GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9206045152021 DERLEMECİLİK Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Alan araştırması tekniklerini öğretmek ve araştırmada elde edilen verileri belirlemeyi, sınıflandırmayı, analiz etmeyi öğretmek.


Prof.Dr. M. Öcal ÖZBİLGİN


1 Bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenebilme.
2 Bilimsel araştırma tekniklerini öğrenebilme
3 Derleme aşamasında veri toplama tekniklerini öğrenebilme
4 Bilimsel rapor ve tez yazma tekniklerini öğrenebilme
5 Alanda uygulamalı derleme yapabilme

Birinci Öğretim



[Yok]


Ülkemizde çeşitli yörelerde Türk halk oyunları ile ilgili derlemeler yapmak ve her yapılan derlemede çeşitli tekniklerden örnekler seçerek teorik ve uygulamalı çalışmalar yapıp Yüksek Lisans öğrencileri yetiştirmek. Yapılan derlemeler sonucunda alınan ürünleri deşifre ederek tasniflemek ve çağdaş bir yaklaşımla arşivlemek.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri dersinin tanıtımı, önemi ve kurallar
2 Bilimsel araştırma yöntemlerinin tanıtımı
3 Örnek çalışmaların incelenmesi
4 Örnek çalışmaların incelenmesi
5 Bilimsel araştırma tekniklerinin tanıtımı
6 Örnek çalışmaların incelenmesi
7 Alan araştırmasında (derlemede) kullanılan teknikler
8 Derlenen oyunların projeksiyon gösterimiyle örneklenmesi ve değerlendirilmesi
9 Ara Sınav
10 Derlemecide bulunması gereken niteliklerin anlatımı
11 Yakın köylerde derleme pratiğinin sağlanması
12 Arşivleme ve rapor teknikleri
13 Bilimsel rapor ve tez yazma tekniklerinin anlatımı
14 Örnek uygulamalar
15 Konuyla ilgili verilen ödevlerin değerlendirilmesi
16 Konuyla ilgili verilen ödevlerin değerlendirilmesi
17 Final: Genel değerlendirme

Armağan İbrahim, Toplumsal Yapı, Bilim ve Sanat, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, No: 5, İzmir, 1982. Karasar Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Matbaş Matbaacılık ve Anbalaj Sanaii, Ankara, 1982. Türkdoğan Orhan, Bilimsel Değerlendirme ve Araştırma Metodolojisi, Milli Eğitim Yayınları 896, İstanbul, 1989. Armağan İbrahim, Yöntembilim 1, Bilimsel Yöntem, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayını, No: 16-a, 1983. Onur AKDOĞU, Türk Müziği Bibliyografyası (9. yy-l928), İzmir, E.Ü. Basımevi, 1989. Tahir ALANGU, Türkiye Folkloru El Kitabı, Adam Yayıncılık A.Ş., 1983. Seyfettin&Sezai ASAF (ASAL), Müsikimiz Hakkında Bir Rapor”, Muallimler Birliği Dergisi, Ankara, 1925 . Şerif BAYKURT, Türkiye de Folklor, Ankara, Kalite Matbaası, 1946. İhsan HINÇER, “Devlet Konservatuarı ve Halk Melodileri Deneme İşi”, Türk Folklor Araştırmaları Dergisi, Mayıs, 1951. TÜRKİYE’DE HALK AĞZINDAN DERLEME SÖZLÜĞÜ, Ankara, Türk Dil Kurumu Yayınları, 1975. Rauf;YEKTA,Anadolu Halk Şarkıları, Defter: 2, Şehzadebaşı: Evkaf İslamiye Matbaası, İstanbul, 1926. Fikret TÜRKMEN, Sahada Folklor Derleme Teknikleri, İzmir, 1988-1989. Gültekin ORANSAY, Türk Halk Ezgilerini Çözümleme Yöntemi, Ankara, TRT Merkez Dairesi Yayını, 1971. Bela BARTOK, “Türkiye’de Halk Türküleri Derlemeleri”, Çev: S. Birgi, Filarmoni, Sayı: 13, M. Bazil NİKİTİN, “Sosyo-Ekonomik Envanter Yardımıyla Folkloru Sınıflandırma Denemesi”, Türkçesi: Mutlu Öztürk Sinan Yıldırım, Folklora Doğru Dergisi-63, İstanbul, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 1998.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 1 3 3
Bireysel Çalışma 10 3 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Okuma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3 4 4 4 5 2 3 4 4 2 5
ÖÇ 2 3 4 4 4 5 2 3 4 4 2 5
ÖÇ 3 3 4 4 4 5 2 3 4 4 2 5
ÖÇ 4 4 5 5 3 2 3 2 5 5
ÖÇ 5 4 4 3 5 4 4 2 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek