GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9206045362020 Dans Metodolojisine Giriş Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Metodolojik yaklaşımlar konusunda bilgi verilecektir. Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemleri doğrultusunda pozitif bilimlerde kullanılan metotlar geleneksel dans ile ilişkilendirilerek interdisipliner bir evren oluşturulacaktır. Geleneksel dansı, belirlenmiş bir hedef doğrultusunda seçeceği kuramsal çerçeve ve araştırma teknikleri temelinde çözümleyebilme ve uyarlayabilme becerisi kazandırılacak, akademik bilgi üretme konusunda bilinç geliştirilecektir. Bildiri, poster, proje vb. çalışması pratiklerini edinme.


Doç. Dr. Füsun AŞKAR


1 Metodolojik yaklaşımları kavrayabilme
2 Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerini kavrayabilme
3 Dans Alanında Bilgi Toplama ve İlişkilendirme becerisi kazanabilme
4 Dansta Çağdaş Araştırma Yöntem ve Tekniklerini kavrama ve uygulayabilme
5 Çoklu perspektifte geleneksel dans araştırmaları yapabilme (ulusal-uluslararası literatür/netnografik araştırmalar/projeler)
6 Performatif sunumları metodolojik kapsamda analiz edebilme

Birinci Öğretim



[Yok]


Her disiplini birbirinden ayıran, konuyla ilgili güvenirliği ve geçerliliği olan betimlemeler ile kapsamının belirlenmesi, tanımlanması, analiz edilmesi ve yorumlanması sonucunda üretilebilen yöntemleridir. Yöntembilimde tanımlanmış bir çerçeve ya da önerilecek yeni bir yolla hedefe ulaşılması, çalışma alanını daha somut bir hale getirecektir. Performans çalışmalarında yöntem, disiplinlerarası çalışmalarda çeşitlilik kazanır ve her yeni çalışma farklı bir yöntemi ortaya çıkaracaktır. Oluşturulacak kurallar bütünü yöntembilime o disipline dair bir değer katacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Metodolojik Yaklaşımlar
2 Nitel Araştırmanın mantığını, özelliklerini ve başlıca türlerini tanımlayabilmek
3 Nitel Araştırmanın mantığını, özelliklerini ve başlıca türlerini tanımlayabilmek
4 Sosyal Bilimlerde nitel ve nicel araştırmaların karşılaştırmalı çözümlemesi
5 Sosyal Bilimlerde ölçme ve değerlendirme araçları
6 Geleneksel dans çalışmalarında kuramsal çerçeve
7 Geleneksel dans çalışmalarında yöntembilim analizi
8 Ara sınav
9 Tez okumaları/tartışmaları
10 Tez okumaları/tartışmaları
11 Araştırmanın Planlanması ve Araştırma Önerisi (Problemin tanımlanması, problemin kaynakları)
12 Geçerlilik-Güvenilirlik Testleri
13 Raporlama
14 Dönem Seminer Sunumu
15 Dönem Seminer Sunumu
16 Final Sınavı

- Engin Yıldırım ve diğerleri (2001) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Adapazarı: Sakarya Kitabevi. - Halil Seyidoğlu (2000), Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, 8. bs. Güzem Yayınları, No. 15, İstanbul. - İbrahim Armağan, (1983) Bilimsel Araştırma Yöntemleri I-II, DEÜ GSF Yayınları No:16/b, İzmir. - Niyazi Karasar, (1995) Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, 7. bs. Ankara: 3A Araştırma Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti.. - Ali Yıldırım ve Hasan Şimşek, (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 9. bs. Ankara: Seçkin,. - Türkkaya Ataöv,( 1989) Bilimsel Araştırma El Kitabı, Savaş yayınları, 2.bs.. - Arthur H.Cole, Karl W Bigelow, Tez hazırlama el kitabı, İnkılap yayınları, 2bs. - http://journals.tubitak.gov.tr - FMRI çalışmalarına dair yapılmış tezler - Adnan Baki& Tuba Gökçek (2012), Karma Yöntem Araştırmalarına Genel Bir Bakış, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi - Rosaline Barbour (2008), Introducing Qualitative Research, Los Angeles: Sage - B. Berg (2009). Qualitative Research Methods for the Social Sciences. Boston: Allyn & Bacon. - N.L.Leech ve A. J. Onwuegbuzie (2009). A typology of mixed methods research designs. Quality and Quantity. - J.Mason (2006). Qualitative Research. - Nazan Özenç Uçak ve Hatice Gülşen Birinci, Bilimsel Etik ve İntihal, https://biotek.ankara.edu.tr/files/2070-4099-1-PB.pdf


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 20 3 60
Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 20 3 60
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5 5
ÖÇ 6 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek