Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203055232020 | Marka İletişimi Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı öğrencilere marka iletişimi yönetiminin temel kavramlarını ve araçlarını anlamalarına yardımcı olmak ve onları bütünleşik bir strateji içinde yönetme becerisini kazandırmaktadır.
Doç.Dr.Özgür KÖSEOĞLU
1 | Marka iletişiminin temel kavramlarını ve araçlarını kavrayabilmek |
2 | Marka kimliği, kişiliği,imajı ve itibarı gibi kavramları anlayıp ayırt edebilmek |
3 | Marka iletişimi yönetimindeki strateji ve taktiklere hakim olabilmek |
4 | Pazarlama iletişiminin günümüzde karşılaştığı sorunlara bu yolla çözümler sunabilmek . |
Birinci Öğretim
Marka İletişimi Yönetimindeki Kavramları, terimler ve tarih. Değer tekelleri yaratmak, konumlandırma ve marka denkliği
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Marka İletişimine Giriş: Markanın Tanımı, Tarihçesi, Markanın Üreticiye, Aracıya ve Tüketiciye Sağladığı Kazançlar, Marka Çeşitleri, Ürün ve Marka İlişkisi | ||
2 | Marka Kimliği, Marka Kişiliği, Marka İmajı ve Marka İtibarı Arasındaki İlişki | ||
3 | Müşteri Temelli Marka Değeri (Marka Denkliği) ve Marka Bağlılığı | ||
4 | Markanın Boyutları | ||
5 | Markalama: Marka İsmi, Amblem, Logo, Yazı Karakteri, Renkler, Slogan ve Bir Dizi Öykü | ||
6 | Marka Stratejileri ve Konumlandırma | ||
7 | Değer Tekelleri Yaratma, Ürün Düzeyinde Bütünleşmiş Değer, Ürünü Çevreleyen Hizmetler Düzeyinde Bütünleşmiş Değer | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Markaların Küresel İletişim Stratejileri ve Kültür Etkeni: Yerel, Küreyerel, Küresel Uygulamalar | ||
10 | Çalışanların, Müşterilerin Marka İletişimdeki Yeri: Birlikte Yaratma, Crowdsourcing | ||
11 | Marka Temas Noktaları: Kontrollü ve Kontrolsüz Mesajlar | ||
12 | Çevrimiçi ve Çevrimdışı Ortamlarda Marka İletişimi: İnternette Marka İletişimini Yönetmek | ||
13 | Markanın Toplam Değer Önerisi | ||
14 | Marka Denkliği | ||
15 | Marka İletişimi Yönetimi ve Etik | ||
16 | Final Sınavı |
AAKER, D (1991), Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of a Brand Name, Free Press, New York, NY. AAKER, D (1996), Building Strong Brands, Free Press, New York, NY AMBLER, T. and Styles, C. (1996), ``Brand development versus new product development: towards a process model of extension decisions'', Marketing Intelligence and Planning, Vol. 14 No. 7, pp. 10-19. BONO, Edward De; Rekabet Üstü, Çev: Oya Özel, 2. Basım, Remzi Kitabevi A.Ş, İstanbul, 2000 BOZKURT, İzzet; Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., Ankara, 2000. CHERNATONY, L. (1997), ``Integrated brand building using brand taxonomies'', Journal of Product and Brand Management, Vol. 6 No. 1, pp. 56-63. DRUCKER, Peter, F.; Gelecek İçin Yönetim:1990’lar ve Sonrası, 6. Baskı, Çev. Fikret Üçcan, Türkiye İş Bankası Yayınları, Ankara, 2000. DRUCKER, Peter, F.; Yeni Gerçekler, Çev. Birtane Karanakçı,7. Baskı, Türkiye İş Bankası Yayınları, Ankara, 2000. DUBOFF, Robert, SPAETH, Jim; Geleceği Görmek: Pazarlama Araştırmasının Gücü, Çev. Haluk Değirmenci, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., Ankara, 2001. FARQUHAR, P.H. (1989), ``Managing brand equity'', Marketing Research, Vol. 1 pp. 24-33. Feldwick, P. (1996), ``Do we really need ``brand equity?''', The Journal of Brand Management, Vol. 4 No. 1, pp. 9-28. Feldwick, P. (1996), “What is brand equity anyway, and how do you measure it?”, Journal of the Market Research Society, Vol. 38, April, pp. 85-104. GOODYEAR, M. (1993), ``Reviewing the concept of brands and branding'', Marketing Research Today, Vol. 21 No. 2, pp. 75-9. JONES R. (2005), ‘Finding Sources of Brand Value: Developing a Stake Holder Model of Brand Equity’, Journal of Brand Management Vol.13 (1) p.13. Keller K.L., (1993) ‘Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity’, Journal of Marketing Vol.57 (1) p.8-9. KOTLER, Philip; Kotler ve Pazarlama: PazarYaratmak,Pazar Kazanmak ve Pazara Egemen Olmak, Çev: Ayşe Özyağcılar, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2000. KOZLU, M. Cem; Uluslararası Pazarlama, İlkeler ve Uygulamalar, 7. Baskı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2000. Leuthesser, L. (1988), ``Defining, Measuring And Managing Brand Equity'', A Conference Summary, Marketing Science Institute, Cambridge MA. MORGAN, Adam; Büyük Balığı Yutmak: Meydan Okuyan Markaların Lider Markalarla Rekabet Etme Yolları, Çev. Muhsin Karaş, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., Ankara, 2001. ODABAŞI,Yavuz; Pazarlama İletişimi, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No:851, Eskişehir, 1995. ODABAŞI,Yavuz; Tüketim Kültürü: Yetinen Toplumun Tüketen Topluma Dönüşümü, Sistem Yayıncılık,İstanbul,1999. PRINGLE, Hamish- THOMSON, Marjorie, Marka Ruhu: Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ile Marka Yaratmak, Çev. Zeynep Yelçe, Canan Feyyat, Scala Yayıncılık ve Tanıtım A.Ş., İstanbul, 2000. RAGGIO R. D. & Leone R.P. (2007), ‘The Theoretical Seperation of Brand Equity and Brand Value: Managerial Implications for Strategic Planning’, Journal of Brand Management Vol.14 (5) p.387-388. RIES Al- RIES Laura; Marka Yaratmanın 22 Kuralı, Çev. Atakan Özdemir, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., Ankara, 2000. RIES, Al- RIES, Laura; Internette Marka Yaratmanın 11 Değişmez Kuralı, Çev. İnci Berna Kalınyazgan, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., Ankara, 2001. TORLAK, Ömer; Pazarlama Ahlakı:Sosyal Sorumluluklar Ekseninde Pazarlama Kararları Tüketici Davranışlarının Analizi, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.,İstanbul, 2001. TROUT, Jack- RIVKIN Steve; Yeniden Konumlandırma, Çev: Ahmet Gürsel, Profilo Yayınları, İstanbul, 1999. TUTAR, Hasan; Küreselleşme Sürecinde İşletme Yönetimi, Hayat Yayınları, İstanbul 2000. YOO, B. and Donthu, N. (2001), “Developing and validating a multidimensional consumer-based brand equity scale”, Journal of Business Research, Vol. 52 No. 1, pp. 1-14. ZEITHAML, V.A. (1988), “Consumer perceptions of price, quality, and value: a means-end model and synthesis of evidence”, Journal of Marketing, Vol. 52, pp. 2-22, July.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 28 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 28 | 28 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Rapor | 4 | 10 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 |