GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9206045282021 TÜRK HALK OYUNLARINDA PRODÜKSİYON Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Sahne sanatları hakkında bilgi edinilmesi; halk oyunlarının sahadan sahneye aktarılması süreci ve bu konuda yapılan çalışmaların kavranması.


Prof. Dr. M. Öcal ÖZBİLGİN


1 Halk Oyunları sahneleme çalışmalarındaki (Avrupa ölçeğinde) belli başlı akımları bilme
2 Türk Halk Oyunlarının yer aldığı farklı sahne disiplinleri hakkında bilgi edinme
3 Spor ve Halk Oyunları arasındaki ilişkiyi anlayabilme
4 Halk Oyunlarının turizm içindeki yerini anlayabilme
5 Türk Halk Oyunları ile ilgili bir proje hazırlayabilme


Yok


Yok


Sahne Sanatlarına Giriş. Koreoloji nedir? Dünyada Dans Sahneleme Çalışmaları. Türkiye’de Dans Sahneleme Çalışmaları. Halk Oyunları Sahneleme Çalışmaları Tarihi. Türk Halk Oyunları Sahneleme Çalışmaları Tarihi. Türk Halk Oyunları Sahnelemesinde Kullanılan Teknikler. Günümüz Halk Oyunları Sahne Uygulamaları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Türk Halk Oyunlarının Sahneye Aktarılması
2 Türk Halk Oyunlarının Sahneye Aktarılması
3 Halk Oyunlarının Sahnelenmesinde Akımlar
4 Macar Akımı
5 Rus Akımı
6 Türk Halk Oyunları Sahneleme Çalışmalarının Uygulama Alanları
7 Türk Halk Oyunları Sahneleme Çalışmalarının Uygulama Alanları
8 Ara Sınav (Vize)
9 Sportif Faaliyetler ve Halk Oyunları
10 Turizm ve Halk Oyunları
11 Festival ortamında Halk Oyunları (Açık hava gösterileri ve Kortejler)
12 Türk Halk Oyunlarının Projelendirilmesi
13 Türk Halk Oyunlarının Projelendirilmesi
14 Türk Halk Oyunlarının Projelendirilmesi
15 Türk Halk Oyunlarının Projelendirilmesi
16 Final Sınavı

AND, Metin ; Geleneksel Türk Tiyatrosu, Anka Ofset A.Ş, İstanbul, 1985. AND, Metin ; Halk Oyunlarımızın Sahneye Uygulanması, Türkiye’de İlk Halk Oyunları Semineri, Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık, İstanbul, Aralık 1996. AND, Metin ; Oyun ve Büyü, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 1974. AYDIN, Dr.Cengiz ; Halk Oyunlarında Toplumsal Yapılanma, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir, 1992. ÇİNE, Hamit ; Burdur’dan Damlalar, Uyan Matbaası, İzmir, 1989. GAZİMİHAL, Mahmut Ragıp ; Türk Halk Oyunları Kataloğu I.Cilt, T.C Kültür Bakanlığı Yayınları, Baskı Ofset, Ankara, 1991. GAZİMİHAL, Mahmut Ragıp ; Türk Halk Oyunları Kataloğu II.Cilt, T.C Kültür Bakanlığı Yayınları, THK Basımevi İşletmeciliği, Ankara, 1997. HANNA, Judith Lynee : To Dance is Human, The University of Chicago Press, 1979. KAEPPLER, Adrienne L ; Dans, Milli Folklor Dergisi, Feryal Matbaacılık, 1997. KAFESOĞLU, Prof.Dr. İbrahim ; Türk Milli Kültürü, Ötüken A.Ş, İstanbul, 1997. KOÇKAR, M.Tekin ; Çağlar Boyunca Beden Dilinde Sanat ve Kültür İletişimi Dans ve Halk Dansları, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1998. V. Milletlerarası Türk Halk Kültürü Kongresi Halk Müziği, Oyun, Eğlence Seksiyon Bildirileri, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1997. ÖZBİLGİN, Mehmet Öcal ; “ Zeybeklik Kurumu ve Zeybek Oyunları”, Basılmamış Doktora Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir, 2003. SİPAHİ, Cemil Demir ; Türk Halk Oyunları, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları:148, Ankara, 1975. YAR, İncila – ŞAİROĞLU, Hamit ; Asırlar Boyu Dans ve Bale, Özdemir Basımevi, İstanbul, 1968. ŞENEL, Suna; Hareket Notasyonu-Halk Oyunları Yazımı- 2.3.4. Kitap, İzmir, Levent Müzikevi Yayınları.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 5 5
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 14 2 28
Makale Yazma 5 3 15
Makale Kritik Etme 5 4 20
Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 10 5 50
Rapor 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 4 4 2 2 4
ÖÇ 2 4 4 4 2 2
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5 5 4 5 5 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek