GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9206045202021 GELENEKSEL DANS EPİSTEMOLOJİSİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Türk Halk Oyunlarının tarihi, oluşumu, işlevleri hakkında ve oyunlarda kullanılan müzik ve giysi konusunda bilgi vermek; halk oyunlarının öğretiminde kullanılacak yöntem ve teknikleri öğretmek.


Prof. Dr. M. Öcal ÖZBİLGİN


1 "Somut Olmayan Kültürel Miras" kavramını anlama
2 Bir disiplin olarak Türk Halk Oyunları'nın, diğer sosyal bilimsel disiplinlerle ilişkisi
3 Türk Halk Oyunları'nın yapısal analizini gerçekleştirebilme
4 Türk Halk Oyunları'nın işlevsel analizini gerçekleştirebilme
5 Dansçılar için "Ritm" ve "zamanlama" kavramlarını tartışabilme


Yok


Yok


Halk bilimi ve halk oyunlarına giriş konularının genel olarak anlatılması. Halk oyunlarının tarihsel gelişimine genişçe yer verilmesi. Dans ve halk oyunlarının oluşum nedenlerinin ve bu iki kavramın ilişkisi hakkında yorumların yapılması ve öğrencilerin düşünceleri. Halk oyunlarının kırsal ve kentsel kesimdeki işlevlerinin örneklerle açıklanması. Kültürel yapı içerisinde halk oyunlarının birey ve topluma katkılarının üzerinde durulması. Türk halk oyunlarının sahne sanatları içindeki yerinin belirlenmesi. Halk oyunlarımızın sportif açıdan bireye kazandırdığı değerler ve ülke turizmine katkılarının açıklanması.Türk halk oyunlarının öğretiminde kullanılan öğretim süreçlerini, yöntem ve tekniklerinin uygulamalı olarak anlatılması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Somut Olmayan Kültürel Miras Olarak Türk Halk Oyunları
2 Türk Halk Oyunlarında Metodoloji
3 Etnoloji
4 Sosyoloji
5 Antropoloji
6 Psikoloji
7 Bilişsel (Cognitive)
8 Ara Sınav (Vize)
9 Türk Halk Oyunlarının Analizi
10 İşlevsel Analiz
11 İşlevsel Analiz
12 Yapısal Analiz
13 Yapısal Analiz
14 Ritm ve Dans (Dansta doğru zamanlama- timing)
15 Ritm ve Dans (Dansta doğru zamanlama- timing)
16 Yarıyıl Sonu (Final) Sınavı

BAYKURT, Şerif; Türk Halk Oyunları, Ankara, Halkevleri Genel Merkezi Yayınları No. 1, 1932. ÇİNE, Hamit; Burdur’dan Damlalar-Folklor (Halkbilim), İzmir, 1989. DEMİRSİPAHİ, Cemil; Türk Halk Oyunları, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 1975. EREN, Mehmet Ali; Muğla’nın Bazı Sözlü Kültür Değerleri ve Halk Oyunları, Milli Eğitim Bakanlığı “A” Kategorisi Jüri Üyeliği Araştırması, Mayıs, 1997. ERKAN, Tarkan; Türk Halk Oyunları Müziği’nde Çalgılama, (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), İzmir, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2000. GAZİMİHAL, M. Ragıp; Türk Halk Oyunları Katoloğu, 1.-2 cilt, Ankara, T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları H.A.G.E.M., Halk Müziği ve Oyunları Dizisi, 1997. ÖZBİLGİN, M. Öcal; Türk Halk Oyunları’nda Tür ve Biçim Sorunu (Basılmamış Yüksek Lisans Tezi), İzmir, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1995. YAVİ, Ersal;Efeler, Aydın, Aydın Valiliği İl Özel İdaresi Yayını, No: 3, 1991.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 5 5
Final Sınavı 1 5 5
Derse Katılım 14 3 42
Makale Yazma 5 4 20
Makale Kritik Etme 3 3 9
Bireysel Çalışma 14 6 84
Okuma 5 2 10
Rapor 5 1 5
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 2 3 2 2 2
ÖÇ 2 4 2 4 5 2 1 5
ÖÇ 3 3 4 2 4 5
ÖÇ 4 3 5 4 2 3 4
ÖÇ 5 3 3 2 2 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek