GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203055052020 Küresel Halkla İlişkiler Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler, uluslararası bir işletmenin halkla ilişkiler amaçlarını belirlemeyi, sorunlarına çözümler üretmek üzere uluslararası halkla ilişkiler kampanyaları tasarlamayı ve raporlamayı gerçekleştireceklerdir.


Prof.Dr.Mine SARAN


1 Uluslararası halkla ilişkiler ile ilgili temel kavramları açıklayabilme
2 Uluslararası halkla ilişkilerin ulusal ve uluslararası çevrelerdeki durum ve sorunlara katkılarını kavrayabilme
3 Uluslararası halkla ilişkiler alanına ilişkin yerli ve yabancı literatür hakkında bilgi sahibi olma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Küreselleşme ve iletişim, iş dünyasının küreselleşmesi, uluslar arası işletmelerin iç ve dış çevreleri, uluslar arası işletmelerde sosyo-kültürel sorunlar, uluslar arası pazarlama ve reklam.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri
2 Küreselleşme kavramı, aşamaları ve sosyo-kültürel sonuçları
3 Uluslararası işletme tanımı, uluslararası pazarlar ve uluslararası rekabet koşulları
4 Uluslararası işletmelerin iç ve dış çevreleri -Kurum kültürü -İnsan kaynağı -Politik-yasal, sosyo-kültürel ve teknolojik çevre koşulları
5 Uluslararası işletmeler halkla ilişkiler uygulamaları -Başarılı uluslar arası halkla ilişkiler kampanyalarından örnekler
6 Uluslararası işletmelerde sosyo-kültürel sorunları -Uluslararası işletmelerin sosyal sorumluluğu -Uluslararası işletmelerde etik -Uluslararası işletmelerde kültürlerarası sorunlar
7 Uluslararası pazarlama kavramı, pazarlama kavramı ve elemanları
8 Ara sınav (Vize)
9 Ülkelerin uluslararası imajlarına yönelik halkla ilişkiler kampanyaları, Türkiye’nin imajı ve marka değerinin tartışılması
10 Proje konusunun belirlenmesi ve yazımı
11 Proje konusunun belirlenmesi ve yazımı
12 Proje konusunun belirlenmesi ve yazımı
13 Ödev Sunumları
14 Ödev Sunumları
15 Ödev Sunumları
16 Final

• Ed.Pınar Eraslan Yayınoğlu, Çok Kültürlü Ortamlarda Halkla İlişkiler, Kurumsal İletişim Ve Yönetim, İstanbul Ticaret Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2005. • Mine Saran (ed.) Küreselleşme Bağlamında Uluslararası İşletmeler, Detay Yayıncılık, Ankara, 2011. • Esra Nemli Çalışkan, Uluslararası Yönetim Stratejik Bir Yaklaşım, Beta Yayınları, İstanbul, 2011. • Ömer Akat, Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi, Ekin Kitabevi Yayınları, Bursa, 2001. • Dünyada Türk İmgesi, Kitapevi Yayınevi, İstanbul, 2005.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Rapor Hazırlama 2 40 80
Okuma 14 5 70
Rapor 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3 5 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek