Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9207015902008 | Karşılaştırmalı Kadın Edebiyatı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders, farklı kültürel ve ulusal geleneklerden gelen kadın yazarların şiir, kısa öykü ve romanlarını, izlek, motif, imge, mit, arketipler ve anlatım teknikleri açısından karşılaştırmalı olarak inceler.
Prof. Dr. Dilek Direnç. Dr.Öğretim Üyesi Mahinur AKŞEHİR UYGUR
1 | Kültürel kurumlar olarak edebiyat kanonlarını sorgulayabilme. |
2 | Edebi metinleri kültürlerarası ve karşılaştırmalı bir perspektiften okuma ve tartışma becerileri geliştirebilme. |
3 | Kadın yazarların edebi metinlerinde kültürel çeşitliliğin ötesinde var olan ortak izlek, motif, imge ve arketipleri tanıyabilme. |
4 | Kültür ve edebiyatın, özellikle marjinal kılınan kimlikler temelinde duyarlı okurları olabilme. |
5 | Farklı kültürler, gelenekler, edebiyatlar ve yazarlar tanıma. |
6 | Toplumsal cinsiyet ve edebiyat geleneği arasındaki ilişkiyi kavrayabilme. |
7 | Kadın edebiyatına ilişkin temel tartışmalar, kavram, kuram ve çözümleme yöntemlerini anlayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kadın okur / kadın yazar ve edebiyat geleneği ilişkisi; Kadın edebiyatı tartışmaları; Türk ve Batılı (Amerikalı, Kanadalı, Britanyalı, Avrupalı) kadın yazarların şiir, kısa öykü ve romanlarının karşılaştırmalı incelemeleri; Kültürlerarası ve karşılaştırmalı okumalar; Toplumsal cinsiyet odaklı okumalar; Feminist edebiyat kuramları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı; kapsamı, önemi ve amaçların tartışılması | ||
2 | Karşılaştırmalı edebiyat, kadın edebiyatı; tarihçe, kuramlar, yöntemler. | ||
3 | Edebiyat ve toplumsal cinsiyet; metinlerarasılık ve toplumsal cinsiyet; kadın okur, kadın yazar ve gelenek ilişkileri. | ||
4 | Odysseia Destanı; Circe” - Eudora Welty;“Circe/Mud Poems” - Margaret Atwood | ||
5 | Eleanor Wilner’ın Penelope şiirleri: “The World is not a Meditation” & “Ambition” | ||
6 | Masallar ve toplumsal cinsiyet; Kanlı Oda - Angela Carter | ||
7 | Gılgamış Destanı; Kadın Destanı - Ayla Kutlu | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | “The Literature of Matrilineage” - Nan Bauer Maglin; “Arda Kalan” - Erendiz Atasü. | ||
10 | Dağın Öteki Yüzü - Erendiz Atasü | ||
11 | Bir Göçmen Kuştu O & Emir Bey’in Kızları - Ayla Kutlu; | ||
12 | Hanna ve Kızları. Marianne Fredriksson | ||
13 | Sevgili Arsız Ölüm - Latife Tekin | ||
14 | Mutfak Tanrısı - Amy Tan | ||
15 | Dönem değerlendirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı: Direnç, Dilek. Kadın Yazarlardan Eski Masallar Yeni Meseller. İzmir: Ege Üniversitesi Basımevi, 2008. Humm, Maggie. Feminist Edebiyat Eleştirisi. Kitaplar: Odysseia Destanı “Circe”; Eudora Welty “Circe/Mud Poems”; Margaret Atwood Reversing the Spell: New and Selected Poems. Eleanor Wilner Kanlı Oda. Angela Carter Gılgamış Destanı Kadın Destanı. Ayla Kutlu Lanetliler. Erendiz Atasü Dağın Öteki Yüzü. Erendiz Atasü Bir Göçmen Kuştu O. Ayla Kutlu Emir Beyin Kızları. Ayla Kutlu Hanna ve Kızları. Marianne Fredriksson Mutfak Tanrısı. Amy Tan Zehir Zıkkım Hikayeler. Ayla Kutlu
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 153 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | |
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 1 | 3 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 1 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | |
ÖÇ 6 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | |
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |