualitative Research. - Nazan Özenç Uçak ve Hatice Gülşen Birinci, Bilimsel Etik ve İntihal, https://biotek.ankara.edu.tr/files/2070-4099-1-PB.pdf
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 20 | 3 | 60 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Okuma | 20 | 3 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 |