Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9206045192021 | GELENEKSEL DANS TOPLUMU | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Türk Halk Oyunlarının tarihi, oluşumu, işlevleri hakkında ve oyunlarda kullanılan müzik ve giysi konusunda bilgi vermek; halk oyunlarının öğretiminde kullanılacak yöntem ve teknikleri öğretmek.
Prof. Dr. M. Öcal ÖZBİLGİN
1 | Dünya'daki ve Türkiye'deki Halk Dansları çalışmalarının tarihi hakkında bilgi edinme |
2 | Dansta, yerellik ve otantizm kavramları hakkında bilgi edinme |
3 | Türk Halk Oyunlarının içinde oluştuğu farklı kültürel bileşenleri anlayabilme |
4 | Türk Halk Oyunlarında doğaçlamanın nedenlerini ve nasıl gerçekleştiğini anlayabilme |
5 |
Yok
Yok
Halk bilimi ve halk oyunlarına giriş konularının genel olarak anlatılması. Halk oyunlarının tarihsel gelişimine genişçe yer verilmesi. Dans ve halk oyunlarının oluşum nedenlerinin ve bu iki kavramın ilişkisi hakkında yorumların yapılması ve öğrencilerin düşünceleri. Halk oyunlarının kırsal ve kentsel kesimdeki işlevlerinin örneklerle açıklanması. Kültürel yapı içerisinde halk oyunlarının birey ve topluma katkılarının üzerinde durulması. Türk halk oyunlarının sahne sanatları içindeki yerinin belirlenmesi. Halk oyunlarımızın sportif açıdan bireye kazandırdığı değerler ve ülke turizmine katkılarının açıklanması.Türk halk oyunlarının öğretiminde kullanılan öğretim süreçlerini, yöntem ve tekniklerinin uygulamalı olarak anlatılması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Türk Halk Oyunlarının Tarihçesi | ||
2 | Türk Halk Oyunlarında Oyun Kavramı | ||
3 | Ritüel Dans ve Müzik | ||
4 | Dünyada Halk Danslarının Tarihçesi | ||
5 | Türk Halk Oyunlarında Yerel ve Yöresel Kavramlar | ||
6 | Türk Halk Oyunlarında Genel Tavır | ||
7 | Türk Halk Oyunlarında Yöresel Tavır | ||
8 | Ara Sınav (Vize) | ||
9 | Türk Halk Oyunlarında Kişisel Tavır | ||
10 | Türk Halk Oyunlarında Kültürel Etkileşim | ||
11 | Türk Halk Oyunlarında Otantiklik | ||
12 | Türk Halk Oyunlarında Estetik | ||
13 | Türk Halk Oyunlarında Doğaçlama | ||
14 | Doğaçlamanın Nedenleri | ||
15 | Yorumlamak | ||
16 | Yarıyıl Sonu (Final) Sınavı |
BAYKURT, Şerif; Türk Halk Oyunları, Ankara, Halkevleri Genel Merkezi Yayınları No. 1, 1932. ÇİNE, Hamit; Burdur’dan Damlalar-Folklor (Halkbilim), İzmir, 1989. DEMİRSİPAHİ, Cemil; Türk Halk Oyunları, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 1975. EREN, Mehmet Ali; Muğla’nın Bazı Sözlü Kültür Değerleri ve Halk Oyunları, Milli Eğitim Bakanlığı “A” Kategorisi Jüri Üyeliği Araştırması, Mayıs, 1997. ERKAN, Tarkan; Türk Halk Oyunları Müziği’nde Çalgılama, (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), İzmir, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2000. GAZİMİHAL, M. Ragıp; Türk Halk Oyunları Katoloğu, 1.-2 cilt, Ankara, T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları H.A.G.E.M., Halk Müziği ve Oyunları Dizisi, 1997. ÖZBİLGİN, M. Öcal; Türk Halk Oyunları’nda Tür ve Biçim Sorunu (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), İzmir, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1995. YAVİ, Ersal;Efeler, Aydın, Aydın Valiliği İl Özel İdaresi Yayını, No: 3, 1991.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Makale Yazma | 2 | 2 | 4 |
Makale Kritik Etme | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 10 | 6 | 60 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Rapor | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 4 | |||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 3 |