GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203055012020 Araştırma Yöntemleri ve Etik (E) Ders 1 1 6,00

Yüksek Lisans



Bu kursun amacı, öğrenciye nicel ve nitel araştırma yöntemleri konusunda bir farkındalık ve anlayış kazandırmaya yardımcı olmak, araştırma deseni oluşturma, anket yapma, görüşme yapma, saha notları alma ve kodlama ve veri analizi gibi beceriler geliştirebilmesini sağlamaktır.


Doç. Dr. Özgür KÖSEOĞLU


1 Nitel ve nicel araştırmanın temel kavram ve terimlerini anlayıp uygulayabilme
2 Nitel ve nicel araştırmada kullanılan farklı desenleri ve modelleri ayırt edebilme ve açıklayabilme.
3 Uygun nitel ve nicel araştırma soruları yazabilme
4 Araştırma sorusuna uygun olarak hangi desenin neden seçildiğini açıklayabilme
5 Araştırma önerisi yazabilme
6 Odak grup ve derinlemesine görüşme için ortam hazırlayabilme ve yönetebilme
7 Gözlem yapma, saha notu alma ve verileri yorumlayabilme gibi temel beceriler gösterebilme
8 İlgili araştırmaya yönelik etik sorunları fark edebilme ve anlayabilme.

Birinci Öğretim



[Yok]


Araştırmada paradigmalar, nicel ve nitel araştırmanın karakteristiği, araştırmada etik, geçerlik, güvenirlik, hipotez üretme, nicel veri analizi, etnografik araştırma, anlatı araştırması, olgubilimsel araştırma, durum çalışması, kuram oluşturma, veri toplama teknikleri ve raporlaştırma


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse Kısa Bir Giriş: Ders programı, kapsam, amaç, kurallar, sorumluluklar, değerlendirme ölçütleri
2
3 Araştırmada Paradigmalar
4 Nitel ve nicel araştırmanın karakteristiği: Benzerlikler, farklılıklar.
5 Araştırmada etik
6 Geçerlik, Güvenilirlik, Inanırlık
7 Denence yazmak, veri toplamak, Parametrik ve Parametrik olmayan testler
8 Ara sınav
9 Anlatı araştırması, Etnografi
10 Durum Çalışması, Olgubilim
11 Gömülü Kuram (Kuram Oluşturma)
12 Nitel araştırmada veri toplama metotları: Gözlem, derinlemesine görüşme, belge analizi.
13 Nitel araştırmada veri toplama metotları: Odak grup
14 Nitel veri analizi: Kavramsallaştırma, kodlama ve kategorilere ulaşma.
15 Akademik yazım
16 Final Sınavı

Creswell, J.W. (2003) Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, 2th Ed. London: SAGE Publications. Creswell, J.W. (2007) Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing among Five Approaches, London, England: Sage Publications. Daymon C. & Holloway I. (2011) Qualitative Research Methods in Public Relations and Marketing Communications Second Edition, London: Routledge. Neuman, W. L. (2007) Basics of Social Research: Qualitative and Quantitative Approaches, 2th Edition, Boston: Pearson Education Inc


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 4 17 68
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 5 5
ÖÇ 2 4 5 5
ÖÇ 3 4 5 5
ÖÇ 4 4 5 5
ÖÇ 5 4 5 5
ÖÇ 6 4 5 5
ÖÇ 7 4 5 5
ÖÇ 8 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek